Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
31 octombrie 2025

Pe 1 noiembrie are loc cel mai amplu eveniment educațional de robotică din România, dedicat elevilor pasionați de tehnologie, programare și inovație:
Finala Concursului Național de Robotică Nextlab.tech 2025 (P)
Sâmbătă, 1 noiembrie 2025, are loc la Palatul ASE din București, Piata Romana 6, finala Concursului Național de Robotică Nextlab.tech 2025. Noutatea acestei ediții este că elevii vor expune proiectele lor pentru public pe durata întregii zile, oferind vizitatorilor ocazia să descopere inovațiile lor în mod direct.
Concursul este organizat de Asociația ,,Clubul Informaticii Economice – CyberKnowledgeClub” (CKC), fondată de cadre didactice ale Facultății de Cibernetică, Statistică și Informatică Economică, ASE București, în parteneriat cu Colegiul Național ,,Sf. Sava” din București. Banca Comercială Română este sponsor principal la nivel național al acestui program, alături de care contribuie și compania SAP România si EdAstra Tech.
Sprijinul logistic este oferit de start-up-ul Nextlab.tech.
Nextlab.tech este cel mai mare concurs de robotică din România și este înregistrat în calendarul Ministerului Educației și Cercetării.
La acest eveniment educațional de robotică din România, dedicat elevilor pasionați de tehnologie, programare și inovație sunt așteptați sute de tineri din întreaga țară care își vor prezenta creațiile în cadrul probelor de Robotică Creativă, Robotică Sustenabilă și Verde, Line Follower și Labirint.
Participanții vor avea în continuare ocazia să își testeze roboții și să participe la sesiuni de jurizare organizate de specialiști din domeniul IT și educațional. Punctajele vor fi anunțate la finalul zilei, iar festivitatea de premiere se va desfășura a doua zi în format hibrid.
Vizitatorii sunt bineveniți să participe și să exploreze lumea fascinantă a roboticii educaționale.
Agenda finalei Concursului Național de Robotică Nextlab.tech 2025
Data: 1 – 2 noiembrie 2025
Locația: Academia de Studii Economice din București (ASE) – Piața Romană 6, et. 3-4, București 010552
Sâmbătă, 1 noiembrie 2025
8:00 –9:00 – Acces invitați și participanți / Deschiderea înscrierilor
9:00 – 9:30 – Festivitatea de deschidere (în AMFITEATRU I din clădirea Ion N Angelescu ASE)
9:30 – 10:00 – Pregătirea proiectelor pentru prezentare în zonele alocate de organizatori
10:00 – 13:00 – Jurizarea proiectelor (program specific în funcție de probă)
13:00 – 13:30 – Pauză de masă
13:30 – 17:00 – Jurizarea proiectelor (program specific în funcție de probă)
17:15 – Termen limită pentru depunerea contestațiilor

18:00 – Afișarea rezultatelor parțiale (la probele concursului)
18:00 – 18:45 – Organizarea și desfășurarea probelor de baraj
Duminică, 2 noiembrie 2025
10:00 – Afișarea rezultatelor finale pe site-ul oficial al concursului:
12:00 – Premierea participanților în format hibrid.
Vă așteptăm să fiți alături de tinerii inovatori care modelează viitorul roboticii în România!

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
6 mai 2025

Studenții, masteranzii și doctoranzii ar putea primi burse de studiu în străinătate, printr-un concurs național organizat de Ministerul Educației – proiect de Hotărâre de Guvern

Tinerii români interesați să studieze în afara țării ar putea să primească burse finanțate din bugetul de stat și din fonduri speciale ale Ministerului Educației și Cercetării, potrivit unui proiect de Hotărâre de Guvern pus în consultare publică. Bursele sunt destinate pentru licență, masterat, doctorat, dar și pentru cercetare sau cursuri de vară și vor fi acordate prin concurs național, prevede proiectul.
Fondul de burse „se poate constitui atât din sume de la bugetul de stat cât și din veniturile proprii ale Ministerului Educației și Cercetării provenite din procentul de 5% din încasările în valută aferente taxelor percepute de instituțiile de învățământ superior de stat de la studenții și cursanții străini”, este menționat în proiectul de hotărâre.
Bursele în străinătate pot acoperi, total sau parțial, cheltuielile cu taxele de școlarizare, cazare, hrană, întreținere în străinătate etc.
Potrivit notei de fundamentare, bursele vor fi disponibile pentru:
studii universitare complete și parțiale de licență, de masterat și de doctorat;
studii postuniversitare și postdoctorale;
stagii de cercetare/specializare;
stagii de formare postuniversitară și postdoctorală;
cursuri de vară.
Bursele se vor obține prin concurs național organizat de Ministerul Educației și Cercetării, iar regulamentul de concurs urmează să fie elaborat.
Numărul de luni de bursă, tipurile de bursă, domeniile pentru care se acordă bursele, precum și cuantumul bursei lunare, în euro, pe țări/pe tip de bursă se vor stabili anual prin ordin al ministrului Educației și Cercetării, care se publică în Monitorul Oficial al României.
Mai mult, „Ministerul Educației și Cercetării asigură o sumă necesară acoperirii
asigurării medicale, doar în cazul în care aceasta nu este acoperită de regulamentele
europene în vigoare, precum și transportul internațional din România până la locul de
stagiu și retur, o singură dată pe an universitar, dacă acesta nu este asigurat de partea
primitoare”, mai este menționat în documentul oficial.
Domeniile de interes pentru România, pentru care vor fi acordate bursele, sunt următoarele:
energie; bioeconomie; tehnologia informațiilor și a comunicațiilor; spațiu și securitate; mediu și schimbări climatice; eco-nano-tehnologii și materiale avansate; sănătate…

