Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
19 noiembrie 2025

Sindicatul din educație avertizează profesorii:
Nu semnați actele adiționale propuse de școli la contractele de muncă, este o tentativă de diminuare a veniturilor

Sindicatul Independent al Profesorilor Argeș – SIPA „Muntenia” avertizează că școlile, la presiunea factorului politic, intenționează să modifice unilateral contractele individuale de muncă, schimbând baza de calcul a sporului de suprasolicitare neuropsihică, potrivit unui comunicat primit de Edupedu.ro. SIPA Muntenia transmite profesorilor, printre altele, să nu semneze actele adiționale propuse și să nu permită modificarea unilaterală a Contractului de muncă.
„Conducerile unităților de învățământ, la presiunea factorului politic, intenționează să modifice unilateral contractele individuale de muncă, schimbând baza de calcul a sporului de suprasolicitare neuropsihică, fapt ce duce la diminuarea salariului”, se arată în comunicat.

Conform sursei citate, această modificare este ilegală, deoarece decizia ICCJ nr. 7/2021 stabilește că gradația de merit, dirigenția, învățământul simultan / special, indemnizațiile specifice (contabili) sunt majorări ale salariului de bază, iar sporul neuropsihic se calculează la salariul de bază majorat, nu la salariul din grilă.

Sindicatul transmite profesorilor să nu semneze actele adiționale propuse, să nu accepte diminuarea bazei de calcul a sporului neuropsihic și să nu permită modificarea unilaterală a Contractului de muncă.

„Orice presiune sau amenințare din partea angajatorilor trebuie comunicată imediat sindicatului”, conform informării SIPA Muntenia.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
3 noiembrie 2025

Dacă înveți 20 de tipuri de exerciții, poți lua peste 9 la Evaluarea Națională, la Matematică – analiză

Evaluarea Națională continuă să dirijeze învățarea în România, asta arată noile modele de subiecte publicate pentru 2026 de Ministerul Educației și Cercetării. Analiza Edupedu.ro asupra itemilor care construiesc testul arată același tip de șablon cu probleme repetitive și previzibile. Asta deși toți specialiștii și practicienii – de la profesori, la cercetători, până la OCDE – avertizează de ani de zile că Evaluarea Națională de la finalul clasei a VIII-a în forma actuală întreținută deliberat de Centrul Național de Curriculum și Evaluare și Ministerul Educației și Cercetării menține aceleași rutine care duc elevii doar spre memorare, algoritmi, pregătire pentru notă, nu pentru înțelegere.
Reamintim, Evaluarea Națională pentru elevii clasei a VIII-a (EN VIII) reprezintă modalitatea de evaluare externă sumativă a competențelor dobândite pe parcursul învățământului gimnazial. Examenul se desfășoară, anual, într-o singură sesiune, iar în ultimul an a existat și o sesiune specială. Atât candidații proveniți din învățământul de stat, cât și cei din învățământul particular au dreptul să susțină examenul fără taxă, potrivit Ministerului Educației.
O analiză comparativă făcută de Edupedu.ro asupra subiectelor oficiale date la Evaluarea Națională de la finalul clasei a VIII-a între anii 2022–2025, în care am inclus și modelul publicat de minister pe 3 noiembrie pentru EN 2026, arată că fiecare exercițiu din testul propus este o reluare fidelă a unuia anterior. În cinci ani, examenul nu a introdus niciun tip nou de problemă, nicio cerință de gândire, nicio situație aplicată. Practic, cine identifică și rezolvă intensiv aceste câteva tipuri de exerciții poate lua lejer o notă peste 9, potrivit analizei Edupedu.ro.

Ziua siguranței pe internet (Safer Internet Day)

Marți și miercuri, la „D. Cantemir”

Ziua siguranței pe internet (Safer Internet Day)

În zilele de 7și 8 februarie 2012, la Școala cu clasele I-VIII „Dimitrie Cantemir”, Oradea, s-a derulat activitatea educativă cu tema „Ziua siguranței pe internet”.

Organizatorul acestei activități a fost prof. Diana Nichita (responsabil Comisie metodică religie și responsabil CEAC), iar colaboratori și invitați au fost prof. Amalia Popoviciu (prof. de limba română), prof. Ana Radu (psihologul școlii) și dl Alin Crețu (psiholog, drd. Psihoterapie Oradea).  Activitățile s-au desfășurat cu sprijinul conducerii școlii, director – profesor Teodora Codău.
Safer Internet Day – Ziua Siguranței pe Internet este un eveniment de anvergură europeană. Se desfășoară anual în luna februarie, sub egida rețelei europene „INSAFE” - European Safer Internet Network în cadrul programului Safer Internet Plus al Comisiei Europene. Ziua Siguranței pe Internet este susținută la nivel european de către organizația INSAFE și de Directoratul General pentru Media și Societatea Informatică a Comisiei Europene. Acțiunea a atins un grad global de participare, conștientizare și acoperire media, aflându-se în continuă creștere. A ajuns la ediția a IX-a și este sărbătorită în aproximativ 65 de țări din întreaga lume.
În țara noastră, evenimentul este organizat și promovat de Consorțiul Sigur.info format din Organizația Salvați Copiii România, ca și coordonator național al proiectului, Positive Media și Focus – Centrul Român pentru Copii Dispăruți și Exploatați Sexual.
Activitatea de față permite elevilor să-și facă o idee despre impactul pe care-l pot avea noile tehnologii asupra vieții lor cotidiene. Mai mult decât atât, oferă părinților și cadrelor didactice ocazia de a discuta cu copiii aceste subiecte importante. Prin această activitate se mai urmărește promovarea utilizării, în condiții de mai mare siguranță a Internet-ului și a noilor tehnologii online.
Elevii claselor a VIII-a A, a VI-a B și a V-a C au fost plăcut impresionați de multitudinea și noutatea metodelor prin intermediul cărora li s-a transmis informația, fapt reflectat și prin feedback-urile date. Obiectivele propuse și realizate au fost: conștientizarea pe care Internetul și noile tehnologii o au în activitatea actualei societăți, cunoașterea aspectelor pozitive / negative ale Internetului și noilor tehnologii, informarea adecvată a elevilor / părinților (indirect) și cadrelor didactice, în vederea adoptării unei atitudini corecte. În cadrul activităților s-au dat exemple de bune practici, s-au pus în scenă diferite situații care pot să apară (psihodrama), au lucrat pe grupe. La final s-au tras concluzii.
Rezultate așteptate în urma activităților desfășurate sunt: sensibilizarea opiniei publice, lupta părinților/ cadrelor didactice/ adulților împotriva conținutului online dăunător și ilegal, asigurarea unui mediu online mai sigur, achiziția de informații noi și utile pentru generația educabililor de 11-14 ani, pregătirea lor în vederea accesării internetului în condiții de siguranță. (Diana Nichita)

Trimite email
marți, 9 decembrie 2025 la 17:32:52 Ora standard a Europei de Est