Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
19 noiembrie 2025

Sindicatul din educație avertizează profesorii:
Nu semnați actele adiționale propuse de școli la contractele de muncă, este o tentativă de diminuare a veniturilor

Sindicatul Independent al Profesorilor Argeș – SIPA „Muntenia” avertizează că școlile, la presiunea factorului politic, intenționează să modifice unilateral contractele individuale de muncă, schimbând baza de calcul a sporului de suprasolicitare neuropsihică, potrivit unui comunicat primit de Edupedu.ro. SIPA Muntenia transmite profesorilor, printre altele, să nu semneze actele adiționale propuse și să nu permită modificarea unilaterală a Contractului de muncă.
„Conducerile unităților de învățământ, la presiunea factorului politic, intenționează să modifice unilateral contractele individuale de muncă, schimbând baza de calcul a sporului de suprasolicitare neuropsihică, fapt ce duce la diminuarea salariului”, se arată în comunicat.

Conform sursei citate, această modificare este ilegală, deoarece decizia ICCJ nr. 7/2021 stabilește că gradația de merit, dirigenția, învățământul simultan / special, indemnizațiile specifice (contabili) sunt majorări ale salariului de bază, iar sporul neuropsihic se calculează la salariul de bază majorat, nu la salariul din grilă.

Sindicatul transmite profesorilor să nu semneze actele adiționale propuse, să nu accepte diminuarea bazei de calcul a sporului neuropsihic și să nu permită modificarea unilaterală a Contractului de muncă.

„Orice presiune sau amenințare din partea angajatorilor trebuie comunicată imediat sindicatului”, conform informării SIPA Muntenia.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
3 noiembrie 2025

Dacă înveți 20 de tipuri de exerciții, poți lua peste 9 la Evaluarea Națională, la Matematică – analiză

Evaluarea Națională continuă să dirijeze învățarea în România, asta arată noile modele de subiecte publicate pentru 2026 de Ministerul Educației și Cercetării. Analiza Edupedu.ro asupra itemilor care construiesc testul arată același tip de șablon cu probleme repetitive și previzibile. Asta deși toți specialiștii și practicienii – de la profesori, la cercetători, până la OCDE – avertizează de ani de zile că Evaluarea Națională de la finalul clasei a VIII-a în forma actuală întreținută deliberat de Centrul Național de Curriculum și Evaluare și Ministerul Educației și Cercetării menține aceleași rutine care duc elevii doar spre memorare, algoritmi, pregătire pentru notă, nu pentru înțelegere.
Reamintim, Evaluarea Națională pentru elevii clasei a VIII-a (EN VIII) reprezintă modalitatea de evaluare externă sumativă a competențelor dobândite pe parcursul învățământului gimnazial. Examenul se desfășoară, anual, într-o singură sesiune, iar în ultimul an a existat și o sesiune specială. Atât candidații proveniți din învățământul de stat, cât și cei din învățământul particular au dreptul să susțină examenul fără taxă, potrivit Ministerului Educației.
O analiză comparativă făcută de Edupedu.ro asupra subiectelor oficiale date la Evaluarea Națională de la finalul clasei a VIII-a între anii 2022–2025, în care am inclus și modelul publicat de minister pe 3 noiembrie pentru EN 2026, arată că fiecare exercițiu din testul propus este o reluare fidelă a unuia anterior. În cinci ani, examenul nu a introdus niciun tip nou de problemă, nicio cerință de gândire, nicio situație aplicată. Practic, cine identifică și rezolvă intensiv aceste câteva tipuri de exerciții poate lua lejer o notă peste 9, potrivit analizei Edupedu.ro.

O serbare literară ­- Tradiții și obiceiuri

Marți, la „Miron Pompiliu” Ștei

O serbare literară ­- Tradiții și obiceiuri

Școala cu clasele I-VIII „Miron Pompiliu” din Ștei a organizat marți (20 decembrie 2011) un amplu program literar-artistic în cadrul Casei de Cultură din urbe.

