Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
19 noiembrie 2025

Sindicatul din educație avertizează profesorii:
Nu semnați actele adiționale propuse de școli la contractele de muncă, este o tentativă de diminuare a veniturilor

Sindicatul Independent al Profesorilor Argeș – SIPA „Muntenia” avertizează că școlile, la presiunea factorului politic, intenționează să modifice unilateral contractele individuale de muncă, schimbând baza de calcul a sporului de suprasolicitare neuropsihică, potrivit unui comunicat primit de Edupedu.ro. SIPA Muntenia transmite profesorilor, printre altele, să nu semneze actele adiționale propuse și să nu permită modificarea unilaterală a Contractului de muncă.
„Conducerile unităților de învățământ, la presiunea factorului politic, intenționează să modifice unilateral contractele individuale de muncă, schimbând baza de calcul a sporului de suprasolicitare neuropsihică, fapt ce duce la diminuarea salariului”, se arată în comunicat.

Conform sursei citate, această modificare este ilegală, deoarece decizia ICCJ nr. 7/2021 stabilește că gradația de merit, dirigenția, învățământul simultan / special, indemnizațiile specifice (contabili) sunt majorări ale salariului de bază, iar sporul neuropsihic se calculează la salariul de bază majorat, nu la salariul din grilă.

Sindicatul transmite profesorilor să nu semneze actele adiționale propuse, să nu accepte diminuarea bazei de calcul a sporului neuropsihic și să nu permită modificarea unilaterală a Contractului de muncă.

„Orice presiune sau amenințare din partea angajatorilor trebuie comunicată imediat sindicatului”, conform informării SIPA Muntenia.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
3 noiembrie 2025

Dacă înveți 20 de tipuri de exerciții, poți lua peste 9 la Evaluarea Națională, la Matematică – analiză

Evaluarea Națională continuă să dirijeze învățarea în România, asta arată noile modele de subiecte publicate pentru 2026 de Ministerul Educației și Cercetării. Analiza Edupedu.ro asupra itemilor care construiesc testul arată același tip de șablon cu probleme repetitive și previzibile. Asta deși toți specialiștii și practicienii – de la profesori, la cercetători, până la OCDE – avertizează de ani de zile că Evaluarea Națională de la finalul clasei a VIII-a în forma actuală întreținută deliberat de Centrul Național de Curriculum și Evaluare și Ministerul Educației și Cercetării menține aceleași rutine care duc elevii doar spre memorare, algoritmi, pregătire pentru notă, nu pentru înțelegere.
Reamintim, Evaluarea Națională pentru elevii clasei a VIII-a (EN VIII) reprezintă modalitatea de evaluare externă sumativă a competențelor dobândite pe parcursul învățământului gimnazial. Examenul se desfășoară, anual, într-o singură sesiune, iar în ultimul an a existat și o sesiune specială. Atât candidații proveniți din învățământul de stat, cât și cei din învățământul particular au dreptul să susțină examenul fără taxă, potrivit Ministerului Educației.
O analiză comparativă făcută de Edupedu.ro asupra subiectelor oficiale date la Evaluarea Națională de la finalul clasei a VIII-a între anii 2022–2025, în care am inclus și modelul publicat de minister pe 3 noiembrie pentru EN 2026, arată că fiecare exercițiu din testul propus este o reluare fidelă a unuia anterior. În cinci ani, examenul nu a introdus niciun tip nou de problemă, nicio cerință de gândire, nicio situație aplicată. Practic, cine identifică și rezolvă intensiv aceste câteva tipuri de exerciții poate lua lejer o notă peste 9, potrivit analizei Edupedu.ro.

Rolul dialogului social în promovarea incluziunii sociale active

Vineri, prima întâlnire

Rolul dialogului social în promovarea incluziunii sociale active

Proiectul se include în Programul Operațional Sectorial pentru dezvoltarea resurselor umane 2007-2013, editor Asociația CRIES (Centrul de Resurse pentru Inițiative Etice și Solidare) Timișoara,în parteneriat cu Platforma Europeană IRIS, Institutul Intercultural Timișoara, Asociația Serviciul Apel și Asociația Reper 21 din București și sunt cuprinse opt orașe din țară, printre care și Oradea.

Coordonatorul proiectului pentru orașul nostru este Adina Pătroc - consilier ASCO. Proiectul este co-finanțat prin Fondul Social European și este prevăzut să se deruleze la nivel național, în perioada august 2010 - iulie 2013.
Se urmărește promovarea conceptului de teritoriu de coresponsabilitate, concept inovativ propus de către Consiliul Europei 2007. Timișoara a fost primul oraș din Europa Centrală și de Vest care a fost implicat în dezvoltarea acestui demers, prin construirea indicatorilor de bunăstare în colaborare cu cetățenii. Grupul țintă este format din 120 de persoane și organizațiile lor, personal al societății civile, personal al partenerilor sociali, personal al membrilor pactelor regionale pentru ocuparea forței de muncă și incluziune socială, personal al camerelor de comerț și industrie, personal al fermierilor și meseriașilor.
Principalele activități prevăzute în cadrul proiectului sunt: 1. Dezvoltarea unei Platforme Naționale a Grupurilor Locale de Acțiune în Domeniul Incluziunii sociale 2.Formarea a 40 de persoane în vederea implementării metodologiei de elaborare a Planurilor Locale de Incluziune Socială 3.Dezvoltarea a opt Planuri de Incluziune Socială 4.Elaborarea unui portofoliu de bune practici în domeniul incluziunii sociale 5.Organizarea de schimburi de experiență în domeniul sus-amintit 6.Elaborarea unui număr de opt proiecte inovative în domeniul incluziunii sociale 7.Personal din opt organizații ale societății civile va beneficia de un număr de 640 de ore de consultanță și mentoring în elaborarea și implementarea de proiecte în domeniul incluziunii sociale.
Prima întâlnire cu grupul de cadre didactice din Oradea a avut loc în 28 octombrie 2011. A fost constituit din dascăli de la Liceul de Artă, creșe și grădinițe. Remarc aici prezența voluntarilor de la Centrul Unic de Voluntariat de pe lângă ASCO-Educ., Cati Grecu de la Grădinița nr. 41 Oradea și Floare Bernad de la Grădinița nr. 45 – „Ion Creangă” Oradea, care răspund prezent de fiecare dată. (A. P.)

Trimite email
luni, 15 decembrie 2025 la 03:09:59 Ora standard a Europei de Est