Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
19 noiembrie 2025

Sindicatul din educație avertizează profesorii:
Nu semnați actele adiționale propuse de școli la contractele de muncă, este o tentativă de diminuare a veniturilor

Sindicatul Independent al Profesorilor Argeș – SIPA „Muntenia” avertizează că școlile, la presiunea factorului politic, intenționează să modifice unilateral contractele individuale de muncă, schimbând baza de calcul a sporului de suprasolicitare neuropsihică, potrivit unui comunicat primit de Edupedu.ro. SIPA Muntenia transmite profesorilor, printre altele, să nu semneze actele adiționale propuse și să nu permită modificarea unilaterală a Contractului de muncă.
„Conducerile unităților de învățământ, la presiunea factorului politic, intenționează să modifice unilateral contractele individuale de muncă, schimbând baza de calcul a sporului de suprasolicitare neuropsihică, fapt ce duce la diminuarea salariului”, se arată în comunicat.

Conform sursei citate, această modificare este ilegală, deoarece decizia ICCJ nr. 7/2021 stabilește că gradația de merit, dirigenția, învățământul simultan / special, indemnizațiile specifice (contabili) sunt majorări ale salariului de bază, iar sporul neuropsihic se calculează la salariul de bază majorat, nu la salariul din grilă.

Sindicatul transmite profesorilor să nu semneze actele adiționale propuse, să nu accepte diminuarea bazei de calcul a sporului neuropsihic și să nu permită modificarea unilaterală a Contractului de muncă.

„Orice presiune sau amenințare din partea angajatorilor trebuie comunicată imediat sindicatului”, conform informării SIPA Muntenia.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
3 noiembrie 2025

Dacă înveți 20 de tipuri de exerciții, poți lua peste 9 la Evaluarea Națională, la Matematică – analiză

Evaluarea Națională continuă să dirijeze învățarea în România, asta arată noile modele de subiecte publicate pentru 2026 de Ministerul Educației și Cercetării. Analiza Edupedu.ro asupra itemilor care construiesc testul arată același tip de șablon cu probleme repetitive și previzibile. Asta deși toți specialiștii și practicienii – de la profesori, la cercetători, până la OCDE – avertizează de ani de zile că Evaluarea Națională de la finalul clasei a VIII-a în forma actuală întreținută deliberat de Centrul Național de Curriculum și Evaluare și Ministerul Educației și Cercetării menține aceleași rutine care duc elevii doar spre memorare, algoritmi, pregătire pentru notă, nu pentru înțelegere.
Reamintim, Evaluarea Națională pentru elevii clasei a VIII-a (EN VIII) reprezintă modalitatea de evaluare externă sumativă a competențelor dobândite pe parcursul învățământului gimnazial. Examenul se desfășoară, anual, într-o singură sesiune, iar în ultimul an a existat și o sesiune specială. Atât candidații proveniți din învățământul de stat, cât și cei din învățământul particular au dreptul să susțină examenul fără taxă, potrivit Ministerului Educației.
O analiză comparativă făcută de Edupedu.ro asupra subiectelor oficiale date la Evaluarea Națională de la finalul clasei a VIII-a între anii 2022–2025, în care am inclus și modelul publicat de minister pe 3 noiembrie pentru EN 2026, arată că fiecare exercițiu din testul propus este o reluare fidelă a unuia anterior. În cinci ani, examenul nu a introdus niciun tip nou de problemă, nicio cerință de gândire, nicio situație aplicată. Practic, cine identifică și rezolvă intensiv aceste câteva tipuri de exerciții poate lua lejer o notă peste 9, potrivit analizei Edupedu.ro.

”Viitor fără frontiere – Borderless Future – BOFU”

Proiectul

”Viitor fără frontiere – Borderless Future – BOFU”

În data de 15.12.2011 începând cu orele 10.00 Școala de Pregătire a Agenților Poliției de Frontieră „AVRAM IANCU” Oradea organizează în sala de conferință a Hotelului Continental Forum Oradea o conferință de presă cu ocazia încheierii Proiectului comun de formare pentru Poliția de Frontieră cu titlul ”Viitor fără frontiere – Borderless Future – BOFU”.

