Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 februarie 2024

Statul plătește suplimentar 56 de universități de stat și particulare, în acest an, ca să formeze peste 32 de mii de viitori profesori. Cea mai mare creștere față de anul universitar precedent e la Universitatea din Oradea – 700 de locuri în plus

În anul universitar 2023-2024, statul vrea să formeze peste 32.200 de studenți care ar putea să devină profesori, potrivit datelor din ordinul ministrului Educației nr. 6.234/2023. Este vorba despre ordinul prin care a fost aprobată lista universităților cu programe de formare psihopedagogică. Numărul locurilor a crescut cu aproape 20% față de anul trecut, cu mențiunea că anul trecut în listă nu figura numărul de locuri pentru o serie de universități, iar o universitate particulară este nouă pe această listă – Universitatea „Tibiscus” din Timișoara, care primește 100 de locuri.
Amintim că 56 de universități vor organiza programe de formare psihopedagogică pentru profesori, în anul universitar 2023-2024. Acest lucru înseamnă că pot fi școlarizați 32.250 de studenți care vor să devină profesori.

În anul universitar 2023-2024, la fel ca în fiecare an, universitățile cu cei mai mulți studenți care pot fi școlarizați sunt următoarele:

Universitatea „Babeș-Bolyai” din Cluj-Napoca – 3.500;
Universitatea din București – 3.000;
Universitatea „Alexandru Ioan Cuza” din Iași – 2.400;
Universitatea Națională de Știință și Tehnologie Politehnica București – 1.600;
Universitatea din Craiova – 1.500;
Universitatea din Oradea – 1.500;
Universitatea de Vest din Timișoara – 1.500;
Universitatea „Transilvania” din Brașov – 1.100;
Academia de Studii Economice din București – 1.000;
Universitatea „Lucian Blaga” din Sibiu – 1.000;
Universitatea „Ștefan cel Mare” din Suceava – 1.000;
În anul universitar 2022-2023, numărul maxim de studenți care au putut fi școlarizați a fost de 26.880. Creșterea cu 5.370 de studenți este influențată de faptul că pe lista de anul trecut în dreptul a 6 universități era afișat „N/A”. Dacă aceste 6 universități și-a menținut cifra de școlarizare pentru modulul psihopedagogic, atunci noutățile ar fi doar în dreptul Universității Tehnice de Construcți București, care primește 50 de locuri în plus, la Univeristatea din Oradea, care are o creștere de 700 de locuri și la Universitatea din Petroșani – 30 de locuri în plus.

Regulile de finanțare pentru universități prevăd că pentru un student la licență, care urmează modulul de pregătire pedagogică, instituția de învățământ primește cu 16% din alocația pentru finanțarea de bază pe student echivalent unitar mai mult decât pentru un student care nu urmează acest modul. Pentru un student la master, care urmează de regula modului II pedagogic, finanțarea este cu 32% peste alocația pentru finanțarea de bază pe student echivalent unitar.

Lotul gojdiștilor și-a demonstrat, din nou, clasa!

La cel mai tare concurs național de chimie

Lotul gojdiștilor și-a demonstrat, din nou, clasa!

După locul I obținut anul școlar trecut la Olimpiada națională de chimie (cu lotul județului), elevii profesoarei Anița Luncan s-au întors de la cea de-a XV-a ediție a concursului național de chimie „C.D. Nenițescu” cu un premiu I, o mențiune, trei diplome de participare și premiul Societății de Chimie din România.

