Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Despre clasa pregătitoare și învățământul profesional...

La conferința de presă de marți‚

Despre clasa pregătitoare și învățământul profesional...

La conferința de presă de marți (2 noiembrie 2011), inspectorul școlar general, prof. Dorel Luca, a abordat mai multe subiecte: clasa pregătitoare, învățământul profesional, restructurarea rețelei școlare, gradația de merit, banii de liceu și cele trei proiecte strategice derulate de I.S.J. Bihor.

În legătură cu clasa pregătitoare („clasa zero” cum i s-a spus inițial spre a nu fi confundată cu grupa pregătitoare de grădiniță), lucrurile sunt clare: se va organiza în școală; astfel că respectivii copii vor face cinci ani de învățământ primar cu același cadru didactic. Dacă școlile nu au spațiu, se va organiza schimbul al doilea, dar nu pentru acești copii, care vor învăța doar în schimbul de dimineață. Cei „sacrificați” sunt, întotdeuna, clasele a VI-a și a VII-a (pentru că cei de-a V-a sunt la început de ciclu, iar a VIII-a sunt ca și absolvenți, cu teste naționale. Despre ei nu s-a făcut vorbire dacă rămân pe loc în școală sau își iau zborul... În mediul rural, numărul copiilor fiind mic nu va fi cazul înființării mai multor clase paralele, ci mai degrabă a unor clase simultane. Cu până la 12 copii se poate constitui o clasă. Dacă vor fi mai puțini, vor învăța în clase simultane. Cei din clasa pregătitoare vor învăța împreună cu clasa I și a II-a, cu același dascăl.
Anul școlar viitor, vom avea următoarele situații în clasa pregătitoare: un segment de copii care au împlinit vârsta de 6 ani până la începerea cursurilor (până în 15 septembrie 2012), iar un alt segment, care va împlini 6 ani în perioada 15 septembrie - 31 decembrie. Aceștia (circa 1.100) pot opta pentru a intra în clasa pregătitoare la școală sau pot rămâne în grădiniță, repetând grupa mare, pentru că grupă pregătitoare nu va mai exista în grădinițe, de la anul. Grădinițele vor funcționa cu grupa mică, mijlocie și mare. Cei care au fost în grupa pregătitoare vor intra în clasa I, avându-i ca dascăli pe cei care au avut clasa a IV-a, întrucât, respectivii învățători (la ora aceasta) și-au cam constituit deja clasele, deși copiii sunt încă la grădiniță. Cei care vor intra la anul în clasa pregătitoare sunt 6.276, la nivelul județului Bihor, care împlinesc 6 ani până în 15 septembrie, născuți în 2006. Tot cam atâția (6.277) sunt cei născuți în 2005. Pe circa 1.100, născuți între 15 septembrie și 31 decembrie, pe aceștia nu se poate conta, pentru că nu se știe dacă părinții îi vor da în clasa pregătitoare sau vor decide să mai rămână în grădiniță, în grupa mare.
În Oradea, sunt în situația aceasta 372 de copii născuți după 15 septembrie, în jur de 12-13 clase. „Anul acesta s-au constituit 333 de clase I, plus 6 la învățământul special. La anul ne așteptăm la 342-345 de clase (283 clase pregătitoare). Prin înființarea clasei pregătitoare, vor apărea circa 150 de posturi noi. Concursul pentru ocuparea respectivelor posturi se va organiza în școli (în perioada mai-iunie - iulie). Dascălii care vor prelua clasele pregătitoare vor participa în vară la sesiuni de formare, iar sălile lor de clasă vor fi un mixaj între actualele săli ale grupelor pregătitoare din grădinițe și sala obișnuită pentru clasa I”, a mai precizat dl inspector general Dorel Luca.
„Învățământul profesional trebuie revitalizat!”
„În cadrul colegiilor tehnice există un învățământ profesional mult diminuat în sensul că orele tehnicelor sunt prea puține. Va trebui să se găsească soluții pentru revitalizarea lui. La absolvirea învățământului obligatoriu, cei în cauză vor putea opta pentru școală profesională de un an, de doi ani sau doar de șase luni. Unii agenți economici au nevoie de zidari, dar nu doresc să aștepte câțiva ani. Calificarea în meserie se poate face în acest caz într-un număr mare de ore de practică... Într-o săptămână sau două vom avea noutăți în acest sens”, a mai spus inspectorul general.
Unități de învățământ cu trei cicluri: preșcolar, primar și gimnazial
Se vorbește de o restructurare a rețelei școlare, de unități cu personalitate juridică (pe verticală), care să aibă învățământ preșcolar, primar și gimnazial. În mediul urban, unii părinți se opun, nu vor să fie „legați de glie” de școala respectivă. Poate că doresc o altă școală decât cea la care este arondată grădinița respectivă.
Gradația de merit
În acordarea gradației de merit, anul acesta, se merge în continuare pe procedurile anterioare, întrucât metodologia a apărut prea târziu. Acum se ia în calcul setul de criterii ca și înainte, urmând ca de anul viitor să se treacă la depuneri de proiecte. Personalul auxiliar nu mai beneficiază de gradație de merit. Nu e cazul însă ca celor care li s-a acordat să li se ia, ei beneficiind în continuare de respectiva gradație.
Bani de liceu
Inspectorul general adjunct, dna prof. Hajnal Kery, s-a referit la banii de liceu, problemă pe care o gestionează. La nivelul județului au fost depuse 2.152 de cereri. Toate au fost aprobate, încadrându-se în prevederile legale (150 de lei venit pe membru de familie)...
Evenimente și proiecte strategice
Luna aceasta, Bihorul va găzdui Conferința națională a consilierilor juridici din cadrul inspectoratelor școlare județene (la Hotel „President” din Băile Felix).
La cele trei proiecte strategice ale I.S J. Bihor (două în calitate de beneficiar și unul ca partener) s-au referit doamna inspector școlar Elisaveta Roșu și dl inspector școlar Florin Negruțiu. Proiectele se află în derulare, în cel de-al doilea an de implementare. De respectivele cursuri de formare beneficiază câteva mii de cadre didactice, iar în cadrul programului „Școală după școală”, vor beneficia peste 800 de copii din 21 de unități de învățământ, majoritatea fiind romi, care vor avea asigurată și câte o masă gratuită pe zi pe perioada derulării programului... (Ovidiu DAN)

Trimite email
joi, 25 aprilie 2024, 13:18:02 Ora de vară a Europei de Est