Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
3 noiembrie 2025

Dacă înveți 20 de tipuri de exerciții, poți lua peste 9 la Evaluarea Națională, la Matematică – analiză

Evaluarea Națională continuă să dirijeze învățarea în România, asta arată noile modele de subiecte publicate pentru 2026 de Ministerul Educației și Cercetării. Analiza Edupedu.ro asupra itemilor care construiesc testul arată același tip de șablon cu probleme repetitive și previzibile. Asta deși toți specialiștii și practicienii – de la profesori, la cercetători, până la OCDE – avertizează de ani de zile că Evaluarea Națională de la finalul clasei a VIII-a în forma actuală întreținută deliberat de Centrul Național de Curriculum și Evaluare și Ministerul Educației și Cercetării menține aceleași rutine care duc elevii doar spre memorare, algoritmi, pregătire pentru notă, nu pentru înțelegere.
Reamintim, Evaluarea Națională pentru elevii clasei a VIII-a (EN VIII) reprezintă modalitatea de evaluare externă sumativă a competențelor dobândite pe parcursul învățământului gimnazial. Examenul se desfășoară, anual, într-o singură sesiune, iar în ultimul an a existat și o sesiune specială. Atât candidații proveniți din învățământul de stat, cât și cei din învățământul particular au dreptul să susțină examenul fără taxă, potrivit Ministerului Educației.
O analiză comparativă făcută de Edupedu.ro asupra subiectelor oficiale date la Evaluarea Națională de la finalul clasei a VIII-a între anii 2022–2025, în care am inclus și modelul publicat de minister pe 3 noiembrie pentru EN 2026, arată că fiecare exercițiu din testul propus este o reluare fidelă a unuia anterior. În cinci ani, examenul nu a introdus niciun tip nou de problemă, nicio cerință de gândire, nicio situație aplicată. Practic, cine identifică și rezolvă intensiv aceste câteva tipuri de exerciții poate lua lejer o notă peste 9, potrivit analizei Edupedu.ro.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
31 octombrie 2025

Pe 1 noiembrie are loc cel mai amplu eveniment educațional de robotică din România, dedicat elevilor pasionați de tehnologie, programare și inovație:
Finala Concursului Național de Robotică Nextlab.tech 2025 (P)
Sâmbătă, 1 noiembrie 2025, are loc la Palatul ASE din București, Piata Romana 6, finala Concursului Național de Robotică Nextlab.tech 2025. Noutatea acestei ediții este că elevii vor expune proiectele lor pentru public pe durata întregii zile, oferind vizitatorilor ocazia să descopere inovațiile lor în mod direct.
Concursul este organizat de Asociația ,,Clubul Informaticii Economice – CyberKnowledgeClub” (CKC), fondată de cadre didactice ale Facultății de Cibernetică, Statistică și Informatică Economică, ASE București, în parteneriat cu Colegiul Național ,,Sf. Sava” din București. Banca Comercială Română este sponsor principal la nivel național al acestui program, alături de care contribuie și compania SAP România si EdAstra Tech.
Sprijinul logistic este oferit de start-up-ul Nextlab.tech.
Nextlab.tech este cel mai mare concurs de robotică din România și este înregistrat în calendarul Ministerului Educației și Cercetării.
La acest eveniment educațional de robotică din România, dedicat elevilor pasionați de tehnologie, programare și inovație sunt așteptați sute de tineri din întreaga țară care își vor prezenta creațiile în cadrul probelor de Robotică Creativă, Robotică Sustenabilă și Verde, Line Follower și Labirint.
Participanții vor avea în continuare ocazia să își testeze roboții și să participe la sesiuni de jurizare organizate de specialiști din domeniul IT și educațional. Punctajele vor fi anunțate la finalul zilei, iar festivitatea de premiere se va desfășura a doua zi în format hibrid.
Vizitatorii sunt bineveniți să participe și să exploreze lumea fascinantă a roboticii educaționale.
Agenda finalei Concursului Național de Robotică Nextlab.tech 2025
Data: 1 – 2 noiembrie 2025
Locația: Academia de Studii Economice din București (ASE) – Piața Romană 6, et. 3-4, București 010552
Sâmbătă, 1 noiembrie 2025
8:00 –9:00 – Acces invitați și participanți / Deschiderea înscrierilor
9:00 – 9:30 – Festivitatea de deschidere (în AMFITEATRU I din clădirea Ion N Angelescu ASE)
9:30 – 10:00 – Pregătirea proiectelor pentru prezentare în zonele alocate de organizatori
10:00 – 13:00 – Jurizarea proiectelor (program specific în funcție de probă)
13:00 – 13:30 – Pauză de masă
13:30 – 17:00 – Jurizarea proiectelor (program specific în funcție de probă)
17:15 – Termen limită pentru depunerea contestațiilor

