Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
19 noiembrie 2025

Sindicatul din educație avertizează profesorii:
Nu semnați actele adiționale propuse de școli la contractele de muncă, este o tentativă de diminuare a veniturilor

Sindicatul Independent al Profesorilor Argeș – SIPA „Muntenia” avertizează că școlile, la presiunea factorului politic, intenționează să modifice unilateral contractele individuale de muncă, schimbând baza de calcul a sporului de suprasolicitare neuropsihică, potrivit unui comunicat primit de Edupedu.ro. SIPA Muntenia transmite profesorilor, printre altele, să nu semneze actele adiționale propuse și să nu permită modificarea unilaterală a Contractului de muncă.
„Conducerile unităților de învățământ, la presiunea factorului politic, intenționează să modifice unilateral contractele individuale de muncă, schimbând baza de calcul a sporului de suprasolicitare neuropsihică, fapt ce duce la diminuarea salariului”, se arată în comunicat.

Conform sursei citate, această modificare este ilegală, deoarece decizia ICCJ nr. 7/2021 stabilește că gradația de merit, dirigenția, învățământul simultan / special, indemnizațiile specifice (contabili) sunt majorări ale salariului de bază, iar sporul neuropsihic se calculează la salariul de bază majorat, nu la salariul din grilă.

Sindicatul transmite profesorilor să nu semneze actele adiționale propuse, să nu accepte diminuarea bazei de calcul a sporului neuropsihic și să nu permită modificarea unilaterală a Contractului de muncă.

„Orice presiune sau amenințare din partea angajatorilor trebuie comunicată imediat sindicatului”, conform informării SIPA Muntenia.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
3 noiembrie 2025

Dacă înveți 20 de tipuri de exerciții, poți lua peste 9 la Evaluarea Națională, la Matematică – analiză

Evaluarea Națională continuă să dirijeze învățarea în România, asta arată noile modele de subiecte publicate pentru 2026 de Ministerul Educației și Cercetării. Analiza Edupedu.ro asupra itemilor care construiesc testul arată același tip de șablon cu probleme repetitive și previzibile. Asta deși toți specialiștii și practicienii – de la profesori, la cercetători, până la OCDE – avertizează de ani de zile că Evaluarea Națională de la finalul clasei a VIII-a în forma actuală întreținută deliberat de Centrul Național de Curriculum și Evaluare și Ministerul Educației și Cercetării menține aceleași rutine care duc elevii doar spre memorare, algoritmi, pregătire pentru notă, nu pentru înțelegere.
Reamintim, Evaluarea Națională pentru elevii clasei a VIII-a (EN VIII) reprezintă modalitatea de evaluare externă sumativă a competențelor dobândite pe parcursul învățământului gimnazial. Examenul se desfășoară, anual, într-o singură sesiune, iar în ultimul an a existat și o sesiune specială. Atât candidații proveniți din învățământul de stat, cât și cei din învățământul particular au dreptul să susțină examenul fără taxă, potrivit Ministerului Educației.
O analiză comparativă făcută de Edupedu.ro asupra subiectelor oficiale date la Evaluarea Națională de la finalul clasei a VIII-a între anii 2022–2025, în care am inclus și modelul publicat de minister pe 3 noiembrie pentru EN 2026, arată că fiecare exercițiu din testul propus este o reluare fidelă a unuia anterior. În cinci ani, examenul nu a introdus niciun tip nou de problemă, nicio cerință de gândire, nicio situație aplicată. Practic, cine identifică și rezolvă intensiv aceste câteva tipuri de exerciții poate lua lejer o notă peste 9, potrivit analizei Edupedu.ro.

Ziua de 24 ianuarie, sărbătorită și la Inand

Școlari și preșcolari... „mână cu mână”

Ziua de 24 ianuarie, sărbătorită și la Inand

Școlari și preșcolari... „mână cu mână” Ziua de 24 ianuarie, sărbătorită și la Inand Ziua de 24 ianuarie a fost sărbătorită și la Școala cu clasele I-VIII din Inand, cu mic cu mare, în curtea școlii.

În deschiderea evenimentului, profesorul coordonator - dl prof. Nicolae Popa - a dat cuvântul profesorului de istorie – dl Roșu Marinel care ne-a vorbit despre însemnătatea Unirii de la 24 Ianuarie 1859 – Unirea Moldovei cu Þara Românească, sub conducerea lui Alexandru Ioan Cuza.
Prezent la activitate, dl Viorel Jurcan (prof. de istorie, fost profesor coordonator al școlii din Inand) a ținut să intervină cu câteva informații legate de marele eveniment (de la 1859).
Sceneta „Moș Ion Roată și Unirea”
În continuare, sub îndrumarea domnului prof. Nicolae Popa, câțiva elevi din clasele a VII-a și a VIII-a au prezentat sceneta ,,Moș Ion Roată și Unirea”.
La final, cu mic cu mare, cu toții ne-am dat mâna, școlari și preșcolari, învățători și profesori, într-o horă a unirii: preșcolarii, împreună cu doamna educatoare Baciu Livia, elevii claselor I-IV cu doamnele învățătoare Rusu Camelia, Galiș Floare și Chiș Viorica, iar elevii gimnaziști, împreună cu domnii profesori: Marian Paula, Popa Viorica, Popa Nicolae, Roman Valentin, Roșu Marinel și Jurcan Viorel... (Viorica Popa)
P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: Ziua de 24 ianuarie, sărbătorită și la Inand.

Trimite email
sâmbătă, 6 decembrie 2025, 08:13:01 Ora standard a Europei de Est