Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Primul spectacol cu decoruri 3D la Oradea!

20.000 de leghe sub mări

Primul spectacol cu decoruri 3D la Oradea!

După cele două spectacole (unul montat la Târgu Mureș - „Călătorie spre centrul pământului”, de Jules Verne și „Tovarășul de drum”, de Hans Christian Andersen - la Arad), o echipă artistică de excepție (regizorul Radu Dinulescu și artistul belgian Armand Richelet-Kleinberg) prezintă la Oradea cea de-a treia producție teatrală cu decoruri 3D, un spectacol cum nu s-a mai văzut, cu imagini fabuloase, ducându-i pe cei mici într-o călătorie fantastică la bordul submarinului Nautilus, alături de Căpitanul Nemo!

Care dintre spectatori, mari și mici deopotrivă, n-a visat vreodată să vizioneze un spectacol atât de bine alcătuit, încât să creadă că face parte din el? Ce copil n-a visat să vadă, chiar în fața ochilor, minunata lume din ocean?
Echipa româno-belgiană a asociat, pentru prima oară-n lume, tehnologia 3D spectacolului de teatru, pentru a-l face mai interactiv. Rezultatul a fost unul surprinzător și pare să ofere noi perspective formale și estetice spectacolului de teatru.
Avanpremiera va avea loc vineri, 20 ianuarie 2012, de la ora 11, iar premiera propriu-zisă va fi sâmbătă, 21 ianuarie (ora 11). Prețul unui bilet va fi de 7 lei (pentru copii), respectiv 10 lei pentru adulți.
Spectacolul se adresează copiilor cu vârsta peste 7 ani – ochelarii 3D vor fi puși la dispoziția spectatorilor de către organizatori.
Sinopsis
Parte integrantă a călătoriilor extraordinare imaginate de romancierul francez Jules Verne, „20 000 de leghe sub mări” a devenit în timp o poveste clasică a minunilor de sub ape, care au fascinat încă înainte de a fi cunoscute de ochiul omenesc.
Istoria Căpitanului Nemo și a submarinului Nautilus sunt relatate din perspectiva profesorului Pierre Aronnax, biolog francez reputat, care este trimis într-o expediție științifică pentru cercetarea unui monstru marin necunoscut. În urma unei confruntări se dovedește că monstrul nu e nimic altceva decât submarinul Nautilus, iar harponierul Ned Land, profesorul Aronnax și asistentul său, fidelul Conseil, devin prizonierii enigmaticului său conducător, Căpitanul Nemo. Astfel, pentru o lungă perioadă de timp, ei împărtășesc exilul auto-impus al Căpitanului Nemo, retras din lumea civilizată atât din cauza dezamăgirii crunte provocate de semenii care i-au răpit familia și patria, cât și animat de dorința de cunoaștere științifică. Crezul său este că adevărata libertate se întâlnește numai în adâncul mărilor.
Periplul prin paradisul subacvatic (nu lipsit de aventuri și incidente) îi poartă pe eroi prin ape populate de vietăți nemaiîntâlnite, printre coralii din Marea Roșie, pe sub calotele polare din Antarctica și chiar pe lângă ruinele legendarei Atlantida.
Cum se va sfârși oare călătoria celor trei eroi, pentru care prizonieratul e un prilej de a face înconjurul lumii pe sub ape? Vor rămâne alături de Căpitanul Nemo și echipajul său ori se vor întoarce în lumea de la suprafață? (Ioana Ștef)

Trimite email
sâmbătă, 27 aprilie 2024, 08:20:07 Ora de vară a Europei de Est