Vineri, au fost aleși membrii Biroului permanent al Consiliului Județean al Elevilor

La sala festivă a C.N. „Mihai Eminescu” din Oradea

Vineri, au fost aleși membrii Biroului permanent al Consiliului Județean al Elevilor

Potrivit calendarului de desfășurare a alegerilor pentru C.J.E., vineri, 28 octombrie 2011, dna prof. Florina Făgădar, inspector școlar cu munca educativă la nivelul Inspectoratului Școlar Județean Bihor, a convocat membrii Consiliului Județean al Elevilor în vederea desfășurării alegerilor pentru noul Birou permanent.

Biroul permanent al noului Consiliu Județean Bihor al Elevilor are următoarea componență: președinte – Andrei Novac (Lic. T. „Lucian Blaga”), prim-vicepreședinte – Antonia Sălăgean (Lic. T. „Onisifor Ghibu”), vicepreședinte pentru sectoarele Marghita, Beiuș și Salonta – Ștefania Gherghely (C.N. „Octavian Goga” din Marghita), vicepreședinte pentru sectoarele Aleșd și Vadu-Crișului – Lukacs Mark Christopher (C.N. „Mihai Eminescu”), secretar – Domokos Carla Cinthia (C.N. „Mihai Eminescu”), avocatul elevilor – Denisa Alexandra Han (C.N. „Mihai Eminescu”), director al Departamentului cultură, educație și programe școlare – Ghiță Dan (C.N. „Emanuil Gojdu”), director al Departamentului concursuri școlare și extrașcolare – Silviu Muste (C.N. „Emanuil Gojdu”), director al Departamentului mobilitate, formare, informare și consiliere – Alexandra Lăcătuș (C.N. „Mihai Eminescu”), director al Departamentului sport și programe pentru tineret – Adriana Ghețe (Gr. Șc. Sanitar „Vasile Voiculescu”).
„Da, noi putem!”
Citându-l pe cel de-al 44-lea președinte al Statelor Unite (Barack Hussein Obama al II-lea), Karina Ochiș - președintele Consiliului Județean al Elevilor - a dorit să o asigure pe doamna inspector și pe toți cei prezenți că membrii Biroului permanent pot să desfășoare în cele mai bune condiții alegerile pentru viitorul birou.
Așa s-a și întâmplat, doamna inspector având doar două intervenții, în deschiderea și la încheierea ședinței.
Prezentând principalele atribuții și responsabilități ale C.J.E., Karina a ținut să sublinieze faptul că C.J.E. se subordonează doar Consiliului Regional și Consilului Național. Printr-o prezentare în power point, a trecut în revistă principalele proiecte derulate de Biroul permanent în exercițiu și implicit de C.J.E. Bihor, subliniind că „Noi suntem prima generație, cei care am pus bazele, iar voi trebuie să continuați. Deci, „Bihorul trăiește!” ca să citez moto-ul nostru”.
Apoi a explicat cum se vor desfășura alegerile, nominalizând candidații pe funcții, cerându-le să se prezinte în cinci minute fiecare, după care s-a trecut la vot secret folosindu-se urna de vot și cele două „cabine pregătite” în stânga și în dreapta scenei, în cadrul celor două intrări pe scenă.
Votarea a decurs fără probleme pentru că doar în două cazuri a fost nevoie să se aleagă din doi sau mai mulți candidați, în cazul alegerii prim-vicepreședintelui și al secretarului. Pentru funcția de președinte a concurat un singur candidat, care a și câștigat - Andrei Novac (de la Lic.T. „Lucian Blaga”); pentru prim-vicepreședinte și unul dintre cei doi vicepreședinți au candidat trei: Dan Marta (de la C.N. „Emanuil Gojdu”), Antonia Sălăgean (Lic. T. „Onisifor Ghibu”) și Lukacs Mark Christopher (C.N. „Mihai Eminescu”). Cu șapte voturi pentru, Antonia Sălăgean a ocupat funcția de prim-vicepreședinte, iar Lukacs Mark Christopher, cu cele patru voturi obținute, a ajuns vicepreședinte al sectoarelor Aleșd și Vadu-Crișului; pentru funcția de vicepreședinte al sectoarelor Marghita, Beiuș și Salonta a candidat doar Ștefania