Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
6 mai 2025

Studenții, masteranzii și doctoranzii ar putea primi burse de studiu în străinătate, printr-un concurs național organizat de Ministerul Educației – proiect de Hotărâre de Guvern

Tinerii români interesați să studieze în afara țării ar putea să primească burse finanțate din bugetul de stat și din fonduri speciale ale Ministerului Educației și Cercetării, potrivit unui proiect de Hotărâre de Guvern pus în consultare publică. Bursele sunt destinate pentru licență, masterat, doctorat, dar și pentru cercetare sau cursuri de vară și vor fi acordate prin concurs național, prevede proiectul.
Fondul de burse „se poate constitui atât din sume de la bugetul de stat cât și din veniturile proprii ale Ministerului Educației și Cercetării provenite din procentul de 5% din încasările în valută aferente taxelor percepute de instituțiile de învățământ superior de stat de la studenții și cursanții străini”, este menționat în proiectul de hotărâre.
Bursele în străinătate pot acoperi, total sau parțial, cheltuielile cu taxele de școlarizare, cazare, hrană, întreținere în străinătate etc.
Potrivit notei de fundamentare, bursele vor fi disponibile pentru:
studii universitare complete și parțiale de licență, de masterat și de doctorat;
studii postuniversitare și postdoctorale;
stagii de cercetare/specializare;
stagii de formare postuniversitară și postdoctorală;
cursuri de vară.
Bursele se vor obține prin concurs național organizat de Ministerul Educației și Cercetării, iar regulamentul de concurs urmează să fie elaborat.
Numărul de luni de bursă, tipurile de bursă, domeniile pentru care se acordă bursele, precum și cuantumul bursei lunare, în euro, pe țări/pe tip de bursă se vor stabili anual prin ordin al ministrului Educației și Cercetării, care se publică în Monitorul Oficial al României.
Mai mult, „Ministerul Educației și Cercetării asigură o sumă necesară acoperirii
asigurării medicale, doar în cazul în care aceasta nu este acoperită de regulamentele
europene în vigoare, precum și transportul internațional din România până la locul de
stagiu și retur, o singură dată pe an universitar, dacă acesta nu este asigurat de partea
primitoare”, mai este menționat în documentul oficial.
Domeniile de interes pentru România, pentru care vor fi acordate bursele, sunt următoarele:
energie; bioeconomie; tehnologia informațiilor și a comunicațiilor; spațiu și securitate; mediu și schimbări climatice; eco-nano-tehnologii și materiale avansate; sănătate…

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 februarie 2025

Pregătire gratuită pentru Bacalaureat 2025 la toate disciplinele și platformă cu materiale și resurse didactice pentru elevii din toată țara, oferite de Universitatea de Vest din Timișoara, UVT. Prima sesiune are loc sâmbătă, 1 martie
Universitatea de Vest din Timișoara, UVT, începe sâmbătă, 1 martie, ediția din acest an a programului de pregătire pentru examenul de Bacalaureat 2025, la toate cele 14 discipline, pentru elevii din întreaga țară. Sesiunile se vor desfășura săptămânal, sâmbăta, în format online, până în data de 7 iunie 2025 și participarea este gratuită.
Exemple de materiale oferite pe platforma bac.uvt.ro:
Pregătire pentru Bacalaureat 2025. Scrierea cu unu, cu doi sau cu trei de „i” / Explicații pentru elevii de liceu, oferite de Universitatea de Vest din Timișoara
Textul argumentativ pentru Bacalaureat 2025. Structură, conectori – explicații și model de rezolvare pentru elevii de liceu, oferite de Universitatea de Vest din Timișoara
Sesiunile de pregătire se organizează pentru toate cele 14 discipline pentru care elevii urmează să susțină probe scrise:
Disciplina aferentă probei 1: limba și literatura română;
Disciplinele aferente probei 2: matematică nivel M1 și M2, istorie;
Disciplinele aferente probei 3: biologie, chimie, economie, filosofie, fizică, geografie, informatică, logică, argumentare și comunicare, psihologie și sociologie.
Înscrierea pentru participarea la programul de pregătire se realizează prin completarea ACESTUI FORMULAR și este gratuită, iar detaliile complete sunt disponibile aici: https://bac.uvt.ro/
Informații și orar
Orarul modulelor de pregătire, pentru fiecare zi de sâmbătă din perioada 01.03 – 07.06.2025, este următorul, fiind stabilit în așa fel încât să permită elevilor participarea la programul de pregătire pentru toate disciplinele la care urmează să susțină proba scrisă în cadrul examenului de bacalaureat:
9.00 – 10.30 – Limba și literatura română;
10.45 – 12.15 – Matematică (nivel M1 și M2) și Istorie;
12.30 – 14.00 – Biologie, Chimie, Economie, Filosofie, Fizică, Geografie, Informatică, Logică, argumentare și comunicare, Psihologie, Sociologie.
De asemenea, pe platforma bac.uvt.ro elevii din întreaga țară și pot găsi, pe lângă informații despre programul de pregătire pentru examenul de bacalaureat organizat de UVT la toate disciplinele și celelalte oportunități din cadrul programului UVT pentru elevi, și materiale didactice suport realizate de cadre didactice din cadrul UVT cu conținuturile teoretice pentru fiecare disciplină de la examenul de bacalaureat și instrumente de testare, precum și lecții video (deocamdată doar pentru disciplina Limba și literatura română).
Programul de pregătire pentru examenul de bacalaureat organizat de Universitatea de Vest din Timișoara face parte din amplul program de sprijin intitulat UVT pentru elevi, care cuprinde, totodată, concursuri dedicate elevilor, webinare de dezvoltare personală, consiliere individuală în carieră și școala de vară West Summer University (WSU).
Infomații suplimentare:
Seria de webinare de dezvoltare personală dedicate elevilor, susținute de echipa Serviciului de Consiliere și Sprijin pentru Studenți (SCSS) din UVT va începe pe data de 12 martie 2025 cu webinarul Secretul unei vieți împlinite, urmând ca timp de 9 săptămâni, în fiecare miercuri, de la ora 15.00, să fie abordată o nouă tematică, până la momentul ulterior susținerii examenul de bacalaureat când programul se încheie cu al 2-lea webinar despre alegerea programului de studii potrivit.

