Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
6 mai 2025

Studenții, masteranzii și doctoranzii ar putea primi burse de studiu în străinătate, printr-un concurs național organizat de Ministerul Educației – proiect de Hotărâre de Guvern

Tinerii români interesați să studieze în afara țării ar putea să primească burse finanțate din bugetul de stat și din fonduri speciale ale Ministerului Educației și Cercetării, potrivit unui proiect de Hotărâre de Guvern pus în consultare publică. Bursele sunt destinate pentru licență, masterat, doctorat, dar și pentru cercetare sau cursuri de vară și vor fi acordate prin concurs național, prevede proiectul.
Fondul de burse „se poate constitui atât din sume de la bugetul de stat cât și din veniturile proprii ale Ministerului Educației și Cercetării provenite din procentul de 5% din încasările în valută aferente taxelor percepute de instituțiile de învățământ superior de stat de la studenții și cursanții străini”, este menționat în proiectul de hotărâre.
Bursele în străinătate pot acoperi, total sau parțial, cheltuielile cu taxele de școlarizare, cazare, hrană, întreținere în străinătate etc.
Potrivit notei de fundamentare, bursele vor fi disponibile pentru:
studii universitare complete și parțiale de licență, de masterat și de doctorat;
studii postuniversitare și postdoctorale;
stagii de cercetare/specializare;
stagii de formare postuniversitară și postdoctorală;
cursuri de vară.
Bursele se vor obține prin concurs național organizat de Ministerul Educației și Cercetării, iar regulamentul de concurs urmează să fie elaborat.
Numărul de luni de bursă, tipurile de bursă, domeniile pentru care se acordă bursele, precum și cuantumul bursei lunare, în euro, pe țări/pe tip de bursă se vor stabili anual prin ordin al ministrului Educației și Cercetării, care se publică în Monitorul Oficial al României.
Mai mult, „Ministerul Educației și Cercetării asigură o sumă necesară acoperirii
asigurării medicale, doar în cazul în care aceasta nu este acoperită de regulamentele
europene în vigoare, precum și transportul internațional din România până la locul de
stagiu și retur, o singură dată pe an universitar, dacă acesta nu este asigurat de partea
primitoare”, mai este menționat în documentul oficial.
Domeniile de interes pentru România, pentru care vor fi acordate bursele, sunt următoarele:
energie; bioeconomie; tehnologia informațiilor și a comunicațiilor; spațiu și securitate; mediu și schimbări climatice; eco-nano-tehnologii și materiale avansate; sănătate…

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 februarie 2025

Pregătire gratuită pentru Bacalaureat 2025 la toate disciplinele și platformă cu materiale și resurse didactice pentru elevii din toată țara, oferite de Universitatea de Vest din Timișoara, UVT. Prima sesiune are loc sâmbătă, 1 martie
Universitatea de Vest din Timișoara, UVT, începe sâmbătă, 1 martie, ediția din acest an a programului de pregătire pentru examenul de Bacalaureat 2025, la toate cele 14 discipline, pentru elevii din întreaga țară. Sesiunile se vor desfășura săptămânal, sâmbăta, în format online, până în data de 7 iunie 2025 și participarea este gratuită.
Exemple de materiale oferite pe platforma bac.uvt.ro:
Pregătire pentru Bacalaureat 2025. Scrierea cu unu, cu doi sau cu trei de „i” / Explicații pentru elevii de liceu, oferite de Universitatea de Vest din Timișoara
Textul argumentativ pentru Bacalaureat 2025. Structură, conectori – explicații și model de rezolvare pentru elevii de liceu, oferite de Universitatea de Vest din Timișoara
Sesiunile de pregătire se organizează pentru toate cele 14 discipline pentru care elevii urmează să susțină probe scrise:
Disciplina aferentă probei 1: limba și literatura română;
Disciplinele aferente probei 2: matematică nivel M1 și M2, istorie;
Disciplinele aferente probei 3: biologie, chimie, economie, filosofie, fizică, geografie, informatică, logică, argumentare și comunicare, psihologie și sociologie.
Înscrierea pentru participarea la programul de pregătire se realizează prin completarea ACESTUI FORMULAR și este gratuită, iar detaliile complete sunt disponibile aici: https://bac.uvt.ro/
Informații și orar
Orarul modulelor de pregătire, pentru fiecare zi de sâmbătă din perioada 01.03 – 07.06.2025, este următorul, fiind stabilit în așa fel încât să permită elevilor participarea la programul de pregătire pentru toate disciplinele la care urmează să susțină proba scrisă în cadrul examenului de bacalaureat:
9.00 – 10.30 – Limba și literatura română;
10.45 – 12.15 – Matematică (nivel M1 și M2) și Istorie;
12.30 – 14.00 – Biologie, Chimie, Economie, Filosofie, Fizică, Geografie, Informatică, Logică, argumentare și comunicare, Psihologie, Sociologie.
De asemenea, pe platforma bac.uvt.ro elevii din întreaga țară și pot găsi, pe lângă informații despre programul de pregătire pentru examenul de bacalaureat organizat de UVT la toate disciplinele și celelalte oportunități din cadrul programului UVT pentru elevi, și materiale didactice suport realizate de cadre didactice din cadrul UVT cu conținuturile teoretice pentru fiecare disciplină de la examenul de bacalaureat și instrumente de testare, precum și lecții video (deocamdată doar pentru disciplina Limba și literatura română).
Programul de pregătire pentru examenul de bacalaureat organizat de Universitatea de Vest din Timișoara face parte din amplul program de sprijin intitulat UVT pentru elevi, care cuprinde, totodată, concursuri dedicate elevilor, webinare de dezvoltare personală, consiliere individuală în carieră și școala de vară West Summer University (WSU).
Infomații suplimentare:
Seria de webinare de dezvoltare personală dedicate elevilor, susținute de echipa Serviciului de Consiliere și Sprijin pentru Studenți (SCSS) din UVT va începe pe data de 12 martie 2025 cu webinarul Secretul unei vieți împlinite, urmând ca timp de 9 săptămâni, în fiecare miercuri, de la ora 15.00, să fie abordată o nouă tematică, până la momentul ulterior susținerii examenul de bacalaureat când programul se încheie cu al 2-lea webinar despre alegerea programului de studii potrivit.

