Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Conferința anuală a Departamentului Drept din cadrul Universității AGORA - www.conferinadrept.univagora.ro

„Dreptul și religia”

Conferința anuală a Departamentului Drept din cadrul Universității AGORA - www.conferinadrept.univagora.ro

În Amfiteatrul Albastru al Universității Agora a avut loc astăzi (joi, 20 oct. 2011) deschiderea conferinței internaționale anuale cu tema: „Dreptul și religia”, organizată de Departamentul Drept al universității, în parteneriat cu modulele Jean Monnet: „Libera circulație a persoanelor în spațiul Uniunii Europene”, „Uniunea Economică și Monetară”, precum și cu Centrul euroregional de prevenire și combatere a criminalității transfrontaliere și Centrul de Informare Europeană „Europe Direct Universitatea AGORA, Oradea, Nord-Vest”.

Prin această temă a conferinței, ajunsă la cea de a V-a ediție, organizatorii și-au propus să atragă atenția asupra importanței pe care o au abordările interdisciplinare în societatea contemporană. Ca urmare, conferința s-a bucurat de prezența unui mare număr de cadre didactice universitare din domeniul dreptului și religiei și filosofiei, studenți, precum și reprezentanți locali ai cultelor. În deschidere au luat cuvântul dl rector prof. univ. dr. ing. Mișu Jan Manolescu, dl prof. univ. dr. Ovidiu Predescu, dl Felix Kopelman (președintele Comunității Evreilor din Bihor). De asemenea a fost prezentat un mesaj din partea Episcopiei Greco-Catolice Oradea.
 Cele aproape 100 de lucrări înscrise în programul conferinței au fost atent selectate și distribuite pe secțiuni, urmând să fie publicate în revista „AGORA International Journal of Juridical Sciences”, nr. 2/2011, indexată în mai multe baze de date internaționale.
 „Cred că avem nevoie de timp pentru ca principiile moralei să devină o conștiință civică și mai avem nevoie de cunoaștere pentru a conștientiza că respectarea legii nu depinde, atât de interpretarea și aplicarea acesteia, cât de modul cum este gândită de legiuitor atunci când este elaborată și de felul în care este înțeleasă de oameni, atunci când este citită pentru a fi însușită și respectată. Indiferent de religia pe care o avem, este important să respectăm valorile care sunt susținute prin religie, la care ne raportăm atunci când înfăptuim lucruri, știind că funcționarea societății este dependentă de conformarea indivizilor și a grupurilor care o compun față de modelul normativ, moral, social, juridic și cultural general acceptat. De asemenea, este bine să învățam să ne conducem viața profesională, atât după legitățile naturii, cât și după legile divinității și Codul de etică profesional”, a spus prof. univ. dr. Ana-Elena Iancu, șefa Departamentului Drept din Universitatea AGORA, în deschiderea conferinței.
În sală au fost  prezente și personalități din domeniul dreptului, reprezentanți ai celor mai bune reviste de drept din România (și anume: Revista DREPTUL, prin prof. univ. dr. Ovidiu Predescu, editor executiv, Revista de Drept penal, prin conf. univ. dr. Constantin Duvac, redactor-șef adjunct,
Revista AGORA International Journal of Juridical Sciences, prin prof. univ. dr. Ana-Elena Iancu (Nechita,) fondator și editor-șef, Revista Română de Criminalistică, prin lect. univ. drd. Nicolae Grofu, redactor-șef adjunct.
De asemenea, organizatorii au oferit participanților două semnale editoriale: „Dialogul continuu”, autor Ovidiu Predescu și „Studii politice. Fenomenul religios”, autor Vasile Creț care au confirmat faptul că pentru orice acțiune umană de succes avem nevoie de voința divină. (Alina Manolescu)
P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: Conferința anuală a Departamentului Drept din cadrul Universității AGORA - www.conferinadrept.univagora.ro

Trimite email
vineri, 24 mai 2024, 20:43:31 Ora de vară a Europei de Est