Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

„Rolul activităților extracurriculare desfășurate în cadrul parteneriatelor cu instituții de cultură și educație”

Simpozion național

„Rolul activităților extracurriculare desfășurate în cadrul parteneriatelor cu instituții de cultură și educație”

Biblioteca Județeană ,,Gheorghe Șincai” Bihor - Oradea vă invită să participați la Simpozion național „Rolul activităților extracurriculare desfășurate în cadrul parteneriatelor cu instituții de cultură și educație”, care va avea loc în 6 aprilie 2012.

Evenimentul oferă posibilitatea împărtășirii experiențelor pozitive, realizarea unui schimb de informații privind modalități inedite de realizare a activităților extracurriculare și de promovare a colaborărilor între instituții de cultură și educație. Se desfășoară în săptămâna fără cursuri, dedicată activităților extrașcolare, prin proiectul „Școala altfel” inițiat de Ministerul Educației și „Săptămâna familiei, săptămâna fără TV”, proiectul Asociației Umanitare „Zibo” din Satu Mare, partenera bibliotecii.
Program
*1 februarie – 31 martie 2012 - primirea lucrărilor
*6 aprilie, ora 9.00 - deschiderea simpozionului
*Întâlnire cu mass-media și prezentarea lucrărilor în Amfiteatrul Bibliotecii Județene „Gheorghe Șincai” Oradea
*ora 11.00 – 11.30 – coffe break
*între orele 11.30 – 14.00 - prezentarea lucrărilor (partea a II-a)
*între orele 14.00 – 15.00 - alocuțiuni și închiderea lucrărilor.
Regulamentul simpozionului
Lucrările prezentate pot aborda tematici din toate domeniile.
Comunicările trebuie să cuprindă aspecte practice și teoretice constând în: referate, eseuri, proiecte tematice, proiecte educaționale, lansări de carte etc.
Lucrările vor fi redactare în Word, numai în Times New Roman de 12, cu spațiu între rânduri de 1,5, margini 2,5 cm. Titlul lucrării să fie redactat cu majuscule (Times New Roman de 14), autorul și instituția se vor scrie la două rânduri sub titlu (Times New Roman de 12).
Solicităm atenție la redactare: cu diacritice, fără greșeli de scriere sau ortografice, întrucât lucrările vor fi tipărite. Un criteriu de jurizare va fi corectitudinea exprimării și scrierii textului în limba română.
Fiecare lucrare va avea maximum șase pagini.
Toate lucrările vor fi premiate; se va decerna trofeul de excelență!
Înscrierile și lucrările vor fi trimise până la data de 31 martie 2012, la adresa :
bibliobihor.simpozion@gmail.com
Taxa de participare transmisă prin:
*mandat poștal pe adresa: Biblioteca Județeană „Gheorghe Șincai” – Mariana Barna, Str. Vlădeasa, nr. 54, localitatea Oradea, județul Bihor, cod: 410 222
* sau prin bancă, cont: RO59BRDE050SV55538580500
Taxa de participare este de 30 de lei – diploma de premiere + DVD-ul cu ISBN cu lurările participante și filmul simpozionului.
Toate materialele vor fi transmise participanților (orientativ) până la data de 31 mai 2012.
Informații suplimentare:
Mariana Barna, tel.  0747/ 194 346 și 0720/ 225 028; Hajnal Tavaszi, tel.  0729/ 070 825; e-mail: biblio marianabarna@yahoo.com; biblio tavaszi@yahoo.com

Trimite email
sâmbătă, 13 aprilie 2024, 13:19:13 Ora de vară a Europei de Est