Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

„Învățăm făcând, trăim muncind”

Diseminarea rezultatelor parteneriatului școlar multilateral Comenius

„Învățăm făcând, trăim muncind”

Centrul Școlar pentru Educație Incluzivă nr. 1 din Oradea a cucerit, pentru a treia oară, titlul de Școală europeană! Doar șapte școli din România dețin un asemenea palmares, după cum aveam să aflăm miercuri, 9 noiembrie 2011, participând la diseminarea rezultatelor parteneriatului școlar multilateral Comenius - „Learning by doing, living by working” („Învățăm făcând, trăim muncind”).

Este vorba despre un proiect finanțat de Comisia Europeană prin programul Lifelong Learning Programme, coordonat de CSEI nr. 1 în perioada august 2009 - iulie 2011 și având ca parteneri școli din Portugalia, Polonia, Italia, Bulgaria, Anglia și Spania. Proiectul a avut ca obiectiv principal implementarea la nivelul centrului a cinci ateliere de lucru (workshopuri), spații protejate pentru elevii cu cerințe educative speciale.
Așa după cum avea să aprecieze dl conf. univ. dr. Ioan Chelemen, în „învățămânul special s-au făcut progrese imense, datorită colectivului de dascăli inimoși care lucrează în aceste centre școlare, foarte buni profesioniști, care dețin un arsenal de metode, demni de invidiat de către orice profesor din învățământul de masă, care au decis să trăiască nu alături de acești copii speciali, ci împreună cu ei...”
Aprecierile pozitive adresate colectivului CSEI nr. 1 au venit și din partea inspectorilor școlari prezenți la manifestare. Doamna inspector școlar de specialitate Gyori Doina remarca faptul că „proiectul este deosebit de bogat în realizări, cu produse numeroase, palpabile și vizibile, marii beneficiari ai acestor rezultate fiind copiii!”
Dl inspector  Florin Negruțiu avea să găsească și să enumere cel puțin patru motive pentru care colectivul Centrului merită toate felicitările și admirația întregii colectivități: CSEI nr. 1 din Oradea este prima unitate de învățământ din județul Bihor care a obținut certificatul de Școală europeană, și nu o dată, ci de trei ori! 2.Proiectul derulat este unul dintre proiectele în care s-a evidențiat resursa umană. 3.Proiectul în cauză a fost selectat și dat exemplu de bune practici la nivel național 4.Asociația pe care și-au propus să o înființeze va crea oportunități pentru a accesa și alte finanțări...
Ghid pentru orientarea școlară și profesională a elevilor cu cerințe educative speciale
Unul din „produsele palpabile și vizibile” la care făcea referire dna inspector Gyori Doina este Ghidul pentru orientarea școlară și profesională a elevilor cu cerințe educative speciale.
„O carte valoroasă care abordează o problematică importantă și necesară. E de apreciat efortul celor patru fete (prof. de sprijin Violeta Bobotan, psihoped. Valeria Colesnicov, psihoped. Carmen Ilisie și psihoped. Teodora Pantazi), autoarele lucrării” - ca să-l cităm pe dl conf. univ. dr. Ioan Chelemen; „o lucrare impecabilă, care ne poate face invidioși și pe noi, cei care lucrăm în mediul universitar, extrem de pragmatică și folositoare...” vorba dlui conf. univ. dr. Valentin Blândul.   
Așadar cei doi referenți științifici au numai cuvinte de laudă la adresa ghidului...
„Filmul” activității de diseminare
Fără a insista asupra momentelor activității, considerăm necesară o trecere în revistă a tuturor secvențelor, care, împreună, dau un tot unitar de nota 10.
*Prezentarea rezultatelor proiectului și a produselor finale (psihoped. Teodora Pantazi - coord. de proiect)
*Aprecieri asupra implementării proiectului și a rezultatelor sale (insp. școlari Doina Gyori și Florin Negruțiu)
*Moment artistic, realizat de copiii de la atelierul Muzică și dans, dramă și joc (prof. Monica Matiuț, ed. Daniela Niculescu)
*Prezentarea a doi dintre elevii cu performanțe deosebite, participanți la mobilități: Hegheduș Daniel, medaliat cu argint și bronz la competiția de înot Special Olympic din Rybnic, Polonia, activitate derulată în cadrul atelierului de Sport; Leea Racz – „pasărea liberă” (fostă elevă a școlii), participantă la excursia tematică de Laguna Saint Andrew din Portugalia
*Prezentarea produsului final al atelierului Informare și Orientare. Lansare de carte: „Ghid pentru orientarea școlară și profesională a elevilor cu cerințe educative speciale - produsul final al parteneriatului școlar multilateral Comenius „Learning by doing, living by working”
*Recenzia cărții (conf. univ. dr. Ioan Chelemen și conf. univ. dr. Valentin Blândul)
*Prezentarea atelierului de lumânări, rezultate ale atelierului Artă și meșteșuguri (psihoped. Rodica Haș - responsabil atelier)
*Concluzii (prof. Lucia Popa, director CSEI nr. 1 Oradea), discuții, întrebări, activități administrative; vernisajul expoziției cu produse finale. (Ovidiu DAN)
P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: „Învățăm făcând, trăim muncind”. 

Trimite email
vineri, 26 aprilie 2024, 02:54:24 Ora de vară a Europei de Est