Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 februarie 2024

Statul plătește suplimentar 56 de universități de stat și particulare, în acest an, ca să formeze peste 32 de mii de viitori profesori. Cea mai mare creștere față de anul universitar precedent e la Universitatea din Oradea – 700 de locuri în plus

În anul universitar 2023-2024, statul vrea să formeze peste 32.200 de studenți care ar putea să devină profesori, potrivit datelor din ordinul ministrului Educației nr. 6.234/2023. Este vorba despre ordinul prin care a fost aprobată lista universităților cu programe de formare psihopedagogică. Numărul locurilor a crescut cu aproape 20% față de anul trecut, cu mențiunea că anul trecut în listă nu figura numărul de locuri pentru o serie de universități, iar o universitate particulară este nouă pe această listă – Universitatea „Tibiscus” din Timișoara, care primește 100 de locuri.
Amintim că 56 de universități vor organiza programe de formare psihopedagogică pentru profesori, în anul universitar 2023-2024. Acest lucru înseamnă că pot fi școlarizați 32.250 de studenți care vor să devină profesori.

În anul universitar 2023-2024, la fel ca în fiecare an, universitățile cu cei mai mulți studenți care pot fi școlarizați sunt următoarele:

Universitatea „Babeș-Bolyai” din Cluj-Napoca – 3.500;
Universitatea din București – 3.000;
Universitatea „Alexandru Ioan Cuza” din Iași – 2.400;
Universitatea Națională de Știință și Tehnologie Politehnica București – 1.600;
Universitatea din Craiova – 1.500;
Universitatea din Oradea – 1.500;
Universitatea de Vest din Timișoara – 1.500;
Universitatea „Transilvania” din Brașov – 1.100;
Academia de Studii Economice din București – 1.000;
Universitatea „Lucian Blaga” din Sibiu – 1.000;
Universitatea „Ștefan cel Mare” din Suceava – 1.000;
În anul universitar 2022-2023, numărul maxim de studenți care au putut fi școlarizați a fost de 26.880. Creșterea cu 5.370 de studenți este influențată de faptul că pe lista de anul trecut în dreptul a 6 universități era afișat „N/A”. Dacă aceste 6 universități și-a menținut cifra de școlarizare pentru modulul psihopedagogic, atunci noutățile ar fi doar în dreptul Universității Tehnice de Construcți București, care primește 50 de locuri în plus, la Univeristatea din Oradea, care are o creștere de 700 de locuri și la Universitatea din Petroșani – 30 de locuri în plus.

Regulile de finanțare pentru universități prevăd că pentru un student la licență, care urmează modulul de pregătire pedagogică, instituția de învățământ primește cu 16% din alocația pentru finanțarea de bază pe student echivalent unitar mai mult decât pentru un student care nu urmează acest modul. Pentru un student la master, care urmează de regula modului II pedagogic, finanțarea este cu 32% peste alocația pentru finanțarea de bază pe student echivalent unitar.

„Formarea profesorilor de matematică și științe în societatea cunoașterii” și „A doua șansă, o nouă șansă”

În atenție, cele două proiecte ale I.S.J. Bihor

„Formarea profesorilor de matematică și științe în societatea cunoașterii” și „A doua șansă, o nouă șansă”

Proiectul „Formarea profesorilor de matematică și științe în societatea cunoașterii” ID 62534, implementat de Inspectoratul Școlar Județean Bihor, în calitate de beneficiar și Inspectoratul Școlar al Municipiului București, SIVECO ROMÂNIA S.A și TEHNE România, în calitate de parteneri, a intrat în al doilea an de implementare.

Pe parcursul anului I de implementare, conform graficului de activități al proiectului Gantt, s-au derulat și încheiat următoarele activități:
Activitatea 1.Elaborarea curriculum-ului interdisciplinar, integrat la decizia școlii, național, acreditat, pentru matematică, fizică, chimie, biologie
Activitatea 2. Elaborarea și dezvoltarea celor două cursuri de formare propuse în proiect
Activitatea 3. Conceperea, dezvoltarea și administrarea instrumentelor informatice
și sunt în curs de derulare
Activitatea 4. Formarea și certificarea cadrelor didactice, care a debutat cu subactivitățile:
Activitatea 4.1 Selecția celor 5.000 de participanți la cursul de formare, conform unor criterii riguroase
Activitatea 4.2. Organizarea și planificarea sesiunilor de formare.
Începând cu ultima decadă a lunii octombrie 2011 debutează
Activitatea 4.3. Desfășurarea sesiunilor de formare și certificare.
Pentru o desfășurare optimă a activității de formare și certificare a cadrelor didactice din grupul țintă: *au fost selectați și certificați pe cursurile propuse prin proiect 100 de formatori *au fost elaborate, dezvoltate și acreditate cele două cursuri: Abilitarea pe curriculum la decizia școlii, la nivel interdisciplinar - 25 credite și Dezvoltare profesională continuă pe componenta instruirii diferențiate a elevilor - 25 credite *a fost realizat un portal al proiectului care a permis înscrierea online a viitorilor cursanți *cursurile au fost digitizate și integrate în portal *s-au stabilit centre de formare la nivelul județelor vizate prin proiect și al Municipiului București și s-au încheiat acorduri de parteneriat cu unitățile respective *grupul țintă a fost arondat pe formatori și centre de formare.
Activitatea de formare a cadrelor didactice se va desfășura online și face to face. Evaluarea va consta în realizarea și susținerea unui portofoliu.
„A doua șansă, o nouă șansă”
În cadrul proiectului „A doua șansă, o nouă șansă” ID 60909 implementat de Inspectoratul Școlar Județean Caraș-Severin, în calitate de beneficiar și Inspectoratul Școlar Județean Bihor, Asociația Nevo Parudimos și Fundația Ruhama, în calitate de parteneri, se derulează activitatea A. 3. Asigurarea pregătirii membrilor echipei (în domeniul muncii cu adulții a cadrelor didactice și în domeniul social al lucrătorilor sociali).
La nivelul județului Bihor, pentru activitatea de formare a cadrelor didactice care vor preda în cadrul programului „A doua șansă”, se vor organiza în Băile Felix două sesiuni de formare: în perioada 24 - 29 octombrie 2011, respectiv 31 octombrie - 5 noiembrie 2011. Cele 100 de cadre didactice care vor fi abilitate pentru activitatea cu adulții provin din unitățile de învățământ selectate pentru derularea acestui program. Pe parcursul anului școlar 2011/2012, la nivelul județului Bihor vor fi finanțate prin proiect 18 grupe pentru derularea programului „A doua șansă” la: Școala cu clasele I-VIII „Lucreția Suciu” Oradea, Școala cu clasele I-VIII „Constantin Șerban” Aleșd, Liceul Teoretic „Petöfi Sandor” Săcueni, Grupul Școlar Industrial Suplacu de Barcău, Școala cu clasele I-VIII Finiș, Școala cu clasele I-VIII Lăzăreni, Școala cu clasele I-VIII Drăgești, Școala cu clasele I-VIII Roșiori, Școala cu clasele I-VIII Talpoș, Școala cu clasele I-VIII Petreu, Școala cu clasele I-VIII Uileacu de Beiuș și Școala cu clasele I-VIII Oșand, după cum aveam să aflăm din comunicatul I.S.J. Bihor, semnat de inspectorul școlar general, prof. Dorel Luca. (Ov. Dan)

Trimite email
marți, 19 martie 2024, 13:16:33 Ora standard a Europei de Est