Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
19 noiembrie 2025

Sindicatul din educație avertizează profesorii:
Nu semnați actele adiționale propuse de școli la contractele de muncă, este o tentativă de diminuare a veniturilor

Sindicatul Independent al Profesorilor Argeș – SIPA „Muntenia” avertizează că școlile, la presiunea factorului politic, intenționează să modifice unilateral contractele individuale de muncă, schimbând baza de calcul a sporului de suprasolicitare neuropsihică, potrivit unui comunicat primit de Edupedu.ro. SIPA Muntenia transmite profesorilor, printre altele, să nu semneze actele adiționale propuse și să nu permită modificarea unilaterală a Contractului de muncă.
„Conducerile unităților de învățământ, la presiunea factorului politic, intenționează să modifice unilateral contractele individuale de muncă, schimbând baza de calcul a sporului de suprasolicitare neuropsihică, fapt ce duce la diminuarea salariului”, se arată în comunicat.

Conform sursei citate, această modificare este ilegală, deoarece decizia ICCJ nr. 7/2021 stabilește că gradația de merit, dirigenția, învățământul simultan / special, indemnizațiile specifice (contabili) sunt majorări ale salariului de bază, iar sporul neuropsihic se calculează la salariul de bază majorat, nu la salariul din grilă.

Sindicatul transmite profesorilor să nu semneze actele adiționale propuse, să nu accepte diminuarea bazei de calcul a sporului neuropsihic și să nu permită modificarea unilaterală a Contractului de muncă.

„Orice presiune sau amenințare din partea angajatorilor trebuie comunicată imediat sindicatului”, conform informării SIPA Muntenia.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
3 noiembrie 2025

Dacă înveți 20 de tipuri de exerciții, poți lua peste 9 la Evaluarea Națională, la Matematică – analiză

Evaluarea Națională continuă să dirijeze învățarea în România, asta arată noile modele de subiecte publicate pentru 2026 de Ministerul Educației și Cercetării. Analiza Edupedu.ro asupra itemilor care construiesc testul arată același tip de șablon cu probleme repetitive și previzibile. Asta deși toți specialiștii și practicienii – de la profesori, la cercetători, până la OCDE – avertizează de ani de zile că Evaluarea Națională de la finalul clasei a VIII-a în forma actuală întreținută deliberat de Centrul Național de Curriculum și Evaluare și Ministerul Educației și Cercetării menține aceleași rutine care duc elevii doar spre memorare, algoritmi, pregătire pentru notă, nu pentru înțelegere.
Reamintim, Evaluarea Națională pentru elevii clasei a VIII-a (EN VIII) reprezintă modalitatea de evaluare externă sumativă a competențelor dobândite pe parcursul învățământului gimnazial. Examenul se desfășoară, anual, într-o singură sesiune, iar în ultimul an a existat și o sesiune specială. Atât candidații proveniți din învățământul de stat, cât și cei din învățământul particular au dreptul să susțină examenul fără taxă, potrivit Ministerului Educației.
O analiză comparativă făcută de Edupedu.ro asupra subiectelor oficiale date la Evaluarea Națională de la finalul clasei a VIII-a între anii 2022–2025, în care am inclus și modelul publicat de minister pe 3 noiembrie pentru EN 2026, arată că fiecare exercițiu din testul propus este o reluare fidelă a unuia anterior. În cinci ani, examenul nu a introdus niciun tip nou de problemă, nicio cerință de gândire, nicio situație aplicată. Practic, cine identifică și rezolvă intensiv aceste câteva tipuri de exerciții poate lua lejer o notă peste 9, potrivit analizei Edupedu.ro.

Concursul „Eurojunior” - ediția din noiembrie

Marți, la Școala „Nicolae Bălcescu”

Concursul „Eurojunior” - ediția din noiembrie

La ediția din noiembrie 2007 a concursului de cultură generală „Eurojunior”, desfășurată marți, 20 noiembrie, la nivelul Școlii cu clasele I-VIII „Nicolae Bălcescu” din Oradea, au participat 89 de elevi (doar din clasele I-VI, clasele a VII-a și a VIII-a susținând teza cu subiect unic).

Asociația pentru Tineret „Olimp” din București organizează începând din 2005, de două ori pe an (în lunile mai și noiembrie) concursul de cultură generală „Eurojunior”, rezervat elevilor din clasele I-VIII (după cum aflăm de la înv. Maria Bughiu, organizatoarea concursului la nivelul școlii). Programul „Eurojunior” vine în întâmpinarea și susținerea efortului M.E.C.T. pentru alinierea învățământului românesc la normele europene, având ca obiective: creșterea motivației învățării și implementarea  sistemului de testare tip grilă, concursul testând cunoștințele dobândite, perspicacitatea, cultura generală și cunoștințele legate de Europa și Uniunea Europeană. Concursul este benevol, participă cine dorește (și cine achită cei 10 RON – taxa de înscriere). Fiecare elev primește o revistă frumos ilustrată care conține item-urile, cu cele patru variante de răspuns dintre care doar o variantă este corectă. Elevul încercuiește varianta corectă și o trece în grila de răspuns. Rezultatele se afișează pe internet.
La edițiile din 2005, la nivelul Școlii „Nicolae Bălcescu”, cele mai mari punctaje le-au obținut Cristina Petrila, din clasa a IV-a B (96 de puncte), răsplătită cu o mențiune și un calculator digital și David Heredea (95 de puncte), mențiune specială; în 2006, Răzvan Laslău, din clasa I A și Mircea Negrean, din clasa I B (96 de puncte) – mențiune și mascota „Eurojunior”; în 2007, la ediția din 9 mai, cele mai mari punctaje (96 p.) le-au înregistrat Daniel Bala (din a III-a B) și Adrian Roman (din a IV-a A). (Ov. D.)
P.S. Pentru mai multe poze accesați Galeria foto: Concursul „Eurojunior” - ediția din noiembrie.

Trimite email
joi, 18 decembrie 2025 la 03:19:54 Ora standard a Europei de Est