Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

S-a încheiat primul stagiu de practică

„Programul de practică pentru studenți: Protecția copilului – de la teorie la practică” (PractiPASS)

S-a încheiat primul stagiu de practică

Studenții Facultății de Științe Socio-Umane, Universitatea din Oradea, au terminat primul stagiu de practică derulat în cadrul proiectului „Programul de practică pentru studenți: Protecția copilului – de la teorie la practică” (PractiPASS).

Proiectul este cofinanțat din Fondul Social European prin Programul Operațional Sectorial Dezvoltarea Resurselor Umane 2007-2013, Contract: POSDRU 90/2.1/S/61957.
Studenții de la specializările asistență socială, sociologie, psihologie și psihopedagogie specială, la nivel de licență și masterat, au încheiat primul stagiu de practică găzduit de către instituțiile cu activitate în domeniile specifice protecției copilului. Instituțiile partenere, unde studenții din Oradea au beneficiat de îndrumarea tutorilor și coordonatorilor tutori selectați în proiect, sunt Direcția Generală de Asistență Socială și Protecția Copilului Bihor (DGASPC), Administrația Socială Comunitară Oradea (ASCO), Fundația Română pentru Copii, Comunitate și Familie - Biroul Operațional Oradea (FRCCF), Centrul Școlar pentru Educației Incluzivă nr. 1 Oradea (CSEI 1).
În primul semestru, cei 229 de studenți ai Universității din Oradea au fost repartizați pe grupe și au participat la 3 ore de practică pe săptămână. Studenții au avut la dispoziție instrumentele de lucru elaborate de către experții incluși în proiect: Caietul de practică, Ghidul de practică și Grila de observare a instituției. În funcție de specializare, studenții au avut de parcurs în medie 5 teme, care se regăsesc în Caietul de practică. La finalul stagiului au avut de redactat un raport final pe baza informațiilor din jurnalul de practică, respectând indicațiile din Ghidul de practică.
Evaluarea studenților pentru primul stagiu de practică s-a desfășurat în cadrul unui colocviu de practică, unde studenții au avut posibilitatea să își prezinte activitatea desfășurată și instrumentele de lucru întocmite. Pentru nota finală  s-a ținut cont de evaluarea din partea tutorelui de practică pentru activitatea desfășurată în instituție, de notarea supervizorul de practică a instrumentelor de practică întocmite de către student și de nota obținută la prezentarea activității de practică.
 „Am învățat foarte multe la activitatea de practică. Tutorii au fost alături de noi și ne-au îndrumat. Am ajuns să cunosc cu adevărat serviciile și activitățile derulate la instituția unde am fost repartizată. Pot să spun că am fost impresionată de profesionalismul de care dau dovadă angajații de acolo, dar am fost și marcată de copiii pe care i-am cunoscut și cazurile pe care le-am întâlnit”, ne comunică Anca Barbălată, studentă la Asistență Socială, anul II, care și-a desfășurat activitatea de practică la ASCO, în cadrul Serviciului de protecție a copilului.
Începând din 27 februarie, studenții selectați în cadrul proiectului vor participa la cel de-al doilea stagiu de practică în domeniul protecției copilului, care se va desfășura pe parcursul a 14 săptămâni.
Manager de proiect - prof. univ. dr. Floare Chipea; director de promovare, comunicare și imagine - cercetător științific Sorana Săveanu. (Sorana Săveanu)

Trimite email
marți, 16 aprilie 2024, 18:52:54 Ora de vară a Europei de Est