Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Elevii de la „Oltea Doamna” au ales Casa dr. Aurel Lazăr

Pentru a vorbi despre Unirea de la 1 Decembrie 1918

Elevii de la „Oltea Doamna” au ales Casa dr. Aurel Lazăr

Unde se poate vorbi cel mai bine despre Unirea Transilvaniei cu România dacă nu în Casa dr. Aurel Lazăr?!

Așa au gândit și au înfăptuit și elevii a trei clase de la Școala cu clasele I-VIII „Oltea Doamna” din Oradea, clasele îndrumate de prof. Elena Pavel, Romelia Ciarnău și Rodica Foltuț, care și-au prezentat montajul literar-artistic, miercuri (30 noiembrie 2011) la Muzeul Memorial „Aurel Lazăr”.
„Deschid sfânta carte unde se află înscrisă gloria și rădăcinile României.
Noi n-am venit pe meleagurile patriei de nicăieri. Am răsărit aici, din pământ, la începutul lumii, o dată cu iarba câmpurilor și cu arborii vânjoși ai pădurilor...
De sute de ani poporul nostru râvnea să trăiască într-o singură țară: România”.
Sunt cuvintele rostite de dna prof. Romelia Ciarnău în deschiderea montajului. Înainte însă, gazda bună, doamna muzeograf Cornelia Romînașu, avea să-și salute distinșii oaspeți (pe Vodă Cuza, pe Mihai Viteazul ...) și să-i felicite pentru faptul că au ales locul cel mai potrivit pentru o lecție de istorie și de simțire românească.
De la Burebista la regele Ferdinand
În demersul lor istoric, au pornit de la primul rege dac, Burebista, care i-a unit pe toți dacii într-un singur stat, ajungând la Decebal cel neînfricat, care a păstrat unitatea dacilor; a venit apoi Mihai Viteazul, care în 1600, a reușit să unească pentru scurtă vreme cele trei principate române (Moldova, Þara Românească și Transilvania); dar numele de România avea să apară în urma Unirii celei Mici, de la 24 Ianuarie 1859, sub Al. I. Cuza, cuprinzând doar cele două provincii (Moldova și Muntenia); Unirea cea Mare s-a înfăptuit la 1 Decembrie 1918, prin unirea Transilvaniei cu România, sub regele Ferdinand. Toate aceste mari personalități ale istoriei au fost prezente miercuri în casa ilustrului avocat și patriot orădean prin intermediul micilor actori ai dnei profesor Elena Pavel. Dar, spectacolul, precum Unirea, a fost opera și rodul întregului norod, al tuturor celor prezenți care au recitat și au cântat, individual și pe clase, iar la final au dat glas unor frumoase colinde; aflați în Postul Crăciunului, copiii ne-au vestit astfel apropierea Marelui Praznic Împărătesc – Nașterea Pruncului Sfânt.
Admirabila lecție de istorie și simțire românească, transmisă în direct din Casa avocatului dr. Aurel Lazăr prin inimile a peste 100 de elevi și părinți, s-a încheiat cu vizitarea muzeului; un bun prilej de lărgire a orizontului de cunoaștere și de rememorare a actului istoric înfăptuit în casa ilustrului avocat la 12 octombrie 1918, Declarația de Independență de la Oradea sau Declarația de autodeterminare națională a românilor din Transilvania și Ungaria. (Ovidiu DAN) 
P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: Elevii de la „Oltea Doamna” au ales Casa dr. Aurel Lazăr.

Trimite email
joi, 25 aprilie 2024, 07:46:57 Ora de vară a Europei de Est