Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

”Viitor fără frontiere – Borderless Future – BOFU”

Proiectul

”Viitor fără frontiere – Borderless Future – BOFU”

În data de 15.12.2011 începând cu orele 10.00 Școala de Pregătire a Agenților Poliției de Frontieră „AVRAM IANCU” Oradea organizează în sala de conferință a Hotelului Continental Forum Oradea o conferință de presă cu ocazia încheierii Proiectului comun de formare pentru Poliția de Frontieră cu titlul ”Viitor fără frontiere – Borderless Future – BOFU”.

La conferința de încheiere a proiectului sunt invitați partenerii de proiect, reprezentanți ai presei și reprezentanți ai părților implicate în derularea proiectului. Proiectul a fost finanțat de Fondul European de Dezvoltare Regională prin Programul de Cooperare Transfrontalieră Ungaria-România 2007 – 2013 „Două țări, un scop, succes comun”.
Reprezentanții Școlii de Pregătire a Agenților Poliției de Frontieră „AVRAM IANCU” Oradea astfel:
Comisar șef de pol. OVIDIU STANCIU – directorul școlii și manager de proiect
Comisar șef de pol. IONEL HOTNOGA - directorul adjunct – asistent manager
Comisar șef de pol. FLORIN OPRIȘ - directorul adjunct – manager financiar
Comisar de pol. KISS ETELKA – profesor, translator
Comisar de pol. MOLDOVAN VALERIAN – profesor
Comisar de pol. CURA MARIUS -  ofițer relații internaționale
Reprezentanții Școlii Medii de Ordine Publică din Szeged  - Ungaria
Colonel de pol.  BARDOCZ CSABA -  directorul școlii, manager de proiect
Domnul CSAPO ADAM -  asistent manager de proiect
Locotenent de pol.  KORONDI ALEXANDRA -  translator
Locotenent de pol.  HOTVATH ZOLTAN - profesor
Principalele date și obiective ale proiectului
Titlul proiectului: „Viitor fără frontiere” - Program de pregătire pentru Poliția de Frontieră
Programul de Cooperare Transfrontalieră Ungaria - România 2007-2013, aprobat de Comitetul Comun de Selecție
Acronim: BOFU
Perioada de implementare: 01.01.2011-31.12.2011
Obiectiv general:
Să contribuie la obiectivele prevăzute în Programul de Cooperare: apropierea persoanelor, comunităților și agenților economici din zona de frontieră pentru a facilita dezvoltarea comună a zonei de cooperare, bazându-se pe avantajele cheie specifice regiunii de graniță.
Elaborarea în comun a unor modele educaționale pentru formarea polițiștilor și a polițiștilor de frontieră;
Utilizarea celor mai bune practici ale Statelor membre UE și pregătirea în domeniul supravegherii frontierei și al intervențiilor polițienești la frontieră, pe baza regulamentelor UE și Schengen în vigoare.
Obiective specifice:
Proiectul BOFU se înscrie pe Axa prioritară 2 - Întărirea coeziunii sociale și economice în regiunea de graniță. Obiectivul general al axei prioritare este de a intensifica competitivitatea economică a regiunii prin dezvoltarea mediului de afaceri și îmbunătățirea calității resurselor umane.
Crearea unei rețele transfrontaliere a instituțiilor de învățământ polițienesc, la nivel individual și instituțional;
Elaborarea de programe de formare de specialitate, schimburi în aria educabililor dar și al personalului din operativ;
Cooperarea pe piața forței de muncă și a educației, dezvoltarea în comun a competențelor și cunoștințelor.
Grupul țintă:
Regiunea Câmpiei de Sud a Ungariei – județul Csongrad și Regiunea de vest a României, județul Bihor, mai exact orașele Szeged și Oradea.
Personalul care își desfășoară activitatea în cadrul MAI, funcționari cu competențe de ordine și siguranță publică, elevi.
Pachete de activități care s-au desfășurat
 Program de transfer de cunoștințe in cadrul schimbului de elevi - 6 activități
Curs de limbă maghiara la Oradea si limba romana la Szeged-2 module – 60 persoane
Activitate practică comună la frontieră -  1 sesiune  - 50 elevi din fiecare școala prin care s-au executat exerciții tactice de supraveghere și control a frontierei, combaterea migrației și a infracționalității transfrontaliere.
Școala de Pregătire a Agenților Poliției de Frontieră "Avram Iancu" Oradea
Purtător de cuvânt – Comisar de poliție MICHEȘ EUGEN

Trimite email
marți, 16 aprilie 2024, 11:06:46 Ora de vară a Europei de Est