Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 februarie 2024

Statul plătește suplimentar 56 de universități de stat și particulare, în acest an, ca să formeze peste 32 de mii de viitori profesori. Cea mai mare creștere față de anul universitar precedent e la Universitatea din Oradea – 700 de locuri în plus

În anul universitar 2023-2024, statul vrea să formeze peste 32.200 de studenți care ar putea să devină profesori, potrivit datelor din ordinul ministrului Educației nr. 6.234/2023. Este vorba despre ordinul prin care a fost aprobată lista universităților cu programe de formare psihopedagogică. Numărul locurilor a crescut cu aproape 20% față de anul trecut, cu mențiunea că anul trecut în listă nu figura numărul de locuri pentru o serie de universități, iar o universitate particulară este nouă pe această listă – Universitatea „Tibiscus” din Timișoara, care primește 100 de locuri.
Amintim că 56 de universități vor organiza programe de formare psihopedagogică pentru profesori, în anul universitar 2023-2024. Acest lucru înseamnă că pot fi școlarizați 32.250 de studenți care vor să devină profesori.

În anul universitar 2023-2024, la fel ca în fiecare an, universitățile cu cei mai mulți studenți care pot fi școlarizați sunt următoarele:

Universitatea „Babeș-Bolyai” din Cluj-Napoca – 3.500;
Universitatea din București – 3.000;
Universitatea „Alexandru Ioan Cuza” din Iași – 2.400;
Universitatea Națională de Știință și Tehnologie Politehnica București – 1.600;
Universitatea din Craiova – 1.500;
Universitatea din Oradea – 1.500;
Universitatea de Vest din Timișoara – 1.500;
Universitatea „Transilvania” din Brașov – 1.100;
Academia de Studii Economice din București – 1.000;
Universitatea „Lucian Blaga” din Sibiu – 1.000;
Universitatea „Ștefan cel Mare” din Suceava – 1.000;
În anul universitar 2022-2023, numărul maxim de studenți care au putut fi școlarizați a fost de 26.880. Creșterea cu 5.370 de studenți este influențată de faptul că pe lista de anul trecut în dreptul a 6 universități era afișat „N/A”. Dacă aceste 6 universități și-a menținut cifra de școlarizare pentru modulul psihopedagogic, atunci noutățile ar fi doar în dreptul Universității Tehnice de Construcți București, care primește 50 de locuri în plus, la Univeristatea din Oradea, care are o creștere de 700 de locuri și la Universitatea din Petroșani – 30 de locuri în plus.

Regulile de finanțare pentru universități prevăd că pentru un student la licență, care urmează modulul de pregătire pedagogică, instituția de învățământ primește cu 16% din alocația pentru finanțarea de bază pe student echivalent unitar mai mult decât pentru un student care nu urmează acest modul. Pentru un student la master, care urmează de regula modului II pedagogic, finanțarea este cu 32% peste alocația pentru finanțarea de bază pe student echivalent unitar.

Proiectul „BOFU – Viitor fără frontiere”

De la Oradea la Szeged

Proiectul „BOFU – Viitor fără frontiere”

În perioada 8 – 11 octombrie 2011, la Școala de Pregătire a Agenților Poliției de Frontieră „Avram Iancu” din Oradea, respectiv la Școala Medie de Ordine Publică din Szeged – Ungaria, s-a desfășurat cea de-a 5-a activitate de schimb de experiență la nivelul elevilor din cele două instituții de învățământ, în cadrul Proiectului de Pregătire al Poliției de Frontieră „BOFU – Viitor fără frontiere”.

Astfel, pe același șablon al activităților precedente, în perioada amintită o delegație a școlii noastre formată din șapte persoane, un ofițer și șase elevi, a plecat la Szeged pentru acest schimb de experiență. Elevii școlii orădene au fost incluși în programul de învățământ al școlii maghiare, iar în timpul liber au avut și un program de vizitare a orașului și a obiectivelor de interes din împrejurimile acestuia. După cum am mai spus, este cea de a 5-a activitate din anul 2011, desfășurată în cadrul Acordului de parteneriat care are ca scop identificarea și accesarea de fonduri europene nerambursabile.
De la Szeged la Oradea
De asemenea, în cursul zilei de marți, 8 noiembrie 2011, a sosit la Oradea delegația maghiară, formată tot din șapte persoane, un profesor și șase elevi care au fost cazați în spațiile școlii noastre și care au fost incluși în programul de pregătire din săptămâna
7 – 11 noiembrie 2011. În ziua sosirii, delegația maghiară a fost primită de conducerea instituției. Partenerii noștri au vizitat școala: muzeul amenajat în incintă, sălile de clasă, laboratoarele și spațiile de cazare a elevilor, fiind incluși în programul de învățământ.
În cursul zilei de miercuri, împreună cu o clasă de elevi au făcut o vizită de pregătire la SPF Borș, Punctul comun de contact Borș-Artand și la Punctul de contact Oradea, unde s-au familiarizat cu activitatea și atribuțiile acestor structuri operative ale Poliției de frontieră române.  
Conform programului, joi, delegația maghiară s-a deplasat la Cluj-Napoca, pentru o vizită de lucru la Punctul de trecere a frontierei aeroportuar Cluj-Napoca și la Școala de Pregătire a Agenților de Poliție „Septimiu Mureșan”.
Vineri, la încheierea activității, s-au tras concluziile: experiența câștigată va fi utilizată pentru îmbunătățirea calității învățământului, iar aceste noi contacte vor duce, cu siguranță, la cimentarea legăturilor profesionale între elevii celor două instituții de învățământ; folosirea limbilor străine în conversație ne dă noi competențe europene, iar vizitarea unor structuri operative cu atribuții în supravegherea și controlul frontierei de stat urmărește cunoaștea mai exactă a modului de funcționare și activitatea operativă a structurilor poliției de frontieră din România și Ungaria. (comisar de poliție Eugen MICHEȘ)
P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: Proiectul „BOFU – Viitor fără frontiere”.

Trimite email
joi, 28 martie 2024, 20:46:45 Ora standard a Europei de Est