Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
19 noiembrie 2025

Sindicatul din educație avertizează profesorii:
Nu semnați actele adiționale propuse de școli la contractele de muncă, este o tentativă de diminuare a veniturilor

Sindicatul Independent al Profesorilor Argeș – SIPA „Muntenia” avertizează că școlile, la presiunea factorului politic, intenționează să modifice unilateral contractele individuale de muncă, schimbând baza de calcul a sporului de suprasolicitare neuropsihică, potrivit unui comunicat primit de Edupedu.ro. SIPA Muntenia transmite profesorilor, printre altele, să nu semneze actele adiționale propuse și să nu permită modificarea unilaterală a Contractului de muncă.
„Conducerile unităților de învățământ, la presiunea factorului politic, intenționează să modifice unilateral contractele individuale de muncă, schimbând baza de calcul a sporului de suprasolicitare neuropsihică, fapt ce duce la diminuarea salariului”, se arată în comunicat.

Conform sursei citate, această modificare este ilegală, deoarece decizia ICCJ nr. 7/2021 stabilește că gradația de merit, dirigenția, învățământul simultan / special, indemnizațiile specifice (contabili) sunt majorări ale salariului de bază, iar sporul neuropsihic se calculează la salariul de bază majorat, nu la salariul din grilă.

Sindicatul transmite profesorilor să nu semneze actele adiționale propuse, să nu accepte diminuarea bazei de calcul a sporului neuropsihic și să nu permită modificarea unilaterală a Contractului de muncă.

„Orice presiune sau amenințare din partea angajatorilor trebuie comunicată imediat sindicatului”, conform informării SIPA Muntenia.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
3 noiembrie 2025

Dacă înveți 20 de tipuri de exerciții, poți lua peste 9 la Evaluarea Națională, la Matematică – analiză

Evaluarea Națională continuă să dirijeze învățarea în România, asta arată noile modele de subiecte publicate pentru 2026 de Ministerul Educației și Cercetării. Analiza Edupedu.ro asupra itemilor care construiesc testul arată același tip de șablon cu probleme repetitive și previzibile. Asta deși toți specialiștii și practicienii – de la profesori, la cercetători, până la OCDE – avertizează de ani de zile că Evaluarea Națională de la finalul clasei a VIII-a în forma actuală întreținută deliberat de Centrul Național de Curriculum și Evaluare și Ministerul Educației și Cercetării menține aceleași rutine care duc elevii doar spre memorare, algoritmi, pregătire pentru notă, nu pentru înțelegere.
Reamintim, Evaluarea Națională pentru elevii clasei a VIII-a (EN VIII) reprezintă modalitatea de evaluare externă sumativă a competențelor dobândite pe parcursul învățământului gimnazial. Examenul se desfășoară, anual, într-o singură sesiune, iar în ultimul an a existat și o sesiune specială. Atât candidații proveniți din învățământul de stat, cât și cei din învățământul particular au dreptul să susțină examenul fără taxă, potrivit Ministerului Educației.
O analiză comparativă făcută de Edupedu.ro asupra subiectelor oficiale date la Evaluarea Națională de la finalul clasei a VIII-a între anii 2022–2025, în care am inclus și modelul publicat de minister pe 3 noiembrie pentru EN 2026, arată că fiecare exercițiu din testul propus este o reluare fidelă a unuia anterior. În cinci ani, examenul nu a introdus niciun tip nou de problemă, nicio cerință de gândire, nicio situație aplicată. Practic, cine identifică și rezolvă intensiv aceste câteva tipuri de exerciții poate lua lejer o notă peste 9, potrivit analizei Edupedu.ro.

Diseminarea proiectelor internaționale

Joi, masă rotundă pentru

Diseminarea proiectelor internaționale

Grupul Școlar „Ioan Bococi” din Oradea a organizat joi ,8 decembrie 2011, o masă rotundă, cu tema „Proiectele europene - dimensiune europeană a educației” pentru diseminarea proiectelor derulate, și lansarea unui nou proiect Grundtvig aprobat în 2011.

