Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
5 februarie 2021
1.*BREAKING Calendarul de înscriere în clasa pregătitoare 2021 a fost pus în dezbatere: pe 15 martie încep înscrierile / Greșeală în metodologie, care spune că maximul este de 25 de elevi la clasă, deși legea prevede cel mult 22 elevi în învățământul primar
Ministerul Educației a pus, vineri, în dezbatere publică proiectul calendarului de înscriere a copiilor în învățământul primar, pentru anul școlar 2021-2022, precum și proiectul metodologiei de înscriere în învățământul primar pentru anul școlar viitor. Procedurile încep pe 10 martie, iar înscrierea începe pe 15 martie, cu evaluarea copiilor și emiterea recomandării de înscriere la școală. Proiectul de metodologie are o greșeală: stipulează că maximul de elevi la clasă este de 25 de elevi, deși legea educației prevede din august 2020 că sunt cel mult 22 elevi la clasă în învățământul primar.
Proiectul de metodologie prevede că înscrierea în clasa pregătitoare nu este condiționată de frecventarea grupei mari de grădiniță. Precizarea vine în contextul în care anul acesta școlar este primul în care grupa mare a devenit obligatorie, în România.
O noutate legată de obligativitatea grupei mari de grădiniță intervine, însă, atunci când este vorba despre înscrierea la clasa pregătitoare a copiilor care fac 6 ani după 1 septembrie 2021. Concret, vor fi evaluați psihosomatic doar copiii care împlinesc 6 ani în perioada 1 septembrie – 31 decembrie 2021 inclusiv și care NU au frecventat grădinița sau care s-au întors din străinătate. Ceilalți, vor intra la școală pe baza unei recomandări primite de la grădiniță.
Ce spune metodologia: Părinții/ tutorii legal instituiți/ reprezentanții legali, ai căror copii împlinesc vârsta de 6 ani până la data de 31 august 2021 inclusiv, au obligația de a înscrie copiii în învățământul primar în clasa pregătitoare. Procesul de înscriere în învățământul primar nu este condiționat de frecventarea grupei mari a învățământului preșcolar. De asemenea, și părinții ai căror copii împlinesc vârsta de 6 ani în perioada 1 septembrie – 31 decembrie 2021 inclusiv, pot să își înscrie copiii în învățământul primar, în clasa pregătitoare, dacă nivelul lor de dezvoltare este corespunzător.

2.*Redeschiderea unităților de învățământ este o ,,nebuloasă”, acuză Alianța studenților, care semnalează probleme birocratice și operaționale privind întoarcerea la școală / Măsurile propuse pentru studenți
Redeschiderea unităților de învățământ începând cu 8 februarie este descrisă de Alianța Națională a Organizațiilor Studențești din România (A.N.O.S.R.), într-un comunicat transmis alături de Consiliul Național al Elevilor (C.N.E.), drept o ,,nebuloasă” care, spun organizațiile, persistă și în condițiile ordinului publicat vineri de Ministerul Educației și Ministerul Sănătății.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
2 februarie 2021
1.* Şcolile gimnaziale s-au redeschis astăzi în toată Grecia, alături de liceele din regiunile mai puţin afectate de pandemia de coronavirus, după o pauză de două luni şi jumătate pe durata căreia aceste unităţi de învăţământ au rămas închise. Totodată, Grecia a început luni pregătirile pentru al treilea val al pandemiei, în contextul în care Ministerul Sănătăţii se teme de o posibilă creştere a noilor cazuri de infectare cu SARS-CoV-2, transmite Agerpres.
„Prioritatea noastră este redeschiderea şcolilor, adoptând în continuare măsurile necesare pentru siguranţa voastră şi pentru sănătatea publică”, a declarat luni în faţa elevilor şi profesorilor eleni ministrul grec al Educaţiei, Niki Kerameus, care a vizitat o şcoală gimnazială de la marginea Atenei.

2.* Sunt prea puține cabinete și cadre medicale în școli, stocurile de măști trebuie verificate, sute de unități de învățământ nu au autorizație sanitară, avertizează Consiliul Elevilor, înaintea deciziei privind reluarea școlii
Capacitatea cabinetelor școlare de a realiza teste rapide este semnificativ scăzută, iar multe dintre cadrele medicale școlare, și așa puține sunt în acest moment detașate către alte instituții, arată Consiliul Național al Elevilor într-o poziție publicată înaintea deciziei ministerelor Educației și al Sănătății cu privire la modul în care va începe al doilea semestru, posibil în format fizic. Organizația mai apreciază că milioanele de măști anunțate de ministrul Cîmpeanu ca fiind disponibile în școli trebuie verificate pentru conformitate, având în vedere incidentele cu alte stocuri comercializate.

3.* Rectorul SNSPA Remus Pricopie, considerații despre ministrul Sănătății Vlad Voiculescu: Ușurința partidelor de a promova la ministere oameni fără pregătire în domeniu și fără experiență în gestionarea sistemelor mari este “cât se poate de periculoasă”
Școala Națională de Studii Politice și Administrative (SNSPA) a emis, luni, un comunicat în care sunt citate considerațiile rectorului acestei instituții, Remus Pricopie, prezentat și în calitate de fost ministru al Educației și Cercetării, despre nevoia de competență profesională în poziții de conducere ministerială. Singurul exemplu folosit în comunicat este cel al ministrului Sănătății, Vlad Voiculescu, despre care rectorul arată că nu este medic, în condițiile în care promovarea în funcții ministeriale a unor oameni fără pregătire în domeniul acoperit ar fi “cât se poate de periculoasă”.

