Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Rolul dialogului social în promovarea incluziunii sociale active

Vineri, prima întâlnire

Rolul dialogului social în promovarea incluziunii sociale active

Proiectul se include în Programul Operațional Sectorial pentru dezvoltarea resurselor umane 2007-2013, editor Asociația CRIES (Centrul de Resurse pentru Inițiative Etice și Solidare) Timișoara,în parteneriat cu Platforma Europeană IRIS, Institutul Intercultural Timișoara, Asociația Serviciul Apel și Asociația Reper 21 din București și sunt cuprinse opt orașe din țară, printre care și Oradea.

Coordonatorul proiectului pentru orașul nostru este Adina Pătroc - consilier ASCO. Proiectul este co-finanțat prin Fondul Social European și este prevăzut să se deruleze la nivel național, în perioada august 2010 - iulie 2013.
Se urmărește promovarea conceptului de teritoriu de coresponsabilitate, concept inovativ propus de către Consiliul Europei 2007. Timișoara a fost primul oraș din Europa Centrală și de Vest care a fost implicat în dezvoltarea acestui demers, prin construirea indicatorilor de bunăstare în colaborare cu cetățenii. Grupul țintă este format din 120 de persoane și organizațiile lor, personal al societății civile, personal al partenerilor sociali, personal al membrilor pactelor regionale pentru ocuparea forței de muncă și incluziune socială, personal al camerelor de comerț și industrie, personal al fermierilor și meseriașilor.
Principalele activități prevăzute în cadrul proiectului sunt: 1. Dezvoltarea unei Platforme Naționale a Grupurilor Locale de Acțiune în Domeniul Incluziunii sociale 2.Formarea a 40 de persoane în vederea implementării metodologiei de elaborare a Planurilor Locale de Incluziune Socială 3.Dezvoltarea a opt Planuri de Incluziune Socială 4.Elaborarea unui portofoliu de bune practici în domeniul incluziunii sociale 5.Organizarea de schimburi de experiență în domeniul sus-amintit 6.Elaborarea unui număr de opt proiecte inovative în domeniul incluziunii sociale 7.Personal din opt organizații ale societății civile va beneficia de un număr de 640 de ore de consultanță și mentoring în elaborarea și implementarea de proiecte în domeniul incluziunii sociale.
Prima întâlnire cu grupul de cadre didactice din Oradea a avut loc în 28 octombrie 2011. A fost constituit din dascăli de la Liceul de Artă, creșe și grădinițe. Remarc aici prezența voluntarilor de la Centrul Unic de Voluntariat de pe lângă ASCO-Educ., Cati Grecu de la Grădinița nr. 41 Oradea și Floare Bernad de la Grădinița nr. 45 – „Ion Creangă” Oradea, care răspund prezent de fiecare dată. (A. P.)

Trimite email
miercuri, 24 aprilie 2024, 21:38:00 Ora de vară a Europei de Est