Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
19 noiembrie 2025

Sindicatul din educație avertizează profesorii:
Nu semnați actele adiționale propuse de școli la contractele de muncă, este o tentativă de diminuare a veniturilor

Sindicatul Independent al Profesorilor Argeș – SIPA „Muntenia” avertizează că școlile, la presiunea factorului politic, intenționează să modifice unilateral contractele individuale de muncă, schimbând baza de calcul a sporului de suprasolicitare neuropsihică, potrivit unui comunicat primit de Edupedu.ro. SIPA Muntenia transmite profesorilor, printre altele, să nu semneze actele adiționale propuse și să nu permită modificarea unilaterală a Contractului de muncă.
„Conducerile unităților de învățământ, la presiunea factorului politic, intenționează să modifice unilateral contractele individuale de muncă, schimbând baza de calcul a sporului de suprasolicitare neuropsihică, fapt ce duce la diminuarea salariului”, se arată în comunicat.

Conform sursei citate, această modificare este ilegală, deoarece decizia ICCJ nr. 7/2021 stabilește că gradația de merit, dirigenția, învățământul simultan / special, indemnizațiile specifice (contabili) sunt majorări ale salariului de bază, iar sporul neuropsihic se calculează la salariul de bază majorat, nu la salariul din grilă.

Sindicatul transmite profesorilor să nu semneze actele adiționale propuse, să nu accepte diminuarea bazei de calcul a sporului neuropsihic și să nu permită modificarea unilaterală a Contractului de muncă.

„Orice presiune sau amenințare din partea angajatorilor trebuie comunicată imediat sindicatului”, conform informării SIPA Muntenia.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
3 noiembrie 2025

Dacă înveți 20 de tipuri de exerciții, poți lua peste 9 la Evaluarea Națională, la Matematică – analiză

Evaluarea Națională continuă să dirijeze învățarea în România, asta arată noile modele de subiecte publicate pentru 2026 de Ministerul Educației și Cercetării. Analiza Edupedu.ro asupra itemilor care construiesc testul arată același tip de șablon cu probleme repetitive și previzibile. Asta deși toți specialiștii și practicienii – de la profesori, la cercetători, până la OCDE – avertizează de ani de zile că Evaluarea Națională de la finalul clasei a VIII-a în forma actuală întreținută deliberat de Centrul Național de Curriculum și Evaluare și Ministerul Educației și Cercetării menține aceleași rutine care duc elevii doar spre memorare, algoritmi, pregătire pentru notă, nu pentru înțelegere.
Reamintim, Evaluarea Națională pentru elevii clasei a VIII-a (EN VIII) reprezintă modalitatea de evaluare externă sumativă a competențelor dobândite pe parcursul învățământului gimnazial. Examenul se desfășoară, anual, într-o singură sesiune, iar în ultimul an a existat și o sesiune specială. Atât candidații proveniți din învățământul de stat, cât și cei din învățământul particular au dreptul să susțină examenul fără taxă, potrivit Ministerului Educației.
O analiză comparativă făcută de Edupedu.ro asupra subiectelor oficiale date la Evaluarea Națională de la finalul clasei a VIII-a între anii 2022–2025, în care am inclus și modelul publicat de minister pe 3 noiembrie pentru EN 2026, arată că fiecare exercițiu din testul propus este o reluare fidelă a unuia anterior. În cinci ani, examenul nu a introdus niciun tip nou de problemă, nicio cerință de gândire, nicio situație aplicată. Practic, cine identifică și rezolvă intensiv aceste câteva tipuri de exerciții poate lua lejer o notă peste 9, potrivit analizei Edupedu.ro.

Engleza se învață sau se perfecționează Pas cu pas doar la C. N. „Mihai Eminescu” din Oradea!

Ieri, a fost inaugurat cabinetul fonic, cu participarea reprezentanților „2F Centro Formatione”

Engleza se învață sau se perfecționează Pas cu pas doar la C. N. „Mihai Eminescu” din Oradea!

Directorul Colegiului Național „Mihai Eminescu” din Oradea, dna profesor Maria Onița, ne-a invitat ieri (miercuri, 23 noiembrie 2011), la inaugurarea cabinetului fonic unde engleza se învață (sau se perfecționează) Pas cu pas, prin metoda instinctivă.

