Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Vizite de studiu pentru profesori

La Colegiul Tehnic “Dimitrie Leonida “ Oradea

Vizite de studiu pentru profesori

În perioada 24 – 26 octombrie 2011 am participat la un stagiu de formare continuă, Vizită de Studiu la „Engim”-Roma (este o ONG de formare profesională pentru diferite domenii de activitate) – . Acest curs de formare a primit finanțare din cadrul Programului Transversal al Programului de Învățare pe tot Parcursul Vieții (LLP-Long Life Learning).

Bursa a fost obținută în urma depunerii candidaturii la Agenția Națională Pentru Programe Comunitare în Domeniul Educației și Formării Profesionale.
 Denumirea vizitei a fost „Noi competențe pentru noua piață a muncii” S-a avut în vedere faptul că evaluarea și anticiparea competențelor și a nevoilor pieței muncii sunt văzute ca un instrument important: pentru funcționarea eficientă a piețelor și a mobilității în interiorul Europei; pentru o mai bună adecvare  între cerere și ofertă pentru evitarea gâtuirilor și pentru o mai bună definire a conținutului și a structurii sistemelor de educație și formare, care caută să dezvolte resursele umane, nivelul competenței, creativitatea și spiritul antreprenorial.
Principalele obiective ale vizitei de studiu au fost:
- Identificarea metodelor de evaluare și anticipare a competențelor și a nevoilor pieței muncii.
- Împărtășirea bunelor practici în anticiparea competențelor și a nevoilor pieței muncii.
- Acumularea de cunostințe în domeniul managementului educațional care să permită promovarea inovației în procesul instructiv educativ și în conducerea unității școlare.
- Analiza sistemului educațional din țările europene.
La vizită au participat reprezentați din următoarele țări: România, Marea Britanie, Portugalia,
Polonia, Bulgaria, Germania, Turcia, Danemarca, Suedia, Grecia, Slovenia și Ungaria
Pe parcursul vizitei s-a învățat despre:
• rostul anticipării;
• alternative la anticiparea cerințelor de competențe;
• tendințele în crearea joburilor și oferta de muncă;
• provocările anticipării ofertei de muncă în Europa;
Programul vizitei a fost structurat pe trei categorii de activități:
• Prezentări ale reprezentanților autorităților implicate în anticiparea tendințelor pieței muncii
si a competențelor pe care scoala va trebui sa le furnizeze acesteia, urmate de discuții la
care au luat parte toți participanți la vizita de studiu.
• Studii de caz realizate prin vizite la diferiți agenți economici si organizații beneficiare ale
competențelor furnizate de scoala si implicate în procesul de anticipare a acestor
competențe. Aceste vizite au fost, de asemenea, urmate de dezbateri si analize.
• Prezentări ale tuturor participanților la vizita de studiu, în care acestia au explicat modul în care se realizează anticiparea nevoilor pieței muncii și a competențelor în fiecare țară.
      Fiecare prezentare a prilejuit analize comparative și dezbateri pe marginea temei.Toate aceste activități au permis grupului să înțeleagă diferitele tipuri de tehnici de anticipare a competențelor și a nevoilor pieței muncii pe termen scurt, mediu și lung practicate în diferite țări din Europa. De asemenea, s-a putut urmări, din interior, modul în care angajatorii privesc evoluția competențelor din perspectiva schimbărilor de pe piața  muncii. Un alt element important al vizitei a fost analiza similarităților și a diferențelor în politica competențelor furnizate pieței muncii în diferite țări din Europa.
    Vizita de studiu la care am participat a avut o importanță deosebită în evoluția viitoare, atât a mea personală, cât si a Colegiului Tehnic „Dimitrie Leonida” Oradea. Vizita a venit în întâmpinarea nevoilor mele de formare profesională continuă, contribuind la îmbogățirea experienței mele profesionale. A fost o oportunitate pentru a afla mai multe despre tendințele în învățământul vocațional și tehnic la nivelul Uniunii Europene, furnizându-mi o experiență internațională valoroasă. Vizita de studiu mi-a permis să cunosc contextul în care se pune problema anticipării cerințelor pieței muncii și a necesarului de competențe în diverse țări din Europa, și totodată, să compar cu situația din România.
     Pe parcursul vizitei, atât prin prezentările și studiile de caz oferite de organizatori, și de ceilalți participanți la vizită, dar și prin discuțiile de grup, au fost subliniate asemănările și deosebirile, s-au analizat avantajele și dezavantajele tehnicilor de anticipare a pieței muncii din țările implicate, ceea ce a reprezentat o ocazie unică în studiul acestei teme novatoare, de o importanță covârșitoare pentru dezvoltarea viitoare a invățământului vocațional. Informațiile obținute pe parcursul vizitei au o legătură directă cu îmbunătățirea școlii mele, dar și a învățământului tehnic românesc, permițând implementarea unor măsuri eficiente, capabile să asigure calitatea și echitatea învățământului, astfel încât elevii să dezvolte competențe care să îi facă pregătiți pentru piața muncii lobalizată, caracteristică secolului XXI.
    Această vizită favorizează inovarea în cadrul dimensiunii europene a  colegiului Tehnic „Dimitrie Leonida” Oradea, oferind o deschidere mai largă asupra practicilor comunitare, permițând construirea unei infrastructuri capabile să transfere idei,cunostințe și noi practici prin intermediul colaborărilor internaționale. Consider că  tema vizitei este o temă de o importanță deosebită, fiind de mare actualitate, domeniul fiind relativ puțin abordat. Ca urmare, rezultatele acestei vizite de studiu sunt foarte valoroase, atât pentru mine personal, dar și pentru învățământul tehnic românesc.
   Activitățile desfășurate în cadrul VS au permis grupului să înțeleagă diferitele tipuri de tehnici de anticipare a competențelor și a nevoilor pieței muncii pe termen scurt, mediu și lung practicate în diferite țări din Europa.
De asemenea, s-a putut urmări, din interior, modul în care angajatorii privesc evoluția competențelor din perspectiva schimbărilor de pe piața forței de muncă. Un alt element important al vizitei a fost analiza similarităților și a diferențelor în politica competențelor furnizate pieței muncii în diferite țări din Europa. (Săcăcian Dorina)

Trimite email
joi, 25 aprilie 2024, 22:40:43 Ora de vară a Europei de Est