Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Din nou alături de doamna învățătoare... Maria Duma

După 10 ani

Din nou alături de doamna învățătoare... Maria Duma

Oamenii zâmbesc ușor nostalgic, se pupă și își iau la revedere. A fost o seară reușită.
3…2…1…
Cu 10 ani înainte!

Atunci a început totul. 1998. Toamna. Era momentul să devenim „serioși” - gata cu păpuși, mașinuțe și cărți de colorat – eram „oameni mari”. Dacă cineva a fost indus în eroare, situația trebuie clarificată: eram niște copii relativ speriați, scoși ca din cutie și fiecare aveam propriul grup de suporteri. Și totul se întâmpla prea repede ca să poți efectiv să înțelegi ce se întâmplă. Asta până când am întâlnit-o pe doamna învățătoare Duma Maria. În mod incredibil a reușit să încetinească viteza crescândă a lumii în care intrasem și ne-a învățat să vedem. Ne-a deschis ochii și am început să înțelegem treptat tot mai mult, până când ne-am dat seama că vom fi întotdeauna copii. Copiii ei. E greu să-ți imaginezi cum trebuie să fie lumea pentru un om care nu știe să scrie și să citească. Să ai în fața ta o carte deschisă și să vezi pe coala de hârtie doar o armată de linii și puncte negre care se uită urât la tine.
În clasa I B și apoi a II-a B, a III-a B și în cele din urmă a IV-a B, am învățat mult mai multe decât să scriem și să facem probleme cu segmente, am început să ne formăm caracterul, să ne cunoaștem, să fim creativi, originali, să avem (din când în când) răbdare și foarte important: am înțeles că nu este recomandabil să scriem compuneri cu cerneală verde. Am fost actori, matematicieni, pictori, maeștri în origami și alte științe înalte de acest fel, copiii din cartea de engleză și uneori niște pramatii cu prea multă energie. Atunci puteam fi orice.
E regulă. Absolvenții de liceu au întrunirea de 10 ani scrisă în codul genetic, dar oare, liceul e singura perioadă care trebuie resuscitată? Dintr-o dată mi-am dat seama că au fost chipuri pe care nu le-am mai văzut de când am renunțat la uniformă și eram curioasă ce aleseseră ei să fie, câți încă voiau să fie astronauți, piloți de curse și doctorițe... Au fost interesant de găsit, aproape ca refacerea unui puzzle din care ai doar câteva piese și pe restul le-a ascuns un băiat de 6 ani într-o cameră cu jucării.
17.55. Luna iunie. Cald. Oare totuși vor veni toți cei care au confirmat? Și totuși cât puteau să se schimbe în... 10 ani? Răspunsul: mult și totuși puțin. Suntem tot niște copii care se joacă de-a oamenii mari doar că acum lumea aproape că ne crede, încă suntem artiști chiar dacă unii pictează programe pe calculator și probabil nu mai știu să facă broscuțe din hârtie și acrostihurile nu mai reprezintă o bătaie de cap. Doamna învățătoare ne privea exact la fel chiar dacă avea un look nou și o inimă mult mai mare decât când am cunoscut-o noi (cu fiecare generație inima ei crește pentru ca toți copiii să aibă loc în ea).
Pe măsură ce orele revederii noastre se perindau, am înțeles că noi am continuat de fapt să coexistăm în pofida distanțării fizice și legătura aceea va exista mereu întocmai ca sâmburele de adevăr despre care ni se spunea că stă la baza legendelor. Iulia Ursuța
P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: Din nou alături de doamna învățătoare... Maria Duma.

Trimite email
marți, 23 aprilie 2024, 09:21:06 Ora de vară a Europei de Est