Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

A fost inaugurat Biroul de implementare a proiectului PractiPASS

Demararea stagiilor de practică

A fost inaugurat Biroul de implementare a proiectului PractiPASS

Proiectul „Programul de practică pentru studenți: Protecția copilului – de la teorie la practică” (PractiPASS), cofinanțat din Fondul Social European prin Programul Operațional Sectorial Dezvoltarea Resurselor Umane 2007-2013, Contract: POSDRU 90/2.1/S/ 61957, a intrat într-o nouă etapă de derulare, după cum aveam să aflăm, vineri (28 octombrie 2011), de la managerul de proiect, dna Floare Chipea, în cadrul conferinței de presă, organizate de Facultatea de Științe Socio-Umane.

În debutul celui de-al doilea an de implementare a proiectului, a fost inaugurat Biroul de implementare a proiectului PractiPASS, un spațiul nou, o clădire renovată în Campusul Universității, care va servi atât pentru  activitățile de management și implementare a proiectului, cât și pentru activitățile adresate grupului țintă - studenților. Investiția s-a ridicat la circa 600.000 de lei, doar în ceea ce privește renovarea și reamenajarea clădirii (care va servi la desfășurarea activităților de consiliere și orientare profesională pe toată durata derulării proiectului și minim un an după finalizarea acestuia, precum și la organizarea întâlnirilor echipelor de lucru), iar dotarea cu mobilier a costat 35.900 de lei.
„Un mic orășel universitar”
La inaugurarea Biroului, echipa de proiect a fost onorată de prezența conducerii Universității, în frunte cu dl rector, prof. univ. dr. ing. Cornel Antal, a dnei deputat Peto Csilla, a directorului ASCO, dna Koncsek Zita, a reprezentanților universităților din București și Arad (respectiv conf. univ. dr. Doru Buzducea - director teritorial Univ. București și conf. univ. dr. Alina Roman – director teritorial Univ. „Aurel Vlaicu” din Arad). La eveniment au participat cadre universitare din Oradea și Arad, reprezentanți ai celor 13 parteneri de proiect (servicii publice de asistență socială și protecția copilului, ONG-uri, școli speciale, studenți, tutori și coordonatori tutori...).
Contabilizând tot ce s-a realizat (investit) în infrastructură în ultima vreme în campusurile Universității (inclusiv această nouă clădire renovată), dl rector a ajuns la concluzia că până la urmă putem vorbi (metaforic) de „un mic orășel universitar”, în acestă zonă a municipiului nostru.
Demararea stagiilor de practică
Așadar, inaugurarea Biroului machează demararea stagiilor de practică destinate studenților selectați pentru a participa în cadrul proiectului. Grupul țintă al proiectului cuprinde 600 de studenți de la specializările asistență socială, sociologie, psihologie și psihopedagogie specială, la nivel de licență și masterat din cele trei centre universitare: Oradea, București și Arad (câte 200 în fiecare centru). Stagiile de practică sunt găzduite de către instituțiile partenere în proiect care asigură servicii în domeniul protecției copilului în domeniile specifice protecției copilului.
 „Studenții selectați pentru a participa la stagiile de practică au fost distribuiți în locațiile de practică și au fost instruiți cu privire la modul în care se va desfășura activitatea în cadrul fiecărei instituții pe parcursul semestrului. Fiecare student a primit instrumentele de practică necesare derulării optime a activităților: Ghidul de practică, Caietul de practică, Grila de observare a instituțiilor. Până la finalizarea proiectului, studenții vor beneficia de 186 de ore de practică de specialitate specificate în curricula programelor de licență, respectiv de masterat”, a ținut să sublinieze managerul proiectului, dna prof. univ. dr. Floare Chipea. (Ovidiu DAN)
P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: A fost inaugurat Biroul de implementare a proiectului PractiPASS.

Trimite email
vineri, 26 aprilie 2024, 10:29:34 Ora de vară a Europei de Est