Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
19 noiembrie 2025

Sindicatul din educație avertizează profesorii:
Nu semnați actele adiționale propuse de școli la contractele de muncă, este o tentativă de diminuare a veniturilor

Sindicatul Independent al Profesorilor Argeș – SIPA „Muntenia” avertizează că școlile, la presiunea factorului politic, intenționează să modifice unilateral contractele individuale de muncă, schimbând baza de calcul a sporului de suprasolicitare neuropsihică, potrivit unui comunicat primit de Edupedu.ro. SIPA Muntenia transmite profesorilor, printre altele, să nu semneze actele adiționale propuse și să nu permită modificarea unilaterală a Contractului de muncă.
„Conducerile unităților de învățământ, la presiunea factorului politic, intenționează să modifice unilateral contractele individuale de muncă, schimbând baza de calcul a sporului de suprasolicitare neuropsihică, fapt ce duce la diminuarea salariului”, se arată în comunicat.

Conform sursei citate, această modificare este ilegală, deoarece decizia ICCJ nr. 7/2021 stabilește că gradația de merit, dirigenția, învățământul simultan / special, indemnizațiile specifice (contabili) sunt majorări ale salariului de bază, iar sporul neuropsihic se calculează la salariul de bază majorat, nu la salariul din grilă.

Sindicatul transmite profesorilor să nu semneze actele adiționale propuse, să nu accepte diminuarea bazei de calcul a sporului neuropsihic și să nu permită modificarea unilaterală a Contractului de muncă.

„Orice presiune sau amenințare din partea angajatorilor trebuie comunicată imediat sindicatului”, conform informării SIPA Muntenia.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
3 noiembrie 2025

Dacă înveți 20 de tipuri de exerciții, poți lua peste 9 la Evaluarea Națională, la Matematică – analiză

Evaluarea Națională continuă să dirijeze învățarea în România, asta arată noile modele de subiecte publicate pentru 2026 de Ministerul Educației și Cercetării. Analiza Edupedu.ro asupra itemilor care construiesc testul arată același tip de șablon cu probleme repetitive și previzibile. Asta deși toți specialiștii și practicienii – de la profesori, la cercetători, până la OCDE – avertizează de ani de zile că Evaluarea Națională de la finalul clasei a VIII-a în forma actuală întreținută deliberat de Centrul Național de Curriculum și Evaluare și Ministerul Educației și Cercetării menține aceleași rutine care duc elevii doar spre memorare, algoritmi, pregătire pentru notă, nu pentru înțelegere.
Reamintim, Evaluarea Națională pentru elevii clasei a VIII-a (EN VIII) reprezintă modalitatea de evaluare externă sumativă a competențelor dobândite pe parcursul învățământului gimnazial. Examenul se desfășoară, anual, într-o singură sesiune, iar în ultimul an a existat și o sesiune specială. Atât candidații proveniți din învățământul de stat, cât și cei din învățământul particular au dreptul să susțină examenul fără taxă, potrivit Ministerului Educației.
O analiză comparativă făcută de Edupedu.ro asupra subiectelor oficiale date la Evaluarea Națională de la finalul clasei a VIII-a între anii 2022–2025, în care am inclus și modelul publicat de minister pe 3 noiembrie pentru EN 2026, arată că fiecare exercițiu din testul propus este o reluare fidelă a unuia anterior. În cinci ani, examenul nu a introdus niciun tip nou de problemă, nicio cerință de gândire, nicio situație aplicată. Practic, cine identifică și rezolvă intensiv aceste câteva tipuri de exerciții poate lua lejer o notă peste 9, potrivit analizei Edupedu.ro.

GOGA premiată – deci mai puternică

Felicitări, GOGA! Sunteți cei mai tari!

GOGA premiată – deci mai puternică

Nicolae Iorga spunea că „Școala cea mai bună e aceea în care înveți înainte de toate să înveți”.
Colegiul Național „Octavian Goga”– Marghita a ÎNVĂÞAT, deci să învețe că nu e destul să știe, ci trebuie să și aplice, că nu e destul să vrea, ci trebuie să și facă!

