Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
19 noiembrie 2025

Sindicatul din educație avertizează profesorii:
Nu semnați actele adiționale propuse de școli la contractele de muncă, este o tentativă de diminuare a veniturilor

Sindicatul Independent al Profesorilor Argeș – SIPA „Muntenia” avertizează că școlile, la presiunea factorului politic, intenționează să modifice unilateral contractele individuale de muncă, schimbând baza de calcul a sporului de suprasolicitare neuropsihică, potrivit unui comunicat primit de Edupedu.ro. SIPA Muntenia transmite profesorilor, printre altele, să nu semneze actele adiționale propuse și să nu permită modificarea unilaterală a Contractului de muncă.
„Conducerile unităților de învățământ, la presiunea factorului politic, intenționează să modifice unilateral contractele individuale de muncă, schimbând baza de calcul a sporului de suprasolicitare neuropsihică, fapt ce duce la diminuarea salariului”, se arată în comunicat.

Conform sursei citate, această modificare este ilegală, deoarece decizia ICCJ nr. 7/2021 stabilește că gradația de merit, dirigenția, învățământul simultan / special, indemnizațiile specifice (contabili) sunt majorări ale salariului de bază, iar sporul neuropsihic se calculează la salariul de bază majorat, nu la salariul din grilă.

Sindicatul transmite profesorilor să nu semneze actele adiționale propuse, să nu accepte diminuarea bazei de calcul a sporului neuropsihic și să nu permită modificarea unilaterală a Contractului de muncă.

„Orice presiune sau amenințare din partea angajatorilor trebuie comunicată imediat sindicatului”, conform informării SIPA Muntenia.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
3 noiembrie 2025

Dacă înveți 20 de tipuri de exerciții, poți lua peste 9 la Evaluarea Națională, la Matematică – analiză

Evaluarea Națională continuă să dirijeze învățarea în România, asta arată noile modele de subiecte publicate pentru 2026 de Ministerul Educației și Cercetării. Analiza Edupedu.ro asupra itemilor care construiesc testul arată același tip de șablon cu probleme repetitive și previzibile. Asta deși toți specialiștii și practicienii – de la profesori, la cercetători, până la OCDE – avertizează de ani de zile că Evaluarea Națională de la finalul clasei a VIII-a în forma actuală întreținută deliberat de Centrul Național de Curriculum și Evaluare și Ministerul Educației și Cercetării menține aceleași rutine care duc elevii doar spre memorare, algoritmi, pregătire pentru notă, nu pentru înțelegere.
Reamintim, Evaluarea Națională pentru elevii clasei a VIII-a (EN VIII) reprezintă modalitatea de evaluare externă sumativă a competențelor dobândite pe parcursul învățământului gimnazial. Examenul se desfășoară, anual, într-o singură sesiune, iar în ultimul an a existat și o sesiune specială. Atât candidații proveniți din învățământul de stat, cât și cei din învățământul particular au dreptul să susțină examenul fără taxă, potrivit Ministerului Educației.
O analiză comparativă făcută de Edupedu.ro asupra subiectelor oficiale date la Evaluarea Națională de la finalul clasei a VIII-a între anii 2022–2025, în care am inclus și modelul publicat de minister pe 3 noiembrie pentru EN 2026, arată că fiecare exercițiu din testul propus este o reluare fidelă a unuia anterior. În cinci ani, examenul nu a introdus niciun tip nou de problemă, nicio cerință de gândire, nicio situație aplicată. Practic, cine identifică și rezolvă intensiv aceste câteva tipuri de exerciții poate lua lejer o notă peste 9, potrivit analizei Edupedu.ro.

Proiectul „București, capitala mea”

Vizitarea unor obiective turistice și culturale

Proiectul „București, capitala mea”

Autoritatea Națională pentru Sport și Tineret în parteneriat cu Direcțiile Județene pentru Sport și Tineret din Bihor, Cluj, Neamț, Mehedinți, Harghita, Dolj organizează acțiunea „București, capitala mea”, în perioada 4-20 noiembrie 2011.

Scopul proiectului este stimularea participării tinerilor vulnerabili la sărăcie și excludere socială la activități educative, cultural-artistice bazate pe acces la oportunități educaționale, culturale și recreative oferite de capitala București.
La nivelul județului Bihor acest proiect a fost organizat în parteneriat cu Direcția Județeană pentru Sport și Tineret Bihor, iar perioada de desfășurare a fost 10-14 noiembrie 2011.  
Participanții au fost selectați după un criteriu social (venit mediu lunar pe membru de familie de până la 50% din salariul minim brut pe economie) și unul educațional (media de absolvire a ultimului an școlar), aceștia fiind elevi cu vârsta peste 14 ani și sub 18 ani, vulnerabili la excludere socială.
Din județul Bihor au participat 80 de elevi și 8 însoțitori profesori de la Colegiul Național „Iosif Vulcan” din Oradea, C.N. „Avram Iancu” din Ștei, Liceul Toretic „Lucian Blaga”, Liceul Teoretic „Aurel Lazăr”, Liceul Teologic Greco-Catolic „Iuliu Maniu”, Liceul Teoretic „Onisifor Ghibu”, Liceul Teologic Reformat „Lorantffy Zsuzsanna”, Colegiul Tehnic „D. Leonida”, C.T. „I. Ciordaș” din Beiuș și Gr. Șc. Agricol „Horea” din Marghita.  Aceștia au beneficiat în cadrul proiectului de vizite ghidate la obiective turistice și culturale importante din București, care oferă oportunități educaționale, culturale și recreative pentru participanți, respectiv, Muzeul Național al Satului „Dimitrie Gusti”, Muzeul Național de Istorie Naturală „Grigore Antipa”, Parlamentul României, Patriarhia Română și Palatul Patriarhal.
Proiectul a fost finanțat și organizat de Autoritatea Națională pentru Sport și Tineret în parteneriat cu Direcția Județeană pentru Sport și Tineret din Bihor (Daniela Băltățescu)

Trimite email
luni, 15 decembrie 2025 la 16:21:13 Ora standard a Europei de Est