Gherghely (de la C.N. „Octavian Goga” din Marghita), care și-a adjudecat-o cu 13 voturi (din 15). Pentru funcția de secretar s-au „luptat” Alexandru Horia Hodișan (de la Lic. T. „Aurel Lazăr”) și Domokos Carla Cinthia (de la C.N. „Mihai Eminescu”). A învins Domokos Carla Cinthia (cu 10 voturi la cinci). A urmat alegerea avocatului elevilor. Concurând singură, Denisa Alexandra Han (de la C.N. „Mihai Eminescu”) a ajuns avocatul elevilor (cu 14 voturi). Pentru celelalte patru departamente s-au înscris patru candidați, câte unul pentru fiecare departament și fiecare și-a adjudecat funcția de director de departament: Ghiță Dan (C.N. „Emanuil Gojdu”) – director al Departamentului cultură, educație și programe școlare (cu 15 voturi), Silviu Muste (C.N. „Emanuil Gojdu”) – director al Departamentului concursuri școlare și extrașcolare (cu 15 voturi), Alexandra Lăcătuș (C.N. „Mihai Eminescu”) – director al Departamentului mobilitate, formare, informare și consiliere (cu 14 voturi), Adriana Ghețe (Gr. Șc. Sanitar „Vasile Voiculescu”) – director al Departamentului sport și programe pentru tineret (cu 15 voturi).
„Avem încredere în voi!”
Felicitându-i, Karina a fost scurtă la vorbă și de această dată: „Avem încredere în voi!” Iar noul președinte, Andrei Novac, un „veteran” cu experiență (în CJE) a ținut să o asigure și să-i mulțumească pentru investiția de încredere. Andrei a fost totuși nemulțumit de prezența foarte scăzută a membrilor CJE la alegeri și a cerut doamnei inspector școlar Florina Făgădar să-i sancționeze pe vinovați.
Doamna inspector nu-și poate explica absenteismul „în masă”. La prima și cea mai importantă acțiune a noului C.J.E. Bihor s-au „deranjat” doar 15 membri (de la Lic. T. „Onisifor Ghibu”, Lic. T. „Aurel Lazăr”, Lic. T. Bratca, Lic. T. German „Fr. Schiller”, C.T. „C-tin Brâncuși”, C. T. „Alexandru Roman” Aleșd, C.N. „Mihai Eminescu”, Lic. Tehnologic Dobrești, C.T. „Andrei Șaguna”, C.N. „Octavian Goga” Marghita, C.N. „Emanuil Gojdu”, Lic. Teologic Ortodox „episcop Roman Ciorogariu”, C.E. „Partenie Cosma”, Gr. Șc.Sanitar „Vasile Voiculescu” și Lic. T „Lucian Blaga”). Tot la fel de pasivi s-au arătat și în a se înscrie pe platforma ministerului pentru a candida la o funcție din cele 10. „Până ieri (joi, 27 octombrie 2011 – n.n.), pe platformă erau înregistrați 14 candidați, care trebuiau să-și depună dosarele la secretariatul Inspectoratului Școlar”.
Doar reprezentatul Colegiului Economic „Partenie Cosma” avea să se prezinte la doamna inspector dorind să-și exprime nemulțumirea că a fost anunțat în ultimă instanță de conducerea colegiului.
Să mai spunem că la prima întâlnire a noului C.J.E. Bihor au mai participat Lăcrimioara Fărcane (în calitate de reprezentant al Inspectoratului Județean de Poliție Bihor - partener fidel al I.S.J. Bihor), dl prof. Ioan Cadar – consilier educativ al eminescienilor, care, în calitate de gazdă bună, a asigurat logistica și buna desfășurare a întâlnirii.
În sală au mai fost prezenți și susținători ai candidaților (profesori și elevi de la Gr. Șc. Sanitar „Vasile Voiculescu” și C.N. „Octavian Goga” din Marghita)...
Urăm succes membrilor noului Birou permanent, seriozitate, implicare și responsabilitate noului C.J.E. Bihor! (Ovidiu DAN)  
P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: Vineri, au fost aleși membrii Biroului permanent al Consiliului Județean al Elevilor.

Trimite email
marți, 4 noiembrie 2025, 01:35:08 Ora standard a Europei de Est

Poza zilei

Invitație BestMusic

Eros Ramazzotti va concerta, la
Laminor Arena, București,
miercuri, 22 aprilie 2026, ora 20.00 (acces de la 18.00).