La evenimentul au participat invitați din partea I.S.J. Bihor (dna inspector Rodica Turcaș și dl inspector Florin Negruțiu), de la Prefectura Bihor (dl Mircea Moldovan, Serviciul Integrare Europeană), Uniunea Femeilor Bihor (dna Voichița Raț), Asociația Femeilor Ortodoxe (dna Viorica Cherteș), directori sau reprezentanți ai unităților școlare partenere, C.T. „Dimitrie Leonida” (dna director Daniela Vîlceanu), C.T. „Traian Vuia” (dl director Dorel Șaitoș și prof. Andreea Roșu), C.T. „Andrei Șaguna” (dna prof. Carmen Matiuța - director adjunct), CSEI nr.1 (dna Lucia Popa – director, prof. Teodora Pantazi - coordonator proiecte, prof. Monica Matiuț), Grădinița nr. 56 – Lotus (dna director Daniela Lukacs), C.N. „Iosif Vulcan” (prof. Claudia Krenek - coordonator SNAC).
Reuniunea a fost deschisă de dna prof. Mihaela Popovici - coordonator de proiecte și director adjunct al Grupului Școlar „Ioan Bococi”, după care, directorul școlii, dna profesor ing. Ileana Varga, a salutat distinșii invitați și a prezentat agenda întâlnirii, scopul și obiectivele; în momentele următoare a fost lansat noul proiect Grundtvig „Widen European CooperAtion Net”. Acest nou proiect cu finanțare europeană este un parteneriat pentru învățare între șapte țări europene, care se va desfășura în perioada 2011-2013, având următoarele obiective: Crearea unei rețele între școli, instituții educaționale și organizații de voluntari *Dezvoltarea educației nonformale și a alternativelor educaționale *Crearea unor resurse educaționale și materiale didactice: metode de predare, CD-uri, cântece, bucăți muzicale  *Motivarea persoanelor dezavantajate  *Organizarea unor concerte, măsurând succesul dialogului intercultural prin muzică *Implicarea și sensibilizarea instituțiilor și comunității locale *Emiterea unui certificat final (portofoliu de competențe) fiecărui cursant.
S-a continuat cu prezentarea proiectului Grundtvig „Dezvoltarea unei clase virtuale multiculturale”, un parteneriat pentru învățare început în 2010, având ca obiectiv principal dezvoltarea de lecții virtuale folosind platform Moodle. Cu acest prilej s-a făcut diseminarea ultimei reuniuni de proiect, desfășurate în Turcia, la Ankara, în perioada 24-29 octombrie 2011, și a proiectelor Comenius și Leonardo da Vinci   care au fost finalizate în 2011: * proiectul Comenius „We are different….but still we are the same” derulat în perioada 2009-2011, un parteneriat multilateral între 10 școli din opt țări europene pe tema „Cetățeniei europene și a dimensiunii europene *proiectul Leonardo da Vinci VetPro „Îmbunătățirea calității prin promovarea metodelor noi de predare- învățare” adresat specialiștilor de la Grupul Școlar „Ioan Bococi”, derulat în perioada 24-30 martie 2011, în Irlanda de Nord, Londonderry. La stagiul de perfecționare au participat 10 ingineri și maiștri instructori din școală, care au obținut Certificatul EuropassMobility.
După prezentarea acestor patru proiecte ale Grupului Școlar „Ioan Bococi”, finanțate de Comisia Europenă prin intermediul ANPCDEFP, dl Mircea Moldovan a prezentat proiectul european derulat de Prefectura Bihor „Ghișeu unic pentru eliberarea avizelor necesare proiectelor europene”. În cadrul discuțiilor care au urmat s-a realizat un schimb de bune practici între I.S.J. Bihor, Prefectură și unitățile de învățământ reprezentate la masa rotundă fiind evidențiate modul de implementare, dimensiunea europeană, precum și beneficiile instituționale obținute.
Colindători, membri ai Ansamblului folcloric „Lioara”, coordonat de prof. Mihaela Șumălan, ne-au încântat cu un buchet de colinde tradiționale. (Mihaela Popovici & Ovidiu Dan)
P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: Diseminarea proiectelor internaționale.

Trimite email
vineri, 19 decembrie 2025 la 22:55:59 Ora standard a Europei de Est