Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

O întâlnire benefică – cu valențe multiple

La Ceica, întâlnire cu poeții și poezia

O întâlnire benefică – cu valențe multiple

„Căci nu este alta și mai frumoasă și mai de folos în toată viața omului zăbavă decât cetitul cărților”- Miron Costin

Cercul de poezie „Ana Blandiana” și-a redeschis activitatea joi, 20 octombrie 2011, pentru toți iubitorii și creatorii de poezie de la școlile din Ceica și Ceișoara, sub îndrumarea profesorilor de literatură Ioan Boț și Ioana Bădăra.
La prima întâlnire s-a ales conducerea, s-au stabilit obiectivele și activitățile principale pentru următoarele luni, s-au stabilit elevii creatori care vor citi la ședința viitoare, care la cererea insistentă a membrilor cercului a avut loc joi, 27 octombrie 2011, când au citit trei elevi dornici de afirmare.
Miercuri, 9 noiembrie, 2011, membrii Cercului de poezie „Ana Blandiana”, împreună cu cadrele didactice, au avut ca invitați doi poeți de marcă ai generației ’80, Ioan Moldovan – redactorul-șef al revistei „Familia” și Gheorghe Vidican, iar joi, 10 noiembrie, membrii Cercului de poezie au pregătit un recital-concurs dedicat sexagenarului poet nonconformist – contemporanul nostru Mircea Dinescu.
Lansare de carte într-o sală de clasă
În viața micilor iubitori și creatori de poezie de la Școala din Ceica,  lansarea unui volum de poezie este un eveniment unic. Poetul Gheorghe Vidican, la invitația Cercului de poezie, a acceptat cu bucurie să-și  lanseze în școala noastră cel de-al optulea volum de versuri, intitulat metaforic „Fluturi în tranșee”. În calitate de coordonator al Cercului, profesorul Ioan Boț a prezentat succint cele două personalități reprezentative pentru cultura românească contemporană. Poetul Ioan Moldovan a prezentat publicului tânăr cât mai pe-nțelesul lor universul poetic al poetului Gh. Vidican, al cărui foarte bun cunoscător este. În discursul său, poetul a făcut o frumoasă pledoarie pentru lectură, pentru întâlnirea directă cu cartea. „Lectura, consideră poetul I. Moldovan, este singurul mijloc de salvare a tinerilor de sub robia calculatorului, a cărui utilizare exagerată poate duce la înstrăinarea omului de sine însuși și de ceilalți”. Poetul aduce în sprijinul pledoariei sale cuvintele nepieritoare ale înțeleptului cronicar moldovean Miron Costin.
Poeții n-au venit cu mâna goală
În timpul prezentării poeziei dificile a lui Gh. Vidican, poetul I. Moldovan a ținut o mică lecție de receptare a poeziei, începând cu titlul-metaforă angajând un dialog extrem de benefic cu tinerii iubitori de poezie, de frumos. Poetul I. Moldovan n-a venit cu mâna goală, împărțindu-le elevilor daruri culturale –numere din prestigioasa revistă pe care o conduce, revista „Familia”. În final, poetul Gh. Vidican a dat multe autografe cu dedicație, atât elevilor, cât și profesorilor iubitori de poezie, iar poetul Ioan Moldovan a fost asaltat de copii să le dea zeci de autografe pe revistă, cât și pe o foaie de caiet. Faptul că poeții au acceptat să coboare din turnul de fildeș în mijlocul cititorilor lor, și n-o fac pentru prima dată, s-a dovedit a fi extrem de benefic, atât pentru scriitori, cât și pentru cititori. (Ioan Boț)
P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: O întâlnire benefică – cu valențe multiple.

Trimite email
joi, 25 aprilie 2024, 10:07:41 Ora de vară a Europei de Est