18:00 – Afișarea rezultatelor parțiale (la probele concursului)
18:00 – 18:45 – Organizarea și desfășurarea probelor de baraj
Duminică, 2 noiembrie 2025
10:00 – Afișarea rezultatelor finale pe site-ul oficial al concursului:
12:00 – Premierea participanților în format hibrid.
Vă așteptăm să fiți alături de tinerii inovatori care modelează viitorul roboticii în România!

Școală model optimal … cu o nouă meserie

Colegiul Tehnic „Constantin Brâncuși” (va deveni)

Școală model optimal … cu o nouă meserie

Dna Carmina Popescu - director general al Asociației pentru cooperare europeană Synton din România, și asociatul său francez, dl Gerard Crepier, s-au întâlnit, astăzi (miercuri, 7 noiembrie), cu elevii Colegiului Tehnic „Constantin Brâncuși” și oaspeții lor francezi, prilej cu care au prezentat istoricul, realizările și proiectele Les Compagnons du Devoir Jacques-Antoine Frouin din Paris, cea care coordonează activitatea tuturor centrelor de formare profesională a ucenicilor din Franța (precum Centrul din Poitiers unde se pregătesc cei 19 elevi francezi prezenți acum la colegiul orădean).

Meseria de restaurator
„Dorim să vă vorbim despre un modul nou pe care vrem să-l implementăm – modulul de restaurare de monumente istorice și culturale. Ca să realizăm acest modul de excelență, trebuie să dezvoltăm baza, liceele de construcții, care vor pregăti viitorii restauratori. Vrem să îl realizăm cu cele mai mari centre din lume. Pentru aceasta ne-am bătut cu Cehia, cu Budapesta, și am câștigat! Dorim să creăm propriii noștri restauratori prin școli model. Școala dumneavoastră va deveni un model optimal pentru toată țara”, a spus dna Carmina Popescu.
Asociatul său francez, dl Gerard Crepier, a vorbit despre ciclul de trei ani în care se formează în Franța meseriașii (zidarii în cazul de față, oaspeții brâncușienilor), după cei trei ani de colegiu, făcând multă practică în cadrul unui tur al Franței, învățând astfel cum se construiește în fiecare regiune, folosind materiale de construcție specifice zonei, și ieșind apoi afară, peste hotare, în țările care acceptă acest schimb cultural. Cei 19 zidari francezi se află în prezent în Oradea. Ei vor face practică două săptămâni pe șantierele de la S.C. CIAC S.A., împreună cu maistrul lor instructor, Roy Aurelien. Alături de ei vor lucra cei mai buni elevi ai colegiului (participanți și premianți ai olimpiadelor interdisciplinare tehnice și concursurilor profesionale pe meserii), însoțiți de ing. Aurora Tabacu (director adjunct al colegiului) și maistrul instructor Ioan Negruțiu.
În Franța, constructorul format prin aceste centre de ucenici (cum este cel din Poitiers), subordonate Les Compagnons du Devoir Jacques-Antoine Frouin din Paris, este unul de rang foarte înalt, recunoscut în lume ca un artist în meseria lui. „Să transformăm și noi această meserie într-o brățară de aur!” a fost îndemnul dnei Carmen Popescu. În Franța, când se primește acest titlu, se depune jurământ, ca în medicină, din respect pentru muncă și față de om.
Să mai spunem că la lecția de muncă și civism, de morală și patriotism, domnul director Mihai Crețu a avut ca invitați doi inspectori școlari, pe dl Florian Mieluț și Florin Negruțiu. (Ovidiu DAN)
P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: Școală model optimal … cu o nouă meserie.

Trimite email
miercuri, 5 noiembrie 2025, 11:54:37 Ora standard a Europei de Est

Poza zilei

Invitație BestMusic

Concert Phoenix la Hard Rock Cafe, București,
miercuri, 12 noiembrie 2025, ora 21.00...