Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
19 noiembrie 2025

Sindicatul din educație avertizează profesorii:
Nu semnați actele adiționale propuse de școli la contractele de muncă, este o tentativă de diminuare a veniturilor

Sindicatul Independent al Profesorilor Argeș – SIPA „Muntenia” avertizează că școlile, la presiunea factorului politic, intenționează să modifice unilateral contractele individuale de muncă, schimbând baza de calcul a sporului de suprasolicitare neuropsihică, potrivit unui comunicat primit de Edupedu.ro. SIPA Muntenia transmite profesorilor, printre altele, să nu semneze actele adiționale propuse și să nu permită modificarea unilaterală a Contractului de muncă.
„Conducerile unităților de învățământ, la presiunea factorului politic, intenționează să modifice unilateral contractele individuale de muncă, schimbând baza de calcul a sporului de suprasolicitare neuropsihică, fapt ce duce la diminuarea salariului”, se arată în comunicat.

Conform sursei citate, această modificare este ilegală, deoarece decizia ICCJ nr. 7/2021 stabilește că gradația de merit, dirigenția, învățământul simultan / special, indemnizațiile specifice (contabili) sunt majorări ale salariului de bază, iar sporul neuropsihic se calculează la salariul de bază majorat, nu la salariul din grilă.

Sindicatul transmite profesorilor să nu semneze actele adiționale propuse, să nu accepte diminuarea bazei de calcul a sporului neuropsihic și să nu permită modificarea unilaterală a Contractului de muncă.

„Orice presiune sau amenințare din partea angajatorilor trebuie comunicată imediat sindicatului”, conform informării SIPA Muntenia.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
3 noiembrie 2025

Dacă înveți 20 de tipuri de exerciții, poți lua peste 9 la Evaluarea Națională, la Matematică – analiză

Evaluarea Națională continuă să dirijeze învățarea în România, asta arată noile modele de subiecte publicate pentru 2026 de Ministerul Educației și Cercetării. Analiza Edupedu.ro asupra itemilor care construiesc testul arată același tip de șablon cu probleme repetitive și previzibile. Asta deși toți specialiștii și practicienii – de la profesori, la cercetători, până la OCDE – avertizează de ani de zile că Evaluarea Națională de la finalul clasei a VIII-a în forma actuală întreținută deliberat de Centrul Național de Curriculum și Evaluare și Ministerul Educației și Cercetării menține aceleași rutine care duc elevii doar spre memorare, algoritmi, pregătire pentru notă, nu pentru înțelegere.
Reamintim, Evaluarea Națională pentru elevii clasei a VIII-a (EN VIII) reprezintă modalitatea de evaluare externă sumativă a competențelor dobândite pe parcursul învățământului gimnazial. Examenul se desfășoară, anual, într-o singură sesiune, iar în ultimul an a existat și o sesiune specială. Atât candidații proveniți din învățământul de stat, cât și cei din învățământul particular au dreptul să susțină examenul fără taxă, potrivit Ministerului Educației.
O analiză comparativă făcută de Edupedu.ro asupra subiectelor oficiale date la Evaluarea Națională de la finalul clasei a VIII-a între anii 2022–2025, în care am inclus și modelul publicat de minister pe 3 noiembrie pentru EN 2026, arată că fiecare exercițiu din testul propus este o reluare fidelă a unuia anterior. În cinci ani, examenul nu a introdus niciun tip nou de problemă, nicio cerință de gândire, nicio situație aplicată. Practic, cine identifică și rezolvă intensiv aceste câteva tipuri de exerciții poate lua lejer o notă peste 9, potrivit analizei Edupedu.ro.

Premianții Sesiunii de comunicări științifice studențești

Universitatea AGORA

Premianții Sesiunii de comunicări științifice studențești

Universitatea AGORA a organizat, miercuri (21 noiembrie a.c.), Sesiunea de comunicări științifice studențești: ”Factori moderni în dezvoltarea managementului european. Aspecte economice și juridice”.

Lucrările s-au desfășurat pe două secțiuni: Drept și Științe economice, pentru fiecare dintre acestea fiind desemnată câte o comisie de jurizare formată din cadre didactice universitare.
În faza de preselecție s-au înscris peste 40 de lucrări, dintre care au fost selectate 16, prezentate în cadrul celor două secțiuni.
La finalul sesiunii, cele mai bune trei lucrări de la fiecare secțiune au fost premiate, apreciindu-se atât conținutul științific al lucrării, cât și modul de expunere a acesteia.
Premiile oferite constă în: locul I – excursie tematică la Parlamentul European, locurile II și III – cărți de actualitate din domeniul economic și juridic.
Dar, să-i cunoaștem și pe premianți: la secțiunea Drept: locul I – Sabău Florin, locul II – Ganea Sebastian, locul III – Bondar Ioana, Forausberger Renate și Pop Bogdan; la secțiunea Științe economice: locul I – Vasi Eugenia, locul II – Platon Judit, locul III – Lovasz Tibor.
Pentru studenții Universității AGORA, acest eveniment a reprezentat o fază pregătitoare pentru Olimpiada studenților economiști, secțiunea Management, organizată de Asociația Facultăților de Economie din România și care va fi găzduită în perioada 20-30 octombrie 2008 de către Universitatea AGORA. (Delia FLORIAN)

Trimite email
vineri, 5 decembrie 2025, 08:23:07 Ora standard a Europei de Est