Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Instrucțiune privind ocuparea posturilor didactice/catedrelor care se vacantează pe parcursul anului școlar 2011-2012

Ultima oră

Instrucțiune privind ocuparea posturilor didactice/catedrelor care se vacantează pe parcursul anului școlar 2011-2012

Ne răspunde cu aceeași amabilitate dna jr. dr. Ramona Bacter - consilierul juridic al Inspectoratului Școlar Județean Bihor.

În baza prevederilor art. 361 alin. (6) din Legea Educației Naționale nr. 1/2011, în conformitate cu prevederile Ordinului ministrului Educației, Cercetării, Tineretului și Sportului nr. 3753/2011 privind aprobarea unor măsuri tranzitorii în sistemul național de învățământ, a fost emisă în data de 22.09.2011, de către ministrul Educației, Cercetării, Tineretului și Sportului o instrucțiune care reglementează ocuparea posturilor didactice/catedrelor care se vacantează pe parcursul anului școlar 2011-2012. Posturile didactice/catedrele care se vacantează după începerea anului școlar 2011-2012 se publică la sediul inspectoratului școlar județean/al municipiului București și pot fi ocupate cu personalul didactic nerepartizat în ședințele publice organizate, conform Calendarului mișcării personalului didactic din învățământul preuniversitar pentru anul școlar 2011-2012, aprobat prin ordinul ministrului Educației, Cercetării, Tineretului și Sportului nr. 5615/2010, cu modificările și completările ulterioare, respectând ordinea de ocupare a posturilor didactice/catedrelor, prevăzută în Metodologia privind mișcarea personalului didactic din învățământul preuniversitar, aprobată prin ordinul ministrului Educației, Cercetării, Tineretului și Sportului nr. 5616/2010, cu modificările și completările ulterioare.
În cazul în care, la nivelul inspectoratului școlar județean, posturile didactice/catedrele vacantate nu pot fi ocupate conform metodologiei, consiliile de administrație din unitățile de învățământ care au posturi didactice/catedre vacante, pe parcursul anului școlar 2011 – 2012, sunt abilitate să organizeze și să desfășoare individual, în consorții școlare sau în asocieri temporare la nivel local, concursuri de suplinire pentru ocuparea posturilor didactice/catedrelor, cu probe scrise și practice/orale în profilul postului sau la limba de predare, cu personal didactic calificat, respectiv testări cu personal fără studii corespunzătoare postului, conform prezentei instrucțiuni.
Pentru a ocupa posturi didactice/catedre, candidații care participă la concursul organizat potrivit prezentei instrucțiuni trebuie să obțină minimum nota 5. Candidații care obțin note între 5 și 6.99 vor fi monitorizați pe parcursul anului școlar de către conducerile unităților de învățământ, inspectori de specialitate/metodiști ai inspectoratului școlar, în scopul asigurării calității actului educațional.
Pentru organizarea și desfășurarea concursului la nivelul unei unități de învățământ, consiliul de administrație al unității de învățământ stabilește comisia de organizare și desfășurare a concursului, care se numește prin decizia directorului unității de învățământ, în următoarea componență:
a) președinte - directorul unității de învățământ;
b) membri – profesori titulari, de regulă, cu gradul didactic I sau II;
c) un reprezentant al inspectoratului școlar, inspector școlar;
d) secretar – un cadru didactic titular.
În situația în care concursul se desfășoară la nivelul consorțiilor școlare sau în baza unor asocieri temporare ale unor unități de învățământ, unitatea de învățământ în care se organizează concursul se stabilește în ședință comună a consiliilor de administrație ale unităților de învățământ care au posturi didactice/catedre vacante.
În situația prevăzută mai sus, comisia de organizare și desfășurare a concursului se stabilește în ședință comună a consiliilor de administrație ale unităților de învățământ și se numește prin decizia directorului unității de învățământ în care se desfășoară concursul, în următoarea componență:
a) președinte - un director al unei unități de învățământ din cadrul asocierii temporare/consorțiului școlar;
b) membri - directori adjuncți, profesori titulari ai oricărei unități de învățământ din cadrul asocierii temporare/consorțiului școlar;
c) un reprezentant al inspectoratului școlar - inspector școlar;
d) secretar – un cadru didactic titular la oricare unitate școlară din cadrul asocierii temporare/consorțiului școlar.

Trimite email
vineri, 19 aprilie 2024, 04:38:18 Ora de vară a Europei de Est