Înscrierea pentru participarea la webinarele de dezvoltare personală se realizează prin completarea formularului, iar detaliile complete sunt disponibile pe site-ul universității.

UVT, prin facultățile componente, a pregătit și un număr de 26 de concursuri pentru elevi, din 16 domenii de studii, o parte dintre acestea oferind condiții speciale în procesul de admitere la UVT elevilor care obțin distincții. Regulamentele de organizare și desfășurare a concursurilor, dar și alte detalii, sunt disponibile pe site-ul universității.

Consilierea în carieră
Serviciul de de Consiliere și Sprijin pentru Studenți (SCSS) al UVT pune la dispoziția elevilor care au nevoie de suport pentru alegerea traseului educațional și profesional și sesiuni individuale de consiliere în carieră, pentru care aceștia se pot programa prin completarea formularului. O altă resursă de care elevii pot beneficia, în scopul unei mai bune orientări spre un anumit traseu educațional și profesional, este platforma YTM, un instrument de testare psiho-vocațională dezvoltat de Universitatea de Vest din Timișoara. Mai multe detalii despre serviciile de consiliere în carieră și despre platforma YTM sunt disponibile pe site-ul universității.

Pentru dezvoltarea comunității locale

Parteneriatul Administrația Publică Locală (APL) - ONG

Pentru dezvoltarea comunității locale

Reprezentanți ai Administrației Publice Locale au organizat joi, 15 decembrie 2011, în sala mare a Primăriei Oradea, masa rotundă „Parteneriatul APL-ONG pentru dezvoltarea comunității locale în 2011”

 La întâlnire au participat 27 de reprezentanți ai organizațiilor neguvernamentale reprezentative pentru orașul nostru și conducerea ASCO. Întâlnirea a fost moderată de dna Florica Cherecheș, consilier local, președinte al Comisiei pentru muncă, sănătate, familie, protecție socială și protecția copilului din cadrul Consiliului local al municipiului Oradea.
Principala temă abordată a fost colaborarea dintre administrația publică locală și organizațiile neguvernamentale și modul în care această colaborare a fost fructificată în anul 2011. Fiecare dintre ONG-urile participante a prezentat un scurt rezumat al realizărilor deosebite din acest an: reușite din domeniul colaborării cu instituții publice și private din țară sau străinătate; atragerea unor finanțări europene pentru proiecte locale de interes comunitar; realizări pe plan profesional cum ar fi integrarea în muncă a unor persoane din grupurile vulnerabile, deschiderea unor centre sociale noi, reabilitarea unor sedii de fundații, inițierea de noi programe care răspund nevoilor comunității, formarea de către unele ONGuri de specialiști pe diverse domenii profesionale și calificarea unor cetățeni în diferite meserii cerute pe piața muncii, preluarea activității de la o instituție publică prin externalizarea serviciului sau recunoașterea publică a activității lor, cum ar fi obținerea premiului pentru Cea mai bună școală incluzivă din România de către un ONG local.
Colaborarea administrației locale cu sectorul ONG pentru dezvoltarea serviciilor destinate cetățenilor municipiului Oradea s-a materializat în anul 2011 în: sprijin financiar acordat în baza L 34/1998 și 350/2005, acordarea de spații pentru desfășurarea activității, terenuri pentru proiecte punctuale în parteneriat cu diferiți furnizori de servicii similare; inițierea a opt proiecte cu finanțare europeană pe infrastructură pentru ONG-uri; intermedierea pe lângă alte organizații pentru obținerea de sponsorizări sau facilități; susținerea proiectelor mari; crearea fondului municipal de solidaritate; inițierea Campaniei „Oradea pune suflet”, deschidere pentru comunicare și dialog.
Toți cei prezenți au subliniat atât plusurile cât și minusurile colaborării din anul care se încheie manifestându-și disponibilitatea pentru colaborare și parteneriat și pentru anul 2012.
Ultima secțiune a întâlnirii a fost cea de propuneri, în care s-a subliniat importanța actualizării catalogului furnizorilor de servicii sociale din Oradea care să cuprindă și ONG-urile nou înființate, active pe plan local, transparența APL în susținerea activităților și proiectelor ONG-urilor, îmbunătățirea promovării și vizibilității acestor proiecte prin organizarea de seminarii tematice și prin prezentarea activității acestor organizații în cadrul ședințelor consiliului local. 
Externalizarea serviciului de cantină socială din cadrul ASCO și a Centrului de îngrijire de Zi au fost puse în discuție de asemenea, manifestându-se interes din partea unor ONGuri prezente în preluarea acestor servicii. (Biroul de presă)

Trimite email
sâmbătă, 5 iulie 2025, 23:18:30 Ora de vară a Europei de Est