Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Colegiul Tehnic „Transilvania” va avea toate ciclurile de învățământ

Din toamnă

Colegiul Tehnic „Transilvania” va avea toate ciclurile de învățământ

Ca urmare a măsurilor de reorganizare a rețelei școlare din municipiul Oradea, în baza prevederilor Ordinului ministrului Educației și ale Legii nr. 1 a Educației Naționale pentru rentabilizarea unităților școlare, din anul școlar 2012 - 2013, Colegiul Tehnic „Transilvania” va avea toate ciclurile de învățământ.

Învățământ preșcolar, prin arondarea Grădiniței nr. 42 – „Maria”, ciclu primar și gimnazial, prin absorbția Școlii cu clasele I-VIII „Octavian Goga”.
Bază materială și dotări la standarde de calitate și eficiență
„Grație bazei materiale excelente de care dispunem, cu dotări la standarde de calitate și eficiență, suntem în măsură să satisfacem nevoile și pretențiile elevilor din ciclul primar și gimnazial, cărora le vom oferi spații moderne și spațioase la parter, respectiv la primul nivel, separat de ciclul liceal, ne-a declarat doamna director, prof. ec. dr. Maria Ruge. Pe lângă sălile de clasă, cabinete și laboratoare, dispunem de sală de sport și cantină în incinta școlii, două terenuri de sport, din care unul va fi destinat elevilor din ciclul primar și gimnazial, cu ieșire separată, cabinet medical propriu, autorizat și un internat de 150 de locuri.
Cursuri gratuite
La cererea părinților putem organiza program After School gratuit pentru elevii gimnaziști.
Tot gratuit le oferim cursuri de handbal fete/băieți, engleză intensiv pentru începători și avansați, dans sportiv, curs foto și alte cursuri la cererea elevilor (teatru, pictură, șah etc), dispunând de profesori calificați pentru aceste cursuri gratuite, profesori de engleză, profesori-antrenori, profesori pentru activități la alegere.
E bine să se știe că elevii Școlii „Octavian Goga” vor învăța în continuare cu învățătorii și profesorii lor; titularii școlii vor deveni titularii noștri. La ciclul liceal, noi dispunem de 41 de cadre didactice bine pregătite, din care 34 sunt cu gradul I și II, două cu doctorat, cu master și a doua facultate, toți sunt calificați, iar cei tineri au definitivatul.
La sfârșitul anului școlar, la cheltuielile salariale pe 2011, am înregistrat un excedent la costul standard calculat pe elev, un total de aproximativ 2.000 de lei, ceea ce înseamnă un plus de 20%, în condițiile în care foarte multe școli au depășit nivelul stabilit...”
Îndeplinirea tuturor descriptorilor, indicatorilor de performanță
În discuția avută cu managerul colegiului, nu am ocolit nici subiectele delicate privind rezultatele de la bacalaureat, raportul ARACIP, oferta educațională pentru clasele a IX-a și  posturile didactice.
La bacalaureat, în prima sesiune, colegiul s-a clasat pe la mijlocul clasamentului în rândul colegiilor tehnice, cu un procent de promovabilitate de 19,12 la sută. Anul școlar trecut, în cadrul proiectului planului de școlarizare și-au propus realizarea a șapte clase, cinci la zi și două cu frecvență redusă și toate au fost realizate.
În raportul ARACIP (din 25 noiembrie 2011), întocmit de o echipă de experți evaluatori externi și colaboratori ARACIP, se consemnează îndeplinirea tuturor descriptorilor, indicatorilor de performanță drept pentru care unitatea școlară a fost autorizată pentru: tehnician transporturi, tehnician mecanic pentru întreținere și reparații, tehnician în hotelărie, tehnician în gastronomie, tehnician în industria alimentară, tehnician în morărit, panificație și produse făinoase, asistent medical de farmacie, asistent medical generalist, tehnician în activități de secretariat, tehnician în activități comerciale.
 Pentru anul școlar 2011 - 2012 au fost aprobate 52,76 de posturi, din care 37,26 posturi didactice, cinci posturi auxiliare și 10,5 posturi personal nedidactic...
În concluzie, la Colegiul Tehnic „Transilvania” din Oradea, baza materială, dotările, resursele umane, toate concură pentru un învățământ de calitate și eficient, centrat pe elev, vorba doamnei director, prof. ec. dr. Maria Ruge. (Ovidiu Dan)
P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: Colegiul Tehnic „Transilvania” va avea toate ciclurile de învățământ.

Trimite email
joi, 25 aprilie 2024, 07:00:42 Ora de vară a Europei de Est