Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

O serbare literară ­- Tradiții și obiceiuri

Marți, la „Miron Pompiliu” Ștei

O serbare literară ­- Tradiții și obiceiuri

Școala cu clasele I-VIII „Miron Pompiliu” din Ștei a organizat marți (20 decembrie 2011) un amplu program literar-artistic în cadrul Casei de Cultură din urbe.

Programul face parte dintr-un proiect intitulat „Sezătoare pe Valea Crișului”, care se desfășoară pe parcursul anului școlar 2011/2012 și cuprinde mai multe activități.
Organizatorii au realizat o combinație ingenioasă între minunata lume a poveștilor și o șezătoare la casa țăranilor de altădat’ în ajunul Crăciunului, unde cete de colindători au fost asteptați cu drag de gazdele casei (elevii: Ovidiu Făt din a VIII-a D și Antonia Dume din a VII-a B).
 Programul a fost prezentat de „crăciunițele” noastre, Corina Paulaș și Camelia Hanes, eleve în clasa a VIII-a D, care au descris farmecul serilor  magice de iarnă, iar prezența lui Moș Crăciun în mijlocul copiilor a fost magnifică, emoționantă și mult așteptată.
 Primii colindători ai gazdei au fost micuții școlari ai clasei I C, coordonați de dna înv. Adriana Colda, care au impresionat părinții și bunicii cu cântece și dans; ei au fost urmați de altă ceată de colindători - școlarii clasei I A, coordonați de dl înv. Cristian Bunta, care au bucurat părinții cu cele mai frumoase acorduri de clopoței.
Șezătoarea a continuat cu descântatul colacului și cu alduitul pălincii, cu cântece și colinde interpretate de elevii: Ana-Maria Coste, Antonia Bici, Vanessa David, Ioana Șandra, Miruna Moț, Bianca Butișcă, Ioana Leș, Daniel Coldea, Robert Rengle și Robert Bucătaru.
Un moment așteptat a fost concursul pe teme de literatură, intitulat „O serbare literară”, care se află la cea de-a XII-a ediție, la care au participat elevii claselor a IV-a A, B, C și D. Una din probele concursului a fost „Recunoașteți personajele”, iar micii actori ai scenetelor propuse au fost elevii claselor a V-a A, B, C și D, care au încântat juriul și publicul. Concursul a fost inițiat și prezentat de dna bibliotecară, inst. Ileana Tomescu.
O surpriză plăcută a fost prezența la șezătoare a copiilor din grupul vocal –instrumental condus de dl prof. Gheorghe Drăgan.
La finalul celor cinci probe, juriul (format din: directorul adjunct al școlii - doamna profesor Angela Vlas, consilierul educativ - prof. Georgeta Moș, prof. Simona Pantea, prof. Rodica Haidu și prof. Romulus Fâșie) a stabilit următorul clasament: locul I - echipajele claselor a IV-a B și D, înv. Maria Șandra și înv. Florina Creț, iar pe locul al II-lea - echipajele claselor a IV-a A și C, înv. Alina Todor și înv. Mina Guț.
Diplomele au fost înmânate cu mult drag de doamna director - prof. Georgeta Mușet, care a apreciat munca elevilor și a dascălilor, precum și sprijinul părinților .
Un alt moment plin de veselie a fost realizat prin cântec și joc de grupul de dansatori al clasei a IV-a A, coordonați de învățătoarea lor.
În finalul programului, grupul de colindători și gazde, alături de dna prof. Daniela Rada, au interpretat un cântec prin care au transmis un mesaj de La mulți ani cu sănătate tututor celor prezenți.
Echipa de proiect și monitorizare (prof. Georgeta Mușet - directorul instituției, prof. Angela Vlas - directorul adjunct, bibliotecar, inst. Ileana Tomescu, prof. documentarist Gabriel Vancea, prof. Adelina Mangra, înv. Adriana Colda) mulțumește Primăriei, Consiliului local, Casei de Cultură și tuturor dascălilor care și-au dat concursul la realizarea acestui program și nu în ultimul rând generoșilor noștri sponsori (European Food Ștei și SC Buru SRL), care au făcut ca desaga Moșului să fie mai consistentă.
 Dorim din suflet tuturor un An Nou fericit, cu bucurie, încredere, speranță și un sincer La mulți ani! (Ileana Tomescu)

Trimite email
marți, 16 aprilie 2024, 15:06:45 Ora de vară a Europei de Est