4.* VIDEO Cîmpeanu: În Europa doar trei țări nu au deschise cel puțin grădinițele și școlile primare – Germania, Danemarca și Portugalia / Ne concentrăm atenția pentru pregătirea școlilor în eventualitatea unei decizii favorabile mâine (astăzi – n.n.)
Doar trei state din cele 27 ale Uniunii Europene nu au deschise cel puțin grădinițele și școlile primare sau nu au luat încă o decizie pentru deschiderea lor, a declarat ministrul Educației, Sorin Cîmpeanu. Acesta a mai spus că se fac pregătiri pentru deschiderea școlilor în eventualitatea unei decizii de reluare fizică a cursurilor în clase.
,,La acest moment (luni, 1 februarie 2021 – n.n.) pot să vă spun că interesul major pentru deschiderea școlilor cu prezență fizică se păstrează”.

Instrucțiune privind ocuparea posturilor didactice/catedrelor care se vacantează pe parcursul anului școlar 2011-2012

Ultima oră

Instrucțiune privind ocuparea posturilor didactice/catedrelor care se vacantează pe parcursul anului școlar 2011-2012

Ne răspunde cu aceeași amabilitate dna jr. dr. Ramona Bacter - consilierul juridic al Inspectoratului Școlar Județean Bihor.

În baza prevederilor art. 361 alin. (6) din Legea Educației Naționale nr. 1/2011, în conformitate cu prevederile Ordinului ministrului Educației, Cercetării, Tineretului și Sportului nr. 3753/2011 privind aprobarea unor măsuri tranzitorii în sistemul național de învățământ, a fost emisă în data de 22.09.2011, de către ministrul Educației, Cercetării, Tineretului și Sportului o instrucțiune care reglementează ocuparea posturilor didactice/catedrelor care se vacantează pe parcursul anului școlar 2011-2012. Posturile didactice/catedrele care se vacantează după începerea anului școlar 2011-2012 se publică la sediul inspectoratului școlar județean/al municipiului București și pot fi ocupate cu personalul didactic nerepartizat în ședințele publice organizate, conform Calendarului mișcării personalului didactic din învățământul preuniversitar pentru anul școlar 2011-2012, aprobat prin ordinul ministrului Educației, Cercetării, Tineretului și Sportului nr. 5615/2010, cu modificările și completările ulterioare, respectând ordinea de ocupare a posturilor didactice/catedrelor, prevăzută în Metodologia privind mișcarea personalului didactic din învățământul preuniversitar, aprobată prin ordinul ministrului Educației, Cercetării, Tineretului și Sportului nr. 5616/2010, cu modificările și completările ulterioare.
În cazul în care, la nivelul inspectoratului școlar județean, posturile didactice/catedrele vacantate nu pot fi ocupate conform metodologiei, consiliile de administrație din unitățile de învățământ care au posturi didactice/catedre vacante, pe parcursul anului școlar 2011 – 2012, sunt abilitate să organizeze și să desfășoare individual, în consorții școlare sau în asocieri temporare la nivel local, concursuri de suplinire pentru ocuparea posturilor didactice/catedrelor, cu probe scrise și practice/orale în profilul postului sau la limba de predare, cu personal didactic calificat, respectiv testări cu personal fără studii corespunzătoare postului, conform prezentei instrucțiuni.
Pentru a ocupa posturi didactice/catedre, candidații care participă la concursul organizat potrivit prezentei instrucțiuni trebuie să obțină minimum nota 5. Candidații care obțin note între 5 și 6.99 vor fi monitorizați pe parcursul anului școlar de către conducerile unităților de învățământ, inspectori de specialitate/metodiști ai inspectoratului școlar, în scopul asigurării calității actului educațional.
Pentru organizarea și desfășurarea concursului la nivelul unei unități de învățământ, consiliul de administrație al unității de învățământ stabilește comisia de organizare și desfășurare a concursului, care se numește prin decizia directorului unității de învățământ, în următoarea componență:
a) președinte - directorul unității de învățământ;
b) membri – profesori titulari, de regulă, cu gradul didactic I sau II;
c) un reprezentant al inspectoratului școlar, inspector școlar;
d) secretar – un cadru didactic titular.
În situația în care concursul se desfășoară la nivelul consorțiilor școlare sau în baza unor asocieri temporare ale unor unități de învățământ, unitatea de învățământ în care se organizează concursul se stabilește în ședință comună a consiliilor de administrație ale unităților de învățământ care au posturi didactice/catedre vacante.
În situația prevăzută mai sus, comisia de organizare și desfășurare a concursului se stabilește în ședință comună a consiliilor de administrație ale unităților de învățământ și se numește prin decizia directorului unității de învățământ în care se desfășoară concursul, în următoarea componență:
a) președinte - un director al unei unități de învățământ din cadrul asocierii temporare/consorțiului școlar;
b) membri - directori adjuncți, profesori titulari ai oricărei unități de învățământ din cadrul asocierii temporare/consorțiului școlar;
c) un reprezentant al inspectoratului școlar - inspector școlar;
d) secretar – un cadru didactic titular la oricare unitate școlară din cadrul asocierii temporare/consorțiului școlar.

Trimite email

joi, 4 martie 2021