Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
19 noiembrie 2025

Sindicatul din educație avertizează profesorii:
Nu semnați actele adiționale propuse de școli la contractele de muncă, este o tentativă de diminuare a veniturilor

Sindicatul Independent al Profesorilor Argeș – SIPA „Muntenia” avertizează că școlile, la presiunea factorului politic, intenționează să modifice unilateral contractele individuale de muncă, schimbând baza de calcul a sporului de suprasolicitare neuropsihică, potrivit unui comunicat primit de Edupedu.ro. SIPA Muntenia transmite profesorilor, printre altele, să nu semneze actele adiționale propuse și să nu permită modificarea unilaterală a Contractului de muncă.
„Conducerile unităților de învățământ, la presiunea factorului politic, intenționează să modifice unilateral contractele individuale de muncă, schimbând baza de calcul a sporului de suprasolicitare neuropsihică, fapt ce duce la diminuarea salariului”, se arată în comunicat.

Conform sursei citate, această modificare este ilegală, deoarece decizia ICCJ nr. 7/2021 stabilește că gradația de merit, dirigenția, învățământul simultan / special, indemnizațiile specifice (contabili) sunt majorări ale salariului de bază, iar sporul neuropsihic se calculează la salariul de bază majorat, nu la salariul din grilă.

Sindicatul transmite profesorilor să nu semneze actele adiționale propuse, să nu accepte diminuarea bazei de calcul a sporului neuropsihic și să nu permită modificarea unilaterală a Contractului de muncă.

„Orice presiune sau amenințare din partea angajatorilor trebuie comunicată imediat sindicatului”, conform informării SIPA Muntenia.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
3 noiembrie 2025

Dacă înveți 20 de tipuri de exerciții, poți lua peste 9 la Evaluarea Națională, la Matematică – analiză

Evaluarea Națională continuă să dirijeze învățarea în România, asta arată noile modele de subiecte publicate pentru 2026 de Ministerul Educației și Cercetării. Analiza Edupedu.ro asupra itemilor care construiesc testul arată același tip de șablon cu probleme repetitive și previzibile. Asta deși toți specialiștii și practicienii – de la profesori, la cercetători, până la OCDE – avertizează de ani de zile că Evaluarea Națională de la finalul clasei a VIII-a în forma actuală întreținută deliberat de Centrul Național de Curriculum și Evaluare și Ministerul Educației și Cercetării menține aceleași rutine care duc elevii doar spre memorare, algoritmi, pregătire pentru notă, nu pentru înțelegere.
Reamintim, Evaluarea Națională pentru elevii clasei a VIII-a (EN VIII) reprezintă modalitatea de evaluare externă sumativă a competențelor dobândite pe parcursul învățământului gimnazial. Examenul se desfășoară, anual, într-o singură sesiune, iar în ultimul an a existat și o sesiune specială. Atât candidații proveniți din învățământul de stat, cât și cei din învățământul particular au dreptul să susțină examenul fără taxă, potrivit Ministerului Educației.
O analiză comparativă făcută de Edupedu.ro asupra subiectelor oficiale date la Evaluarea Națională de la finalul clasei a VIII-a între anii 2022–2025, în care am inclus și modelul publicat de minister pe 3 noiembrie pentru EN 2026, arată că fiecare exercițiu din testul propus este o reluare fidelă a unuia anterior. În cinci ani, examenul nu a introdus niciun tip nou de problemă, nicio cerință de gândire, nicio situație aplicată. Practic, cine identifică și rezolvă intensiv aceste câteva tipuri de exerciții poate lua lejer o notă peste 9, potrivit analizei Edupedu.ro.

Redeschiderea cercului “Călător în galaxia lecturii” la Școala nr. 11

Săptămâna literației funcționale

Redeschiderea cercului “Călător în galaxia lecturii” la Școala nr. 11

Comemorarea a zece ani de la moartea lui Gellu Naum (29 septembrie 2011), ni s-a părut un bun punct de pornire pentru reînceperea activității Cercului.

Existența unui concurs pentru clasele a IV-a și a V-a, a sporit interesul celor mici pentru a descoperi aventurile pinguinului Apolodor.
Cu cerchiști mai vechi în juriu și ca spectatori, avându-i în centru pe (sperăm noi) viitorii cerchiști am recitat, am redescoperit etape ale călătoriei lui Apolodor, ba chiar am desenat/pictat inspirați de conținutul citit.
Am simțit  bucuria în ochii copiilor, care întindeau nerăbdători mâna după diploma primită ca premiu (fără sponsorizare n-am reușit mai mult).
Sperăm că am atras și alți elevi, astfel încât numărul cerchiștilor să fie tot mai mare.
Organizatori: prof. Șaitoș Alina, Hălmajan Sanda, bibl.Nana Mariana; colaboratori: prof. Butiri Delia, înv. prof. Nuță Angela, Neguriță Rozalia, Vențel Sorina și Kulcsar Gyongyi.
Participanți au fost cerchiștii vechi, alături de noii veniți, implicați în concurs (elevi din clasele a IV-a A, C, D și E și  a V-a A, C, D)
Ne bucurăm că activitatea noastră se înscrie în inițiativa ANPRO de a marca în perioada 10-14 octombrie „Săptămâna literației funcționale”. (Loredana Șaitoș)
P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: Redeschiderea cercului “Călător în galaxia lecturii” la Școala nr. 11.

Trimite email
sâmbătă, 6 decembrie 2025, 08:17:00 Ora standard a Europei de Est