Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Voluntari francezi, pe șantierele orădene

În cadrul proiectului Leonardo

Voluntari francezi, pe șantierele orădene

În baza unor contracte de parteneriat încheiate între Centrul de formare profesională din Bordeaux (Franța) și Colegiul Tehnic „Constantin Brâncuși” din Oradea, între cele două instituții de învățământ se derulează, de câțiva ani, proiecte Leonardo.

Anul acesta, în cadrul celui de-al cincilea proiect, 11 tineri francezi care învață meseria de zidar la Centrul din Bordeaux (însoțiți de un maistru, o doamnă voluntar și o studentă, în calitate de traducător) sunt oaspeții brâncușienilor timp de trei săptămâni. Prima săptămână a fost de acomodare și de învățare a limbii române, în școală, iar după-amiază francezii și-au propus să le zidească brâncușienilor o masă de tenis în curtea liceului.
Două săptămâni de practică
Următoarele două săptămâni au fost rezervate practicii pe șantiere, la SC Deniflor SRL și SC Macon SRL. Dar cum la ora aceasta firma Deniflor nu le-a putut oferi lucrări de zidărie,  voluntarii francezi execută tencuieli la fațade, precum și interioare, coordonați fiind și de un maistru de-al gazdelor, dl maistru Laurențiu Droj. Practica pe șantier se desfășoară înainte de masă, între orele 8 și 15.00, iar pentru după-amiază, gazdele le-au pregătit un program cultural-distractiv. Luni (7 noiembrie 2011), le-au pregătit o seară românească, marți – fotbal (pe teren sintetic), miercuri – vizitarea orașului, joi - vizionarea unui film, vineri – o ieșire la Mănăstirea Sfintei Cruci, iar sâmbătă și duminică – excursii la Peștera Urșilor de la Chișcău, respectiv la Băile Felix (o vizită încheiată o baie termală). Săptămâna viitoare, voluntarii francezi vor face practică la S.C Macon SRL.; joi va fi zi de bilanț, iar vineri se vor întoarce în patrie.
Luni - o seară românească
Pentru luni seara, doamna director, ing. Aurora Tabacu și echipa coordonatoare (bibliotecar Florica Roibu – coordonatorul serii românești, prof, Mihaela Andrei și Claudia Blaj) și-au propus să le ofere tinerilor francezi un program cultural special, pentru cunoașterea obiceiurilor și tradițiilor românești. În deschiderea manifestării, dna profesor Simona Indrecan și echipa de elevi (Daniel Lazău, Andrei Fărcuța și Moticsak Florin, din a X-a B) au considerat potrivit să le prezinte oaspeților orașul și școala (o prezentare în power point, cu titlul „Orașul meu și școala mea”), după care directorul adjunct, dna profesor Ana Maria Iova, le-a vorbit despre obiceiurile și tradițiile populare românești. Pentru exemplificare, dna bibliotecar Florica Roibu le-a prezentat costumul național de Aleșd, o piesă din lada cu zestre a familiei, ștergări, farfurii, urcioare și icoane. Momentul folcloric ce a urmat, le-a făcut cunoștință cu cântecele și dansurile populare din Bihor, solistă Teodora Moza (din XI A), acompaniată la vioară cu goarnă de Marius Popa - absolvent al colegiului și un violonist talentat. Cele trei perechi de dansatori (coordonate de dna Florica Roibu) sunt formate tot din elevi ai școlii: Pop Pavel – Decsei Andrea, Fițiu Ovidiu – Boldan Raluca, Petruț Florin – Iancu Anamaria. Momentul folcloric a fost încheiat de Pop Pavel și Petruț Florin, care s-au „duelat” în figuri, ca doi dănțăuși virtuoși ce sunt, încât li s-au aprins călcâiele spectatorilor. Seara românească s-a încheiat cu o gustare românească, cu niște gogoși ca la mama acasă! (Ovidiu DAN)
Foto: Andrei Fărcuța
P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: Voluntari francezi, pe șantierele orădene. 

Trimite email
sâmbătă, 27 aprilie 2024, 08:10:55 Ora de vară a Europei de Est