Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
19 noiembrie 2025

Sindicatul din educație avertizează profesorii:
Nu semnați actele adiționale propuse de școli la contractele de muncă, este o tentativă de diminuare a veniturilor

Sindicatul Independent al Profesorilor Argeș – SIPA „Muntenia” avertizează că școlile, la presiunea factorului politic, intenționează să modifice unilateral contractele individuale de muncă, schimbând baza de calcul a sporului de suprasolicitare neuropsihică, potrivit unui comunicat primit de Edupedu.ro. SIPA Muntenia transmite profesorilor, printre altele, să nu semneze actele adiționale propuse și să nu permită modificarea unilaterală a Contractului de muncă.
„Conducerile unităților de învățământ, la presiunea factorului politic, intenționează să modifice unilateral contractele individuale de muncă, schimbând baza de calcul a sporului de suprasolicitare neuropsihică, fapt ce duce la diminuarea salariului”, se arată în comunicat.

Conform sursei citate, această modificare este ilegală, deoarece decizia ICCJ nr. 7/2021 stabilește că gradația de merit, dirigenția, învățământul simultan / special, indemnizațiile specifice (contabili) sunt majorări ale salariului de bază, iar sporul neuropsihic se calculează la salariul de bază majorat, nu la salariul din grilă.

Sindicatul transmite profesorilor să nu semneze actele adiționale propuse, să nu accepte diminuarea bazei de calcul a sporului neuropsihic și să nu permită modificarea unilaterală a Contractului de muncă.

„Orice presiune sau amenințare din partea angajatorilor trebuie comunicată imediat sindicatului”, conform informării SIPA Muntenia.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
3 noiembrie 2025

Dacă înveți 20 de tipuri de exerciții, poți lua peste 9 la Evaluarea Națională, la Matematică – analiză

Evaluarea Națională continuă să dirijeze învățarea în România, asta arată noile modele de subiecte publicate pentru 2026 de Ministerul Educației și Cercetării. Analiza Edupedu.ro asupra itemilor care construiesc testul arată același tip de șablon cu probleme repetitive și previzibile. Asta deși toți specialiștii și practicienii – de la profesori, la cercetători, până la OCDE – avertizează de ani de zile că Evaluarea Națională de la finalul clasei a VIII-a în forma actuală întreținută deliberat de Centrul Național de Curriculum și Evaluare și Ministerul Educației și Cercetării menține aceleași rutine care duc elevii doar spre memorare, algoritmi, pregătire pentru notă, nu pentru înțelegere.
Reamintim, Evaluarea Națională pentru elevii clasei a VIII-a (EN VIII) reprezintă modalitatea de evaluare externă sumativă a competențelor dobândite pe parcursul învățământului gimnazial. Examenul se desfășoară, anual, într-o singură sesiune, iar în ultimul an a existat și o sesiune specială. Atât candidații proveniți din învățământul de stat, cât și cei din învățământul particular au dreptul să susțină examenul fără taxă, potrivit Ministerului Educației.
O analiză comparativă făcută de Edupedu.ro asupra subiectelor oficiale date la Evaluarea Națională de la finalul clasei a VIII-a între anii 2022–2025, în care am inclus și modelul publicat de minister pe 3 noiembrie pentru EN 2026, arată că fiecare exercițiu din testul propus este o reluare fidelă a unuia anterior. În cinci ani, examenul nu a introdus niciun tip nou de problemă, nicio cerință de gândire, nicio situație aplicată. Practic, cine identifică și rezolvă intensiv aceste câteva tipuri de exerciții poate lua lejer o notă peste 9, potrivit analizei Edupedu.ro.

Câștigătorii concursului – opt studenți orădeni

Concurs în întreprinderea virtuală PLM Adaptor

Câștigătorii concursului – opt studenți orădeni

Universitatea din Oradea împreună cu ADA, liderul PLM în România, și cinci dintre cele mai prestigioase universități tehnice din țară, implementează proiectul PLM-Adaptor care susține dezvoltarea resurselor umane printr-o investiție de 2,4 milioane euro.

