Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

A apărut nr. 58 al revistei „OviDan”

Semnal

A apărut nr. 58 al revistei „OviDan”

În premieră absolută, acest număr va ajunge și în Chile prin intermendiul celor 22 de elevi și doi profesori din Antofagasta care și-au petrecut două săptămâni în România, ei fiind partenerii de proiect ai gojdiștilor orădeni. Pe unde va mai ajunge nr. 58?

La Tinca și Ianoșda, Inand și Ghiorac, Aleșd, Zalău (județul Sălaj), Cluj-Napoca și Iași, Tileagd, Săcuieni, Sălacea, Valea lui Mihai, Ciuhoi, Gepiu, Sîntandrei, Nojorid, Bratca, Hidișel, Oșorhei, Popești și Hidișelu de Sus, în școlile orădene: C.N. „Emanuil Gojdu”, C.T. „Mihai Viteazul”, C.N. „Mihai Eminescu”, Lic. Teologic Ortodox „episcop Roman Ciorogariu”, C.E. „Partenie Cosma”, Lic. T. „Lucian Blaga”, C.T. „Traian Vuia”, C.N. „Iosif Vulcan”, Gr. Șc. Sanitar „Vasile Voiculescu”, C.T. „Dimitrie Leonida”, C.T. „Constantin Brâncuși”, C.T. „Andrei Șaguna”, Lic. T. „Onisifor Ghibu”, C.T. „Transilvania”, Lic. Teologic Greco-Catolic „Iuliu Maniu” și la Colegiul Tehnic „Alexandru Roman” din Aleșd, la școlile orădene „Dacia”, „Oltea Doamna”, „Avram Iancu”, Școala nr. 11 și „Ioan Slavici”, Universitatea Oradea și Liceul Teologic Baptist „Emanuel”, L.P.S. „Bihorul”, Liceul „Don Orione”, Colegiul Tehnic „Unirea” din Ștei, Clubul și Grădinița „Ciufulici”..., la Primăria Oradea, Prefectură, Consiliul Județean, Poliție și Inspectoratul Școlar Județean Bihor, Biblioteca Județeană „Gheorghe Șincai”, Biblioteca Națională, Biblioteca Universității din Oradea, Casa Corpului Didactic Bihor, Banca Transilvania, la Club „Meridian 0”...    
Ediția conține știri și fotoreportaje din școli, de la diferite evenimente din municipiu și județ.
Numărul se deschide cu evenimentul de miercuri, de la Hotel Forum „Continental” – conferința „A fi sau a nu fi o comunitate de învățare”, organizată de Colegiul Tehnic „Mihai Viteazul”, în cadrul proiectului internațional „School Governance to Build a Learning Community”, alături de parteneri din Italia, Grecia, Olanda și Suedia.
În pagina 2 – două știri: despre mitingul antiguvernamental și antiprezidențial de joi de la statuia lui Mihai Viteazul, organizat de Sindicatul „Civica” din Primăria Oradea și despre programul STAR de la Banca Transilvania; în pagina următoare, despre vizita elevilor din Chile la C.N. „Emanuil Gojdu”; în pagina „Alma Mater”, despre două lansări, o lansare de proiect la Universitatea din Oradea, în parteneriat cu Universitatea Tehnică din Cluj – Napoca, și lansarea ziarului studențesc on-line „Studentocrația”; în pagina „Noutăți”, două știri de la Inspectoratul Școlar Județean Bihor, despre înscrierea copiilor în clasa pregătitoare și în clasa I (în patru etape – o premieră în învățământul românesc) și despre lansarea Concursului de matematică „Gordius 2012” (prima ediție, în 28 martie); marți, la Colegiul Național „Mihai Eminescu” din Oradea, s-a desfășurat cea de-a V-a ediție a concursului „La vremuri noi, om nou”, cu participarea excepțională a unui echipaj de la Colegiul Național „Mihai Eminescu” din Iași, și a 13 echipaje din Oradea și Aleșd (fiecare echipaj cu numele concurenților și al profesorilor coordonatori), câștigătorii ediției și opt poze; distinsul notar public Gârba Cornel revine cu Rubrica juridică: „Noul Cod Civil Român”, pe înțelesul tuturor beneficiarilor (în serial); în mijlocul paginii, un fotoreportaj de la Colegiul Național „Iosif Vulcan” din Oradea, din ziua de 24 ianuarie. La eveniment au participat nu mai puțin de 16 clase din ciclul primar (fotoreportajul conține 13 poze, plus încă două color, pe coperta 2). La Universitatea Oradea s-a desfășurat vineri simpozionul „Oportunități și performanțe în educație”, iar la L.P.S. „Bihorul” o suită de manifestări dedicate poetului nostru național Mihai Eminescu. Unirea Principatelor Române a fost sărbătorită la Liceul Teologic Ortodox „episcop Roman Ciorogariu”, la Eco Școala „Avram Iancu” din Oradea, precum și la școlile din Ianoșda și Inand  după cum putem afla din articolele scrise de prof. Alin Sonea, Dorina Monica Toader, Codruța Toma și Viorica Popa; în cadrul campaniei de prevenire a violenței în mediul școlar, luni, doamna comisar de poliție Ioana Indrieș a avut o întâlnire cu elevii Liceului Teoretic „Nicolae Jiga” din Tinca; Adrian Crăciunaș (din Zalău) ne prezintă la rubrica sa („Cântarea zilei”) – cântecul „Cu tot întregul meu amar”; la „Controverse”, astăzi, depre „Măseaua” lui Zaharia Stancu; dna prof. Nicoleta Pazmany ne relatează despre „Radiațiile cosmice”... pe „Meridian 0”; prof. Anamaria Hiriș (de la Școala „Ioan Slavici”) debuteză în revistă cu articolul „Să-l cunoaștem pe Eminescu!”
Acestea sunt subiectele care au încăput în cele 16 pagini ale revistei „OviDan” nr. 58, apărut marți, 31 ianuarie 2012. (Ovidiu DAN)

Trimite email
joi, 18 aprilie 2024, 21:48:52 Ora de vară a Europei de Est