Programul face parte dintr-un proiect intitulat „Sezătoare pe Valea Crișului”, care se desfășoară pe parcursul anului școlar 2011/2012 și cuprinde mai multe activități.
Organizatorii au realizat o combinație ingenioasă între minunata lume a poveștilor și o șezătoare la casa țăranilor de altădat’ în ajunul Crăciunului, unde cete de colindători au fost asteptați cu drag de gazdele casei (elevii: Ovidiu Făt din a VIII-a D și Antonia Dume din a VII-a B).
 Programul a fost prezentat de „crăciunițele” noastre, Corina Paulaș și Camelia Hanes, eleve în clasa a VIII-a D, care au descris farmecul serilor  magice de iarnă, iar prezența lui Moș Crăciun în mijlocul copiilor a fost magnifică, emoționantă și mult așteptată.
 Primii colindători ai gazdei au fost micuții școlari ai clasei I C, coordonați de dna înv. Adriana Colda, care au impresionat părinții și bunicii cu cântece și dans; ei au fost urmați de altă ceată de colindători - școlarii clasei I A, coordonați de dl înv. Cristian Bunta, care au bucurat părinții cu cele mai frumoase acorduri de clopoței.
Șezătoarea a continuat cu descântatul colacului și cu alduitul pălincii, cu cântece și colinde interpretate de elevii: Ana-Maria Coste, Antonia Bici, Vanessa David, Ioana Șandra, Miruna Moț, Bianca Butișcă, Ioana Leș, Daniel Coldea, Robert Rengle și Robert Bucătaru.
Un moment așteptat a fost concursul pe teme de literatură, intitulat „O serbare literară”, care se află la cea de-a XII-a ediție, la care au participat elevii claselor a IV-a A, B, C și D. Una din probele concursului a fost „Recunoașteți personajele”, iar micii actori ai scenetelor propuse au fost elevii claselor a V-a A, B, C și D, care au încântat juriul și publicul. Concursul a fost inițiat și prezentat de dna bibliotecară, inst. Ileana Tomescu.
O surpriză plăcută a fost prezența la șezătoare a copiilor din grupul vocal –instrumental condus de dl prof. Gheorghe Drăgan.
La finalul celor cinci probe, juriul (format din: directorul adjunct al școlii - doamna profesor Angela Vlas, consilierul educativ - prof. Georgeta Moș, prof. Simona Pantea, prof. Rodica Haidu și prof. Romulus Fâșie) a stabilit următorul clasament: locul I - echipajele claselor a IV-a B și D, înv. Maria Șandra și înv. Florina Creț, iar pe locul al II-lea - echipajele claselor a IV-a A și C, înv. Alina Todor și înv. Mina Guț.
Diplomele au fost înmânate cu mult drag de doamna director - prof. Georgeta Mușet, care a apreciat munca elevilor și a dascălilor, precum și sprijinul părinților .
Un alt moment plin de veselie a fost realizat prin cântec și joc de grupul de dansatori al clasei a IV-a A, coordonați de învățătoarea lor.
În finalul programului, grupul de colindători și gazde, alături de dna prof. Daniela Rada, au interpretat un cântec prin care au transmis un mesaj de La mulți ani cu sănătate tututor celor prezenți.
Echipa de proiect și monitorizare (prof. Georgeta Mușet - directorul instituției, prof. Angela Vlas - directorul adjunct, bibliotecar, inst. Ileana Tomescu, prof. documentarist Gabriel Vancea, prof. Adelina Mangra, înv. Adriana Colda) mulțumește Primăriei, Consiliului local, Casei de Cultură și tuturor dascălilor care și-au dat concursul la realizarea acestui program și nu în ultimul rând generoșilor noștri sponsori (European Food Ștei și SC Buru SRL), care au făcut ca desaga Moșului să fie mai consistentă.
 Dorim din suflet tuturor un An Nou fericit, cu bucurie, încredere, speranță și un sincer La mulți ani! (Ileana Tomescu)

Trimite email
duminică, 14 decembrie 2025 la 09:47:54 Ora standard a Europei de Est