În cadrul proiectului se urmărește creșterea aptitudinilor de muncă a 700 de studenți aflați în situația de tranziție de la universitate la viața activă, printr-o adaptare a cunoștințelor la necesitățile companiilor din industrie.
Astfel, studenții au posibilitatea să simuleze în întreprinderea virtuală toate conceptele de dezvoltare digitală a produselor și proceselor: concepția și proiectarea produselor, simularea și analiza folosind prototipul virtual, realizarea fabricației digitale a produselor folosind prototipul virtual și integrarea etapelor de dezvoltare, colaborarea în întreprinderea virtuală și managementul documentației tehnice despre produs.
Proiectul include organizarea unui concurs de către universitățile partenere. Concursul se adresează oricărei persoane asistate în tranziția de la școală la viața activă în cadrul proiectului PLM Adaptor, care a urmat cel puțin un modul și a obținut cel puțin o diplomă la unul din cele trei module de pregătire sau participă la modulul 4, și îndeplinește condițiile de apartenență la grupul țintă al proiectului în perioada de desfășurare a concursului, studenți înmatriculați la universitate pentru licență sau master.
Primii 4 clasați din fiecare universitate vor avea posibilitatea să își prezinte realizările la evenimentul „Bursa locurilor de muncă” din luna februarie 2012, desfășurat în cadrul proiectului.
Cele mai apreciate 12 imagini  fotorealistice vor compune  Calendarul PLM Adaptor 2012, care va fi distribuit gratuit către firmele cu profil mecanic din România.
„Concursul este realizat pentru a crea și mai multe conexiuni ale grupului țintă cu firmele din industrie, pentru a susține astfel îndeplinirea unuia dintre obiectivele principale ale proiectului și anume, tranziția de la școală la viața activă”, a spus dl Ionel Barbu,  manager proiect PLM Adaptor.
Concursul PLM Adaptor la Universitatea din Oradea s-a desfășurat luni, 19 decembrie 2011, competiția fiind organizată de Facultatea de Inginerie Managerială și Tehnologică și firma ADA Computers din București, coordonatorul proiectului.
Studenții orădeni înscriși la concurs au avut de rezolvat teme reale din industrie de la firme cunoscute cum ar fi: COMAU România, GMAB Consulting, ISROM Engineering, EMSIL Techtrans, PRELMET.
Premiile au fost consistente: patru laptopuri performante și patru aparate foto profesionale.
Pentru obiectivitate și transparență, evaluarea temelor a fost făcută de o comisie mixtă constituită din reprezentatul coordonatorului de proiect ADA Computers, profesori de specialitate, precum și specialiști și manageri ai firmelor de profil din Oradea. Clasamentul final a fost stabilit în urma a patru ore de concurs.
Rezultatele au scos în evidență buna pregătire a studenților orădeni și faptul că Facultatea de Inginerie Managerială și Tehnologică produce ingineri complet pregătiți pentru a putea fi angajați.
Studenții premiați
Moisi Beniamin - anul IV Tehnologia Construcțiilor de Mașini
Nagy Istvan-Mihaly - anul III Mecatronică
Hibașcău Mariana Irina - anul I master Concepție Fabricației și Management Asistate de Calculator
Czapp Imre-Adam - anul III Mecatronică
Moișanu Andrei anul IV Inginerie Economică
Pal Sorinanul I master Inginerie și Management în Domeniul Autovehiculelor
Kallai Csaba - anul III Mecatronică
Delczeg Zsolt - anul IV Tehnologia Construcțiilor de Mașini.
Toate detaliile și regulamentul concursului sunt accesibile pe pagina web a proiectului PLM Adaptor. www.plmadaptor.ro/concurs (conf. dr. ing. Iulian Stănășel)

Trimite email
sâmbătă, 20 decembrie 2025 la 00:32:27 Ora standard a Europei de Est