Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

„Știu să mă feresc de pericole?”

„Vulcaniștii” din a III-a C și D, în concurs

„Știu să mă feresc de pericole?”

Multiple sunt modalitățile în care acționează poliția pentru prevenirea accidentelor de circulație și a victimizării minorilor. O formă cât se poate de atractivă și activă în cazul copiilor este metoda chestionarului. Un astfel de chestionar a aplicat, marți, 8 noiembrie 2011, dl agent –șef Gheorghe Bredău, de la Poliția de Proximitate, elevilor din clasele a III-a C și D, de la Colegiul Național „Iosif Vulcan” din Oradea.

Activitatea s-a desfășurat în Cabinetul de documentare și informare, în prezența învățătoarelor claselor - profesor Adriana Borza și Lavinia Sabău și a profesorului documentarist Lioara Beltechi.
„Prin acest chestionar dorim să vedem în ce măsură sunt cunoscute de către elevii claselor primare principalele reguli ce trebuie respectate pentru a nu deveni victime ale unor infracțiuni sau a nu comite ei înșiși infracțiuni.
Tema activității preventive de astăzi se intitulează: „Știu să mă feresc de pericole?” Fiecare din cele 20 de întrebări proiectate pe ecran va avea câte trei variante de răspuns, din care doar una va fi corectă”, ne-a declarat agentul-șef Gheorghe Bredău.
Elevii au fost puși, adesea, în situații-problemă
Dacă la început întrebările au fost simple, referindu-se la culorile semaforului electric, la traversarea străzii și la folosirea corectă a bicicletei, treptat-treptat, ele s-au complicat, fiind introduse inclusiv indicatoare de circulație care nu se adresau pietonilor, pentru a le testa vigilența și spiritul de observație... Întrebările au făcut trimiteri la corecta păstrare și utilizare a telefoanelor mobile, la comportarea civilizată și responsabilă pe stradă și în grupul de colegi și prieteni; luarea unor măsuri de siguranță, în cazul în care cineva dorește să-i agreseze, să le fure telefonul, să-i ademenească să urce cu ei în mașină; testarea vigilenței în diferite situații limită, când li se cere telefonul mobil, când sunt șicanați, împinși ori loviți ...
„Prin nenumăratele situații-problemă în care au fost puși, am urmărit tot atâtea cazuri de prevenire a victimizării lor în accidente de circulație și în cazul a numeroase infracțiuni, tâlhărie sau furt.”
Ca răsplată, câștigătorilor concursului li s-au înmânat diplome, iar la final, cu toții au urmărit un filmuleț pe tema circulației pe drumurile publice, prilej cu care au fost furnizate date și informații legate de numărul de accidente în care au fost implicați copiii din Capitală. (Ovidiu DAN)
P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: „Știu să mă feresc de pericole?”

Trimite email
vineri, 26 aprilie 2024, 10:09:27 Ora de vară a Europei de Est