La conferința de încheiere a proiectului sunt invitați partenerii de proiect, reprezentanți ai presei și reprezentanți ai părților implicate în derularea proiectului. Proiectul a fost finanțat de Fondul European de Dezvoltare Regională prin Programul de Cooperare Transfrontalieră Ungaria-România 2007 – 2013 „Două țări, un scop, succes comun”.
Reprezentanții Școlii de Pregătire a Agenților Poliției de Frontieră „AVRAM IANCU” Oradea astfel:
Comisar șef de pol. OVIDIU STANCIU – directorul școlii și manager de proiect
Comisar șef de pol. IONEL HOTNOGA - directorul adjunct – asistent manager
Comisar șef de pol. FLORIN OPRIȘ - directorul adjunct – manager financiar
Comisar de pol. KISS ETELKA – profesor, translator
Comisar de pol. MOLDOVAN VALERIAN – profesor
Comisar de pol. CURA MARIUS -  ofițer relații internaționale
Reprezentanții Școlii Medii de Ordine Publică din Szeged  - Ungaria
Colonel de pol.  BARDOCZ CSABA -  directorul școlii, manager de proiect
Domnul CSAPO ADAM -  asistent manager de proiect
Locotenent de pol.  KORONDI ALEXANDRA -  translator
Locotenent de pol.  HOTVATH ZOLTAN - profesor
Principalele date și obiective ale proiectului
Titlul proiectului: „Viitor fără frontiere” - Program de pregătire pentru Poliția de Frontieră
Programul de Cooperare Transfrontalieră Ungaria - România 2007-2013, aprobat de Comitetul Comun de Selecție
Acronim: BOFU
Perioada de implementare: 01.01.2011-31.12.2011
Obiectiv general:
Să contribuie la obiectivele prevăzute în Programul de Cooperare: apropierea persoanelor, comunităților și agenților economici din zona de frontieră pentru a facilita dezvoltarea comună a zonei de cooperare, bazându-se pe avantajele cheie specifice regiunii de graniță.
Elaborarea în comun a unor modele educaționale pentru formarea polițiștilor și a polițiștilor de frontieră;
Utilizarea celor mai bune practici ale Statelor membre UE și pregătirea în domeniul supravegherii frontierei și al intervențiilor polițienești la frontieră, pe baza regulamentelor UE și Schengen în vigoare.
Obiective specifice:
Proiectul BOFU se înscrie pe Axa prioritară 2 - Întărirea coeziunii sociale și economice în regiunea de graniță. Obiectivul general al axei prioritare este de a intensifica competitivitatea economică a regiunii prin dezvoltarea mediului de afaceri și îmbunătățirea calității resurselor umane.
Crearea unei rețele transfrontaliere a instituțiilor de învățământ polițienesc, la nivel individual și instituțional;
Elaborarea de programe de formare de specialitate, schimburi în aria educabililor dar și al personalului din operativ;
Cooperarea pe piața forței de muncă și a educației, dezvoltarea în comun a competențelor și cunoștințelor.
Grupul țintă:
Regiunea Câmpiei de Sud a Ungariei – județul Csongrad și Regiunea de vest a României, județul Bihor, mai exact orașele Szeged și Oradea.
Personalul care își desfășoară activitatea în cadrul MAI, funcționari cu competențe de ordine și siguranță publică, elevi.
Pachete de activități care s-au desfășurat
 Program de transfer de cunoștințe in cadrul schimbului de elevi - 6 activități
Curs de limbă maghiara la Oradea si limba romana la Szeged-2 module – 60 persoane
Activitate practică comună la frontieră -  1 sesiune  - 50 elevi din fiecare școala prin care s-au executat exerciții tactice de supraveghere și control a frontierei, combaterea migrației și a infracționalității transfrontaliere.
Școala de Pregătire a Agenților Poliției de Frontieră "Avram Iancu" Oradea
Purtător de cuvânt – Comisar de poliție MICHEȘ EUGEN

Trimite email
sâmbătă, 6 decembrie 2025, 08:18:01 Ora standard a Europei de Est