Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 februarie 2024

Statul plătește suplimentar 56 de universități de stat și particulare, în acest an, ca să formeze peste 32 de mii de viitori profesori. Cea mai mare creștere față de anul universitar precedent e la Universitatea din Oradea – 700 de locuri în plus

În anul universitar 2023-2024, statul vrea să formeze peste 32.200 de studenți care ar putea să devină profesori, potrivit datelor din ordinul ministrului Educației nr. 6.234/2023. Este vorba despre ordinul prin care a fost aprobată lista universităților cu programe de formare psihopedagogică. Numărul locurilor a crescut cu aproape 20% față de anul trecut, cu mențiunea că anul trecut în listă nu figura numărul de locuri pentru o serie de universități, iar o universitate particulară este nouă pe această listă – Universitatea „Tibiscus” din Timișoara, care primește 100 de locuri.
Amintim că 56 de universități vor organiza programe de formare psihopedagogică pentru profesori, în anul universitar 2023-2024. Acest lucru înseamnă că pot fi școlarizați 32.250 de studenți care vor să devină profesori.

În anul universitar 2023-2024, la fel ca în fiecare an, universitățile cu cei mai mulți studenți care pot fi școlarizați sunt următoarele:

Universitatea „Babeș-Bolyai” din Cluj-Napoca – 3.500;
Universitatea din București – 3.000;
Universitatea „Alexandru Ioan Cuza” din Iași – 2.400;
Universitatea Națională de Știință și Tehnologie Politehnica București – 1.600;
Universitatea din Craiova – 1.500;
Universitatea din Oradea – 1.500;
Universitatea de Vest din Timișoara – 1.500;
Universitatea „Transilvania” din Brașov – 1.100;
Academia de Studii Economice din București – 1.000;
Universitatea „Lucian Blaga” din Sibiu – 1.000;
Universitatea „Ștefan cel Mare” din Suceava – 1.000;
În anul universitar 2022-2023, numărul maxim de studenți care au putut fi școlarizați a fost de 26.880. Creșterea cu 5.370 de studenți este influențată de faptul că pe lista de anul trecut în dreptul a 6 universități era afișat „N/A”. Dacă aceste 6 universități și-a menținut cifra de școlarizare pentru modulul psihopedagogic, atunci noutățile ar fi doar în dreptul Universității Tehnice de Construcți București, care primește 50 de locuri în plus, la Univeristatea din Oradea, care are o creștere de 700 de locuri și la Universitatea din Petroșani – 30 de locuri în plus.

Regulile de finanțare pentru universități prevăd că pentru un student la licență, care urmează modulul de pregătire pedagogică, instituția de învățământ primește cu 16% din alocația pentru finanțarea de bază pe student echivalent unitar mai mult decât pentru un student care nu urmează acest modul. Pentru un student la master, care urmează de regula modului II pedagogic, finanțarea este cu 32% peste alocația pentru finanțarea de bază pe student echivalent unitar.

„Formarea profesorilor de matematică și științe în societatea cunoașterii”

Debutul seriei a II-a de formare din cadrul proiectului

„Formarea profesorilor de matematică și științe în societatea cunoașterii”

Inspectoratul Școlar Județean Bihor, în calitate de beneficiar și Inspectoratul Școlar al municipiului București, SIVECO ROMÂNIA S.A și TEHNE România, în calitate de parteneri, implementează proiectul strategic „Formarea profesorilor de matematică și științe în societatea cunoașterii” ID62534, cofinanțat de către Uniunea Europeană prin Programul Operațional Sectorial Dezvoltarea Resurselor Umane 2007-2013, Axa prioritara 1, Cererea de propuneri de proiecte nr. 87, Profesioniști în educație și formare, Domeniul Major de intervenție 1.3.