Și ...... a făcut. A aplicat. A promovat tot ceea ce înseamnă implicare autentică în viața comunității, a dat un nou sens educației, un nou rol școlii, a deschis orizonturile elevilor, a reușit să-i încurajeze, să fie activi și implicați, le-a descoperit talentele și i-a ajutat să le îmbogățească.
Cum? Prin ceea ce știe să facă ȘCOALA cel mai bine: prin educație. Educația non-formală mai exact, cu ajutorul căreia elevi și profesori deopotrivă au pus în aplicare mai multe campanii, proiecte de ecologie sau umanitare dintre care amintim:  campania „Drogurile - un pericol social pentru adolescenți”, care face parte dintr-o serie de patru campanii reluate o dată la patru ani (printre care și Campania de educație sexuală, Educația pentru sănătate, Campania anti –violență); parcul Goga între educație și relaxare (realizat printr-o finanțare a OMV PETROM prin proiectul „Þara lui Andrei”); proiectul educațional „Cu Moș Crăciun în jurul lumii”; proiectul educațional Eco-școala; proiectul internațional de educație pentru orientarea în carieră Job Shadow Day, printr-o colaborare cu Junior Achievement România. De asemenea, din sponsorizări, s-a reușit realizarea unui laborator lingvistic dotat cu laptop, video-proiector și sistem audio. La toate acestea se adaugă rezultatele deosebite ale elevilor la concursuri și olimpiade școlare: școala noastră se mândrește cu medalia de argint obținută la Concursul Internațional InfoMatrix, cu premiul II la etapa națională a Concursului de proiecte informatice InfoMatrix, cu mențiuni la etapa națională a Olimpiadei de Fizică, la etapa națională a Olimpiadei de Religie Ortodoxă, la Olimpiada națională a Sportului Școlar, locul II la Concursul național de muzică; de asemenea, cu participări la etapele naționale ale olimpiadelor de Matematică și Fizică, și cu rezultate foarte multe și foarte bune la etapele județene ale olimpiadelor: 23 de premii I, 10 premii II, 15 premii III și 34 de mențiuni.
O extraordinară muncă în echipă și un binemeritat PREMIU!
Rezultatul? O extraordinară muncă în echipă și un binemeritat PREMIU.
PREMIUL II (constând în 10.000 de euro), acordat de Fundația Dinu Patriciu – în cadrul Galei Premiilor în Educație la secțiunea „Școala anului”. Premiu pentru care, C.N. „O. GOGA” – Marghita a reușit (după cum s-a menționat anterior) să îndeplinească toate condițiile cerute de către Fundație (și verificate de altfel de către o comisie desemnată) și anume: prezentarea a cel puțin două proiecte educaționale implementate la nivelul întregii școli în anul școlar 2010 - 2011, asigurarea egalității de șanse și a incluziunii sociale în școală / comunitate, asigurarea unui cadru pentru dialogul permanent cu părinții și comunitatea, oportunități create pentru elevi (CDS, proiecte educaționale, laboratoare, bibliotecă), obținerea și utilizarea în mod substanțial a resurselor materiale din sponsorizări, din proiecte de finanțare, din 2% .
 Astfel că pe 2 noiembrie 2011, un juriu format din personalități de marcă ale societății civile, ale mediului de business, din mass-media sau din sectorul public, ne-a premiat școala, ne-a apreciat și ne-a prezentat drept model de bune practici; școala care pregătește o nouă generație de oameni voloroși.
Ne-au premiat, au premiat educația, deci NE-AU făcut mai puternici! Simona Stoianovici
În foto: domnul director Marcel Emil SAS, între două doamne: prof. Simona SARCA - director adjunct (în dreapta) și prof. Margareta POP - consilier educativ (în stânga).
P.S. Felicitări, GOGA! Sunteți cei mai tari! Ovidiu Dan

Trimite email
miercuri, 26 noiembrie 2025, 07:06:57 Ora standard a Europei de Est

Poza zilei

Invitație BestMusic

Bucovina, la 25 de ani:
Tradiționalul concert de iarnă,
la Arenele Romane din București,
sâmbătă, 13 decembrie 2025, ora 19.00;
 acces de la ora 18.00