Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Conf. univ. dr. Igor Șarov – un discurs public al memoriei (istoriei)

Cum privesc istoricii petele albe ale istoriografiei

Conf. univ. dr. Igor Șarov – un discurs public al memoriei (istoriei)

Primăria Oradea, Universitatea din Oradea – Centrul de Studii Imperiale Oradea – Chișinău și Fundația Academia Civică Bihor au organizat joi, 19 ianuarie 2012, în sala mare a Primăriei, conferința „Memorie versus istorie în Republica Moldova”, susținută de conf. univ. dr. Igor Șarov, decanul Facultății de Istorie și Filosofie a Universității de Stat din Republica Moldova.

Organizatorii evenimentului au fost reprezentați de dna viceprimar Florica Cherecheș, dl prof. univ. dr. Sorin Șipoș – directorul Departamentului de Istorie din cadrul Facultății de Istorie, Relații Internaționale, Științe Politice și Științele Comunicării a Universității din Oradea (moderatorul conferinței), prof. univ. dr. Barbu Ștefănescu – prorector al Universității din Oradea, respectiv dna Eugenia Mitrașca – președinte al Fundației Academia Civică Bihor.
Poate vă întrebați cum a ajuns dl Igor Șarov, decanul Facultății de Istorie și Filosofie a Universității de Stat din Republica Moldova, să conferențieze la Oradea.
Răspunsul la o asemenea întrebare l-am aflat din intervenția directorului Departamentului de Istorie, dl prof. univ. dr. Sorin Șipoș, care ne-a vorbit despre colaborarea fructuoasă care există între istoricii celor două universități, materializată în șapte ediții de manifestări științifice puse în slujba publicului din cele două țări și trei volume cu lucrări prezentate în cadrul respectivelor activități, iar cel de-al IV-lea volum e pe cale să apară. Tot din această colaborare exemplară s-a născut Centrul de Studii Imperiale Oradea – Chișinău, dl Igor Șarov fiind unul dintre liderii de generație, dintre istoricii mai tineri, care a reușit să coaguleze pe cei mai titrați istorici în cadrul Universității de Stat, respectiv al Centrului de Studii Imperiale. În prezentarea istoricului Igor Șarov, dl profesor Sorin Șipoș a pornit de la teza de doctorat a distinsului istoric (Imaginea Basarabiei în istoriografia rusă), referindu-se apoi la temele abordate și investigațiile făcute, materializate în peste 100 de lucrări de specialitate. Ca istoric și ca om al cetății, dl Igor Șarov nu putea să rămână în afara numeroaselor proiecte pe care le-a implementat. În finalul intervenției sale, dl prof. Sorin Șipoș s-a oprit la evenimentul care a avut loc cu câteva ore mai devreme în Amfiteatrul „Nicolae Iorga” al Universității din Oradea și anume  lansarea culegerii „Republica Moldova de la perestroikă la independență 1989-1991. Documente secrete din arhiva CC al PCM”.
Trecutul, ca un câmp deschis
În cadrul conferinței sale, cu tema „Memorie versus istorie în Republica Moldova”, conf. univ. dr. Igor Șarov a privit trecutul ca pe un câmp deschis, unde se poate observa toată concentarea de forțe, dar, în egală măsură, și tactica și strategia abordate. Conferențiarul a radiografiat momentele importante ale istoriei Republicii Moldova, oprindu-se la cel de-al doilea război mondial, la măsurile represive din anii ’40, la discursul public al memoriei colective, la petele albe ale istoriografiei, la discursul oficial al autorităților, la conflictul transnistrean, la Partidul Comunist  al Moldovei și concepția politicii naționale, la curentul moldovenesc și limba națională moldovenească, în egală măsură, s-a referit și la propaganda rusească, la istoria veche a Basarabiei, la mituri și la lucrările publicate.
La finalul conferinței, dl Igor Șarov a răspuns întrebărilor, care nu au fost deloc puține, asistența dovedindu-se preocupată de soarta Republicii Moldova, începând cu prezența armatei a XIV-a, soarta deportaților, problema națională și opinia majoritată a fraților noștri de peste Prut legată de România... (Ovidiu DAN)
P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: Conf. univ. dr. Igor Șarov – un discurs public al memoriei (istoriei).

Trimite email
joi, 25 aprilie 2024, 03:47:22 Ora de vară a Europei de Est