Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 februarie 2024

Statul plătește suplimentar 56 de universități de stat și particulare, în acest an, ca să formeze peste 32 de mii de viitori profesori. Cea mai mare creștere față de anul universitar precedent e la Universitatea din Oradea – 700 de locuri în plus

În anul universitar 2023-2024, statul vrea să formeze peste 32.200 de studenți care ar putea să devină profesori, potrivit datelor din ordinul ministrului Educației nr. 6.234/2023. Este vorba despre ordinul prin care a fost aprobată lista universităților cu programe de formare psihopedagogică. Numărul locurilor a crescut cu aproape 20% față de anul trecut, cu mențiunea că anul trecut în listă nu figura numărul de locuri pentru o serie de universități, iar o universitate particulară este nouă pe această listă – Universitatea „Tibiscus” din Timișoara, care primește 100 de locuri.
Amintim că 56 de universități vor organiza programe de formare psihopedagogică pentru profesori, în anul universitar 2023-2024. Acest lucru înseamnă că pot fi școlarizați 32.250 de studenți care vor să devină profesori.

În anul universitar 2023-2024, la fel ca în fiecare an, universitățile cu cei mai mulți studenți care pot fi școlarizați sunt următoarele:

Universitatea „Babeș-Bolyai” din Cluj-Napoca – 3.500;
Universitatea din București – 3.000;
Universitatea „Alexandru Ioan Cuza” din Iași – 2.400;
Universitatea Națională de Știință și Tehnologie Politehnica București – 1.600;
Universitatea din Craiova – 1.500;
Universitatea din Oradea – 1.500;
Universitatea de Vest din Timișoara – 1.500;
Universitatea „Transilvania” din Brașov – 1.100;
Academia de Studii Economice din București – 1.000;
Universitatea „Lucian Blaga” din Sibiu – 1.000;
Universitatea „Ștefan cel Mare” din Suceava – 1.000;
În anul universitar 2022-2023, numărul maxim de studenți care au putut fi școlarizați a fost de 26.880. Creșterea cu 5.370 de studenți este influențată de faptul că pe lista de anul trecut în dreptul a 6 universități era afișat „N/A”. Dacă aceste 6 universități și-a menținut cifra de școlarizare pentru modulul psihopedagogic, atunci noutățile ar fi doar în dreptul Universității Tehnice de Construcți București, care primește 50 de locuri în plus, la Univeristatea din Oradea, care are o creștere de 700 de locuri și la Universitatea din Petroșani – 30 de locuri în plus.

Regulile de finanțare pentru universități prevăd că pentru un student la licență, care urmează modulul de pregătire pedagogică, instituția de învățământ primește cu 16% din alocația pentru finanțarea de bază pe student echivalent unitar mai mult decât pentru un student care nu urmează acest modul. Pentru un student la master, care urmează de regula modului II pedagogic, finanțarea este cu 32% peste alocația pentru finanțarea de bază pe student echivalent unitar.

O nouă toamnă contabilizată admirabil de elevii de la „Nicolae Bălcescu”!

Festivalul toamnei la cea de-a XII-a ediție

O nouă toamnă contabilizată admirabil de elevii de la „Nicolae Bălcescu”!

De sub pălăria lui Gabor, gulia râde satisfăcută, cu gura până la urechi. Paula a etalat o lume bogată în personaje, în care își găsesc loc toți membrii familiei, dar și oițele năzdrăvane, bucuroase de oaza lor de verdeață. Toamna oferă tuturor motive de satisfacție.

Având un morcov uriaș alături, pe post de car „alegoric”, Rilă-Iepurilă se vede un prinț, din două gogonele puse una peste alta, cu ochii cât semințele de dovleac și cu urechile-i proverbiale, mari cât ale unui măgar...
O lume vie, colorată și bogată, precum prințesa însăși, Toamna și-a etalat din nou toată bogăția și frumusețea, filtrate prin ochii admirabililor copii din clasele primare ale Școlii „Nicolae Bălcescu” din Oradea. Joi (20 octombrie 2011) a fost iarăși festival la „Bălcescu”. Pentru a XII-a oară consecutiv! De 12 toamne, Stela Tăut și colegele sale de școală, copiii, părinții și bunicii își pun imaginația la grea încercare pentru a da legumelor și fructelor de toamnă noi înfățișări și dimensiuni, creând personaje legendare, animăluțe îndrăgite, eroi din legende și povești, ori redând, precum Andrei, lumea ancestrală din satul bunicii. La Festivalul toamnei au participat cu lucrări și gojdiști gimnaziști din clasa Mădălinei Mihuța, îndrăgitul profesor de engleză și diriginte al clasei a VII-a B. Iar partenerii fideli nu i-au uitat nici la cea de-a XII-a ediție: „oltenii” dnei profesor Lucia Pavel (de la „Oltea Doamna”), dar și preșcolarii grădinițelor 30, 24 și 49. La ora vizitei noastre, aleea din fața școlii, unde au fost expuse toate bogățiile acestei toamne, în standuri, precum la un târg internațional, era animată de grupuri și grupulețe de școlari și preșcolari, care se perindau prin fața exponatelor exclamând cu satisfacție: „Îl vezi pe pinguinul din Labrador cât e de fălos?” „Uite-l pe Jack cel fioros!” „Mie îmi place trenulețul!” „Eu îl prefer pe indianul „Pene de Ardei Iute”... Elevii din clasa I A (înv. Livia Ciotea) au fost urmați de mai marii și „barosanii” dnei prof. Simona Mihalca, de drăgălașii „boboci” ai dnei Simona Vancea, cu Paula Nan în postură de lider, ca și la adunat hârtie. De această dată, ei au venit la festival însoțiți de prof. Alina Deliman, buna lor prietenă. Alaiul însă era format din prichindeii Grădiniței nr. 30 – „Mugurel”, în frunte cu doamna director, profesor Lucia Negrău și colega de grupă, doamna educatoare Gabriela Dume. „Noi, preșcolarii din grupa mijlocie A derulăm de câteva săptămâni proiectul tematic „Toamna”. Am învățat despre legumele și fructele de toamnă, iar acum vizitând expoziția ne aflăm în faza de evaluare”, ne-a declarat dna educatoare Cheregi Florica. În flancul drept erau desfășurați „ienicerii” grupei pregătitoare, însoțiți de educatoarele Cristina Matei și Ecaterina Moș. Ei au fost urmați de copiii de la secția maghiară, însoțiți de dna educatoare Kralik Margareta, care încheiau astfel plutonul Grădiniței „Mugurel”. De sus, de pe trepte, directorul școlii, dl profesor Ioan Mocan, privea cu încântare desfășurarea de forțe... De la etaj, arcașii Măriei Sale - Ștefan cel Mare și Sfânt - lansau săgeți și priviri invidioase. Stela Tăut, inițiatoarea și organizatorul principal al festivalului, jubila citind în ochii micilor vizitatori satisfacția pe care ți-o dă un lucru bine făcut! „Această satisfacție pe care o trăim toamnă de toamnă, văzând cu cât drag sunt admirate exponatele, ne dă puterea să continuăm acest festival, devenit tradițional, cu multiple valențe instructiv-educative”, a conchis doamna profesor Stela Tăut. (Ovidiu DAN)
P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: O nouă toamnă contabilizată admirabil de elevii de la „Nicolae Bălcescu”!

Trimite email
vineri, 29 martie 2024, 17:18:36 Ora standard a Europei de Est