Facultatea de Chimie Aplicată și Știința Materialelor din cadrul Universității "Politehnica" București a organizat în perioada 15 - 17 noiembrie 2007 cea de-a XV-a ediție a concursului național de chimie „C.D. Nenițescu”, rezervat elevilor premianți ai olimpiadei naționale de chimie. La actuala ediție, printre cei mai buni 79 de chimiști din țară s-au înscris și cinci gojdiști, componenți ai lotului care anul școlar trecut a situat Bihorul pe locul I la Olimpiada națională de chimie, câștigând astfel dreptul de găzduire a următoarei etape naționale a olimpiadei. Ioana Moga a obținut premiul I și premiul Societății de Chimie din România, Lavinia Trică – mențiune, iar Diana Butiri, Copos Anca și Ioana Iancu – diplome de participare (cu precizarea că „aceste diplome nu se acordă tuturor participanților, ci doar celor care au obținut cel puțin jumătate din media primului clasat; cu diploma de participare poți să te înscrii, fără examen de admitere, la Universitatea "Politehnica" București”, ține să sublinieze distinsa lor profesoară de chimie, Anița Luncan). Dar să nu credeți cumva că elevele gojdiste (din clasele a X-a B, a XI-a A și G) învață la vreun profil de chimie (intensiv), Ioana Moga (fosta elevă a Școlii „Oltea Doamna”) și Diana Butiri sunt, spre exemplu, la profilul mate info bilingv engleză. Iar concursul „C.D. Nenițescu” este cel mai tare concurs național de chimie din țară la care pot participa numai premianți ai olimpiadei naționale de chimie. Înscrierile se fac pe internet. Participă cine dorește, dar cei înscriși sunt verificați de organizatori, și descalificați, la o adică, după consultarea CV-ului și a listei premianților. „La o singură ediție s-a întâmplat ca o elevă din Brașov să fie descalificată, nefiind premiantă la olimpiada națională de chimie”, precizează dna profesoară. Concursul de desfășoară pe trei secțiuni (chimie organică, anorganică și chimie fizică), fiecare putând opta pentru oricare secțiune, indiferent de anul de studiu, oricum subiectele depășesc cu mult programa școlară, iar la proba practică participă doar primii zece clasați. Din lotul gojdiștilor,la proba practică au obținut drept de participare Ioana Moga și Lavinia Trică. Mai trebuie spus însă că proba practică organizată de Facultatea de chimie aplicată și știința materialelor nu seamănă deloc cu cea susținută la olimpiada națională de chimie. Studenții bucureșteni îi consideră pe ce mai buni chimiști din țară „mici cercetători”, în stare să se descurce cu o aparatură performantă pe baza indicațiilor primite în scris, chiar dacă ei nu au mai văzut o asemenea instrumentație.
Colegiul va găzdui, în 2008, olimpiada națională de chimie
Cu asemenea chimiști de talie națională (care calcă pe urmele Casandrei Panea, gojdista cu patru premii internaționale la chimie), nu e de mirare că în 2008, Colegiul Național „Emanuil Gojdu” din Oradea va găzdui Olimpiada națională de chimie, după cum ne spunea, ieri (luni, 19 noiembrie), directorul colegiului, prof. Viorel Mititean.
„E o onoare și o cinste pentru noi să găzduim anul viitor etapa națională a Olimpiadei de chimie, aceasta datorită rezultatelor de excepție obținute ani de-a rândul de elevii noștri la etapele naționale și internaționale de chimie și la cele mai importante concursuri naționale de profil, a spus directorul unității. Va trebui să pregătim corespunzător sălile de clasă pentru cei aproximativ 400 de elevi care vor susține la noi proba teoretică, să asigurăm găzduire pentru profesorii însoțitori, comisia centrală și secretariatul olimpiadei, spațiu adecvat pentru o probă experimentală la un nivel de clase, capacitate pentru xeroxarea subiectelor și lucrărilor. Desigur, nu vom fi singuri, Inspectoratului Școlar revenindu-i sarcina să se ocupe de cazarea și masa olimpicilor, organizarea programul celor șapte zile (4-10 februarie 2008), iar Școala „Dacia”, Colegiul Național „Mihai Eminescu”, Liceul Teoretic „Ady Endre” și Colegiul Tehnic „Transilvania” vor găzdui, fiecare, câte un nivel de clase la proba experimentală…”
În atari condiții, Primăria, și firmele care au câștigat licitația la zugrăvirea sălilor de clasă și renovarea fațadei ar trebui, zicem noi, să se mobilizeze, măcar în ceasul al doisprezecelea pentru ca imaginea celui mai titrat colegiu național din județul Bihor să fie la înălțimea rezultatelor obținute de elevii și dascălii săi. E de așteptat, apoi, ca tot mai mulți sponsori locali să fie alături de gojdiști pentru ca totul să iasă ca la carte.
Ovidiu DAN
P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto:  Lotul gojdiștilor și-a demonstrat, din nou, clasa!

Trimite email
joi, 28 martie 2024, 14:51:14 Ora standard a Europei de Est