Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

„Formarea profesorilor de matematică și științe în societatea cunoașterii” și „A doua șansă, o nouă șansă”

În atenție, cele două proiecte ale I.S.J. Bihor

„Formarea profesorilor de matematică și științe în societatea cunoașterii” și „A doua șansă, o nouă șansă”

Proiectul „Formarea profesorilor de matematică și științe în societatea cunoașterii” ID 62534, implementat de Inspectoratul Școlar Județean Bihor, în calitate de beneficiar și Inspectoratul Școlar al Municipiului București, SIVECO ROMÂNIA S.A și TEHNE România, în calitate de parteneri, a intrat în al doilea an de implementare.

Pe parcursul anului I de implementare, conform graficului de activități al proiectului Gantt, s-au derulat și încheiat următoarele activități:
Activitatea 1.Elaborarea curriculum-ului interdisciplinar, integrat la decizia școlii, național, acreditat, pentru matematică, fizică, chimie, biologie
Activitatea 2. Elaborarea și dezvoltarea celor două cursuri de formare propuse în proiect
Activitatea 3. Conceperea, dezvoltarea și administrarea instrumentelor informatice
și sunt în curs de derulare
Activitatea 4. Formarea și certificarea cadrelor didactice, care a debutat cu subactivitățile:
Activitatea 4.1 Selecția celor 5.000 de participanți la cursul de formare, conform unor criterii riguroase
Activitatea 4.2. Organizarea și planificarea sesiunilor de formare.
Începând cu ultima decadă a lunii octombrie 2011 debutează
Activitatea 4.3. Desfășurarea sesiunilor de formare și certificare.
Pentru o desfășurare optimă a activității de formare și certificare a cadrelor didactice din grupul țintă: *au fost selectați și certificați pe cursurile propuse prin proiect 100 de formatori *au fost elaborate, dezvoltate și acreditate cele două cursuri: Abilitarea pe curriculum la decizia școlii, la nivel interdisciplinar - 25 credite și Dezvoltare profesională continuă pe componenta instruirii diferențiate a elevilor - 25 credite *a fost realizat un portal al proiectului care a permis înscrierea online a viitorilor cursanți *cursurile au fost digitizate și integrate în portal *s-au stabilit centre de formare la nivelul județelor vizate prin proiect și al Municipiului București și s-au încheiat acorduri de parteneriat cu unitățile respective *grupul țintă a fost arondat pe formatori și centre de formare.
Activitatea de formare a cadrelor didactice se va desfășura online și face to face. Evaluarea va consta în realizarea și susținerea unui portofoliu.
„A doua șansă, o nouă șansă”
În cadrul proiectului „A doua șansă, o nouă șansă” ID 60909 implementat de Inspectoratul Școlar Județean Caraș-Severin, în calitate de beneficiar și Inspectoratul Școlar Județean Bihor, Asociația Nevo Parudimos și Fundația Ruhama, în calitate de parteneri, se derulează activitatea A. 3. Asigurarea pregătirii membrilor echipei (în domeniul muncii cu adulții a cadrelor didactice și în domeniul social al lucrătorilor sociali).
La nivelul județului Bihor, pentru activitatea de formare a cadrelor didactice care vor preda în cadrul programului „A doua șansă”, se vor organiza în Băile Felix două sesiuni de formare: în perioada 24 - 29 octombrie 2011, respectiv 31 octombrie - 5 noiembrie 2011. Cele 100 de cadre didactice care vor fi abilitate pentru activitatea cu adulții provin din unitățile de învățământ selectate pentru derularea acestui program. Pe parcursul anului școlar 2011/2012, la nivelul județului Bihor vor fi finanțate prin proiect 18 grupe pentru derularea programului „A doua șansă” la: Școala cu clasele I-VIII „Lucreția Suciu” Oradea, Școala cu clasele I-VIII „Constantin Șerban” Aleșd, Liceul Teoretic „Petöfi Sandor” Săcueni, Grupul Școlar Industrial Suplacu de Barcău, Școala cu clasele I-VIII Finiș, Școala cu clasele I-VIII Lăzăreni, Școala cu clasele I-VIII Drăgești, Școala cu clasele I-VIII Roșiori, Școala cu clasele I-VIII Talpoș, Școala cu clasele I-VIII Petreu, Școala cu clasele I-VIII Uileacu de Beiuș și Școala cu clasele I-VIII Oșand, după cum aveam să aflăm din comunicatul I.S.J. Bihor, semnat de inspectorul școlar general, prof. Dorel Luca. (Ov. Dan)

Trimite email
joi, 25 aprilie 2024, 07:08:27 Ora de vară a Europei de Est