Înscrierea pentru participarea la webinarele de dezvoltare personală se realizează prin completarea formularului, iar detaliile complete sunt disponibile pe site-ul universității.

UVT, prin facultățile componente, a pregătit și un număr de 26 de concursuri pentru elevi, din 16 domenii de studii, o parte dintre acestea oferind condiții speciale în procesul de admitere la UVT elevilor care obțin distincții. Regulamentele de organizare și desfășurare a concursurilor, dar și alte detalii, sunt disponibile pe site-ul universității.

Consilierea în carieră
Serviciul de de Consiliere și Sprijin pentru Studenți (SCSS) al UVT pune la dispoziția elevilor care au nevoie de suport pentru alegerea traseului educațional și profesional și sesiuni individuale de consiliere în carieră, pentru care aceștia se pot programa prin completarea formularului. O altă resursă de care elevii pot beneficia, în scopul unei mai bune orientări spre un anumit traseu educațional și profesional, este platforma YTM, un instrument de testare psiho-vocațională dezvoltat de Universitatea de Vest din Timișoara. Mai multe detalii despre serviciile de consiliere în carieră și despre platforma YTM sunt disponibile pe site-ul universității.

A fost inaugurat Biroul de implementare a proiectului PractiPASS

Demararea stagiilor de practică

A fost inaugurat Biroul de implementare a proiectului PractiPASS

Proiectul „Programul de practică pentru studenți: Protecția copilului – de la teorie la practică” (PractiPASS), cofinanțat din Fondul Social European prin Programul Operațional Sectorial Dezvoltarea Resurselor Umane 2007-2013, Contract: POSDRU 90/2.1/S/ 61957, a intrat într-o nouă etapă de derulare, după cum aveam să aflăm, vineri (28 octombrie 2011), de la managerul de proiect, dna Floare Chipea, în cadrul conferinței de presă, organizate de Facultatea de Științe Socio-Umane.

În debutul celui de-al doilea an de implementare a proiectului, a fost inaugurat Biroul de implementare a proiectului PractiPASS, un spațiul nou, o clădire renovată în Campusul Universității, care va servi atât pentru  activitățile de management și implementare a proiectului, cât și pentru activitățile adresate grupului țintă - studenților. Investiția s-a ridicat la circa 600.000 de lei, doar în ceea ce privește renovarea și reamenajarea clădirii (care va servi la desfășurarea activităților de consiliere și orientare profesională pe toată durata derulării proiectului și minim un an după finalizarea acestuia, precum și la organizarea întâlnirilor echipelor de lucru), iar dotarea cu mobilier a costat 35.900 de lei.
„Un mic orășel universitar”
La inaugurarea Biroului, echipa de proiect a fost onorată de prezența conducerii Universității, în frunte cu dl rector, prof. univ. dr. ing. Cornel Antal, a dnei deputat Peto Csilla, a directorului ASCO, dna Koncsek Zita, a reprezentanților universităților din București și Arad (respectiv conf. univ. dr. Doru Buzducea - director teritorial Univ. București și conf. univ. dr. Alina Roman – director teritorial Univ. „Aurel Vlaicu” din Arad). La eveniment au participat cadre universitare din Oradea și Arad, reprezentanți ai celor 13 parteneri de proiect (servicii publice de asistență socială și protecția copilului, ONG-uri, școli speciale, studenți, tutori și coordonatori tutori...).
Contabilizând tot ce s-a realizat (investit) în infrastructură în ultima vreme în campusurile Universității (inclusiv această nouă clădire renovată), dl rector a ajuns la concluzia că până la urmă putem vorbi (metaforic) de „un mic orășel universitar”, în acestă zonă a municipiului nostru.
Demararea stagiilor de practică
Așadar, inaugurarea Biroului machează demararea stagiilor de practică destinate studenților selectați pentru a participa în cadrul proiectului. Grupul țintă al proiectului cuprinde 600 de studenți de la specializările asistență socială, sociologie, psihologie și psihopedagogie specială, la nivel de licență și masterat din cele trei centre universitare: Oradea, București și Arad (câte 200 în fiecare centru). Stagiile de practică sunt găzduite de către instituțiile partenere în proiect care asigură servicii în domeniul protecției copilului în domeniile specifice protecției copilului.
 „Studenții selectați pentru a participa la stagiile de practică au fost distribuiți în locațiile de practică și au fost instruiți cu privire la modul în care se va desfășura activitatea în cadrul fiecărei instituții pe parcursul semestrului. Fiecare student a primit instrumentele de practică necesare derulării optime a activităților: Ghidul de practică, Caietul de practică, Grila de observare a instituțiilor. Până la finalizarea proiectului, studenții vor beneficia de 186 de ore de practică de specialitate specificate în curricula programelor de licență, respectiv de masterat”, a ținut să sublinieze managerul proiectului, dna prof. univ. dr. Floare Chipea. (Ovidiu DAN)
P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: A fost inaugurat Biroul de implementare a proiectului PractiPASS.

Trimite email
luni, 16 iunie 2025, 18:34:13 Ora de vară a Europei de Est