 Obiectivul general al proiectului este „formarea și dezvoltarea competențelor cadrelor didactice din aria curriculară „Matematică și Științe” de a elabora și implementa un curriculum integrat la decizia școlii, acreditat, și dezvoltarea profesională continuă a acestora pe componenta instruirii diferențiate a elevilor”.
 În cadrul  Activității 4.3., Desfășurarea sesiunilor de formare și certificare
În perioada octombrie – noiembrie 2011 s-a desfășurat seria 1 de formare, pe modulul de curs „Abilitarea pe curriculum la decizia școlii, la nivel interdisciplinar”. Pentru desfășurarea formării s-au organizat 100 de grupe de cursanți din județele Bihor, Cluj, Bistrița-Năsăud, Maramureș, Sălaj, Satu Mare, Ilfov și municipiul București. În urma evaluării finale din 16-17 decembrie 2011, au absolvit cursul 1.710 cadre didactice din grupul țintă.
În data de 20 ianuarie 2012, a debutat seria a doua de formare din cadrul proiectului, pe modulul de curs „Abilitarea pe curriculum la decizia școlii, la nivel interdisciplinar”. Cadrele didactice înscrise pe Platforma proiectului pentru participarea la cursurile de formare, au fost organizate în 100 de grupe, în funcție de opțiunea acestora, zona de reședință și criteriile de selecție din Cererea de finanțare.
Cursurile vor fi livrate în următoarele centre de formare:
*în 42 de centre în județele Bihor, Bistrița-Năsăud, Cluj, Maramureș, Satu Mare și Sălaj:  
Casa Corpului Didactic Bihor, Colegiul Național „Mihai Eminescu” Oradea, Colegiul Național „Iosif Vulcan” Oradea, Colegiul Tehnic „Mihai Viteazul” Oradea, Colegiul Tehnic „Traian Vuia” Oradea, Colegiul Tehnic „Dimitrie Leonida” Oradea, Liceul Teoretic „Aurel Lazăr” Oradea, Liceul Teoretic „Ady Endre” Oradea, Grup Școlar Sanitar „Vasile Voiculescu” Oradea, Școala cu clasele I-VIII „Dimitrie Cantemir” Oradea, Școala cu clasele I-VIII nr. 11 Oradea, Școala cu clasele I-VIII „Dacia” Oradea, Școala cu clasele I-VIII „Octavian Goga” Oradea, Colegiul Tehnic „Alexandru Roman” Aleșd, Colegiul Tehnic Vadu Crișului, Colegiul Național „Arany Janos” Salonta, Grup Școlar „Arany Janos” Salonta, Liceul Teoretic „Nicolae Jiga” Tinca, Colegiul Național „Avram Iancu” Ștei, Liceul Pedagogic „Nicolae Bolcaș” Beiuș, Școala cu clasele I-VIII „Nicolae Popoviciu” Beiuș, Liceul Teoretic „Jozef Kozacek” Budoi, Colegiul Național „Octavian Goga” Marghita, Grupul Școlar „Horvath Janos” Marghita, Școala cu clasele I-VIII Derna, Colegiul Agricol Valea lui Mihai,  Casa Corpului Didactic Zalău, Școala nr.5 „Lucian Blaga”- Bistrița, Colegiul Național „George Coșbuc”- Năsăud, Grupul Școlar „Radu Petrescu”  Prundu-Bârgăului,  Colegiul Național „Mihai Eminescu” Baia Mare, Școala „dr. Ioan Mihalyi de Apșa” Sighetul Marmației, Grup Școlar Vișeu de Sus, Școala cu clasele I-VIII „Dimitrie Cantemir” Baia Mare, Școala cu clasele I-VIII „Ion Luca Caragiale” Baia Mare, Școala cu clasele I-VIII nr. 18 Baia Mare, Școala cu clasele I-VIII „Avram Iancu” Baia Mare, Școala cu clasele I-VIII „Avram Iancu” Câmpia Turzii, Colegiul Național „George Coșbuc” Cluj-Napoca, Colegiul Național „Kölcsey Ferenc” Satu Mare, Liceul Teoretic German „Johan Ettinger” Satu Mare, Colegiul Tehnic „Elisa Zamfirescu” Satu Mare.
*în 23 de centre în municipiul București și județul Ilfov:
Colegiul Tehnic „Costin Nenițescu” București, Colegiul German „Goethe” București, Colegiul Național ,,Spiru Haret” București, Colegiul Tehnologic „Grigore Cerchez” București, Colegiul Național „Iuliu Maniu” București, Școala Superioară Comercială „Nicolae Kretzulescu” București, Liceul Teoretic „Ady Endre” București, Liceul Teoretic Grigore Moisil” București, Liceul Teoretic „Ștefan Odobleja” București, Liceul Teoretic „Benjamin Franklin” București, Liceul Teoretic „Dante Alighieri” București, Liceul Teoretic  „C. A. Rosetti” București, Liceul Ortodox „Sf. Antim Ivireanu” București, Liceul Teoretic „Horia Hulubei” Măgurele (Ilfov), Școala cu clasele  I-VIII nr.1 Moara Vlăsiei, (Ilfov), Școala cu clasele I-VIII nr. 1 „Sfinții Voievozi” București, Școala cu clasele I-VIII nr.2 București, Școala cu clasele  I-VIII nr. 10 „Maria Rosetti” București, Școala cu clasele I-VIII nr. 52  București, Școala cu clasele  I – VIII nr. 70 București, Școala cu clasele I-VIII nr. 114 „Principesa Margareta” București, Școala nr. 135 „Ștefan cel Mare” București, Școala cu clasele I-VIII nr.186 București.
Activitatea de formare a cadrelor didactice se va desfășura on-line și față în față. Evaluarea va consta în realizarea și susținerea unui portofoliu. (Florin Negruțiu)

Trimite email
vineri, 29 martie 2024, 15:55:51 Ora standard a Europei de Est