Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Dlui prof. univ. dr. Carol Iancu i-a fost conferit titlul onorific de Doctor Honoris Causa al Universității din Oradea

Marți, în Aula Magna, o nouă ceremonie D.H.C.

Dlui prof. univ. dr. Carol Iancu i-a fost conferit titlul onorific de Doctor Honoris Causa al Universității din Oradea

Facultatea de Istorie, Relații Internaționale, Științe Politice și Științele Comunicării i-a acordat, marți, 20 decembrie 2011, domnului prof. univ. dr. Carol Iancu, de la Universitatea Paul Valery, Montpellier III, Franța, titlul onorific de Doctor Honoris Causa al Universității din Oradea.

În deschiderea evenimentului, dl prof. univ. dr. Ioan Horga, decanul Facultății de Istorie, Relații Internaționale, Științe Politice și Științele Comunicării, l-a invitat pe rectorul Universității, dl prof. univ. dr. ing. Cornel Antal, să ia cuvântul în deschiderea ședinței solemne, după care tot domnia sa, dl decan Ioan Horga, a citit Laudatio în onoarea domnului profesor universitar doctor Carol Iancu.
„Sunt zile faste în existența unei instituții universitare respectabile, cum este și cea de astăzi, în viața Corpului didactic și a studenților orădeni, când – prin instrumentele legale de care dispune – Universitatea noastră își exercită atribuțiile de recunoaștere și apreciere a remarcabilei opere științifice a distinsului profesor universitar dr. Carol Iancu, de la Universitatea „Paul Valery” – Montpellier III din Franța, decernându-i înaltul titlu științific de Doctor Honoris Causa.
Dl prof. univ. dr. Carol Iancu este originar din părțile Moldovei, născut la 28 aprilie 1946, în orășelul Hârlău, localitate din care „evreii nu au fost niciodată evacuați”. Ca fiu al acestei așezări, domnul profesor Carol Iancu i-a dedicat o lucrare de cert interes, cu titlul „Evreii din Hârlău. Istoria unei comunități”...
Itinerariul său didactico-formativ are trei puncte de sprijin temeinic articulate, în România, Israel și Franța, ceea ce i-a asigurat nu numai variate și profitabile surse de cunoaștere (umană și științifică), ci și o viziune mai largă, universală, asupra trecutului, cu multiplele sale convergențe spirituale.
Timp de un sfert de secol a parcurs toate treptele carierei universitare, de la preparator (în 1976, după ce și-a susținut doctoratul în istorie) la profesor universitar de clasa I-a (în 2001), la Universitatea „Paul Valery” din Montpellier... Apreciindu-i activitatea – universitară și științifică –, ministrul francez al Educației Naționale l-a numit, la 10 octombrie 2001, director al Școlii de Înalte Studii Iudaice din cadrul Universității „Paul Valery” – Montpellier III, funcție pe care o deține și o onorează prin multiple manifestări de factură istoriografică…
Una din componentele remarcabile ale activității sale, timp de
aproape patru decenii, o reprezintă contribuția la cunoașterea unor
aspecte legate de existența evreilor pe teritoriul țării noastre, care au fost,
multă vreme ignorate deliberat, ori chiar ocultate... El a acordat o atenție justificată documentației de arhivă, în temeiul căreia și-a formulat interpretările, într-un autentic spirit științific. …
Rezumând cele prezentate de noi, putem conchide că universitarul și istoricul Carol Iancu este o personalitate de prestigiu european care s-a impus prin profesionalism și probitate științifică, printr-o viziune responsabilă asupra istoriei, identificând-i permanențele, și oferind contemporanilor modelul intelectualului dedicat travaliului de reconstituire a adevărului despre trecut.
Având în vedere valoarea indiscutabilă a operei sale, ca și a prestației sale publice, impunătoare și demne, Senatul Universității din Oradea, întrunit în ședința din 14 noiembrie 2011, în unanimitate, a decis să-i fie conferită domnului profesor Carol Iancu cea mai înaltă distincție universitară, respectiv titlul de Doctor Honoris Causa”.
„Evreii din România și diplomația occidentală (1856-1945)”
În cuvântul său, distinsul profesor și istoric Carol Iancu a mulțumit membrilor Senatului pentru înaltul titlu conferit.
În cadrul conferinței, istoricul Carol Iancu s-a referit la istoria evreilor din România, abordată însă în perspectiva raporturilor româno-franceze în particular și a diplomației occidentale în general.
Concluzionând, istoricul Carol Iancu avea să spună: „Prin trecerea în revistă a unei perioade de aproape un secol privind destinul evreilor din România în perspectiva evoluției diplomației occidentale, și în special a celei franceze, desigur incompletă, multe aspecte neputând fi abordate, am dorit să valorizez o istorie mult timp delăsată care necesită încă noi investigații. Rolul nostru ca istorici este de a explora sine ira et studio evoluția societăților în timp, pentru a ne face să fim mai conștienți de apartenența noastră la aceeași comunitate umană”. (Ovidiu DAN)
P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: Dlui prof. univ. dr. Carol Iancu i-a fost conferit titlul onorific de Doctor Honoris Causa al Universității din Oradea.

Trimite email
miercuri, 24 aprilie 2024, 21:01:55 Ora de vară a Europei de Est