La tăierea panglicii inaugurale, doamna director Maria Onița l-a avut alături pe dl Fernando Franchi – fondatorul 2F Centro Formatione, care organizează cursuri de engleză pentru adulți la Colegiul Național „Mihai Eminescu” din Oradea încă din 2010, fiind singura Școală 2F din județul Bihor.
În țară funcționează 2F Centro Formatione la Timișoara (din 2007) - unde este și sediul central din România, la Arad - din 2008 și la Oradea - din 2010.
2F Centro Formatione există pe piața europeană din  1982 (de 30 de ani în Italia, Franța, Germania, Austria, Elveția și Spania, de 10 ani în Ungaria și de patru ani și în România).
 „Școala 2F face parte dintr-un Holding internațional și mulțumită modalității eficiente de predare a devenit una dintre cele mai mari școli private de engleză și informatică din Europa, având peste 30.000 de cursanți”, după cum aveam să aflăm de la Cristina Ciuleanu – coordonator didactic al centrului de la Timișoara. Alături de Cristina și de dl Fernando Franchi, au fost prezenți la inaugurare și alți coordonatori didactici: Alexandra Săvoiu, Jeanina Cacuci (coordonator didactic pentru Oradea) și Raul Damian – coordonator al Departamentului de telemarketing.
Dacă până acum la Școala 2 F de la Colegiul Naționale „Mihai Eminescu” s-au ținut cursuri de engleză (pentru începători sau avansați) doar pentru adulți, de-acum doamna director Maria Onița le-a propus partenerilor să organizeze asemenea cursuri și pentru elevii doritori. La C.N. „Mihai Emiescu” învață circa 1.500 de elevi, în trei cicluri de învățământ: primar - din acest an școlar, gimnazial și liceal.
Metodele Full Immersion și Mansfield house
Cristina este de principiu că e mai important „să știm să vorbim engleza, să avem curajul să vorbim această limbă de circulație internațională, în orice situație, împrejurare, decât să folosim structuri gramaticale complicate. În cadrul cursurilor, limba se însușește prin conversație, prin jocuri de rol, folosindu-se materiale didactice multe și diversificate, audio și video, materiale care rămân în posesia cursantului; se lucrează pe grupuri mici de studiu (câte doi, maximum 10), cu un orar flexibil. Un modul ține cinci luni, cuprinzând 16 tematici lingvistice, câte două cursuri pe săptămână de câte 90 de minute fiecare. Dacă din varii motive un cursant lipsește de la un curs sau două, cursurile se recuperează fără a plăti în plus. Cadrele didactice care predau la Școala 2 F cunosc limba engleză la nivel de limbă maternă, cu maximum de profesionalism. Cabinetul fonic îi ajută pe cursanți să-și însușească o pronunție corectă. Softwear-ul îi ușurează cursantului partea cea mai grea și mai plictisitoare: însușirea corectă a cuvintelor. La Școala 2 F, cursantul urmează pașii obișnuiți ai însușirii limbii, prin comunicare – conversație. Mai întâi comunicarea și după aceea cunoașterea regulilor gramaticale. Și încă ceva: cursul se bazează pe o imensitate de exerciții practice! La finalul modulului (celor cinci luni), se dă un examen, prilej cu care se eliberează un certificat, vizat de MECTS (în cazul începătorilor), recunoscut în toate țările UE; la fel și în cazul cursului de perfecționare, certificatul este avizat de MECTS.
Holdingul  2 F
În cei 30 de ani de activitate, Școala 2 F s-a dezvoltat mereu, s-a extins ca arie de activitate în diferite domenii, cuprinzând și agenții imobiliare, investiții financiare, activitate în domeniul hotelier, telecomunicații, chiar și închirieri de mașini, editură, precum și firmă de produse hardware...
Pentru alte informații, respectiv înscrieri, puteți apela la 0256/217.434; 0751/511.736, fax 0256/45.45.14; e-mail: info@2f.ro; adresa de site:www.2f.ro (Ovidiu DAN)
P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: Engleza se învață sau se perfecționează Pas cu pas doar la C. N. „Mihai Eminescu” din Oradea!

Trimite email
luni, 15 decembrie 2025 la 21:52:39 Ora standard a Europei de Est