Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
31 octombrie 2025

Pe 1 noiembrie are loc cel mai amplu eveniment educațional de robotică din România, dedicat elevilor pasionați de tehnologie, programare și inovație:
Finala Concursului Național de Robotică Nextlab.tech 2025 (P)
Sâmbătă, 1 noiembrie 2025, are loc la Palatul ASE din București, Piata Romana 6, finala Concursului Național de Robotică Nextlab.tech 2025. Noutatea acestei ediții este că elevii vor expune proiectele lor pentru public pe durata întregii zile, oferind vizitatorilor ocazia să descopere inovațiile lor în mod direct.
Concursul este organizat de Asociația ,,Clubul Informaticii Economice – CyberKnowledgeClub” (CKC), fondată de cadre didactice ale Facultății de Cibernetică, Statistică și Informatică Economică, ASE București, în parteneriat cu Colegiul Național ,,Sf. Sava” din București. Banca Comercială Română este sponsor principal la nivel național al acestui program, alături de care contribuie și compania SAP România si EdAstra Tech.
Sprijinul logistic este oferit de start-up-ul Nextlab.tech.
Nextlab.tech este cel mai mare concurs de robotică din România și este înregistrat în calendarul Ministerului Educației și Cercetării.
La acest eveniment educațional de robotică din România, dedicat elevilor pasionați de tehnologie, programare și inovație sunt așteptați sute de tineri din întreaga țară care își vor prezenta creațiile în cadrul probelor de Robotică Creativă, Robotică Sustenabilă și Verde, Line Follower și Labirint.
Participanții vor avea în continuare ocazia să își testeze roboții și să participe la sesiuni de jurizare organizate de specialiști din domeniul IT și educațional. Punctajele vor fi anunțate la finalul zilei, iar festivitatea de premiere se va desfășura a doua zi în format hibrid.
Vizitatorii sunt bineveniți să participe și să exploreze lumea fascinantă a roboticii educaționale.
Agenda finalei Concursului Național de Robotică Nextlab.tech 2025
Data: 1 – 2 noiembrie 2025
Locația: Academia de Studii Economice din București (ASE) – Piața Romană 6, et. 3-4, București 010552
Sâmbătă, 1 noiembrie 2025
8:00 –9:00 – Acces invitați și participanți / Deschiderea înscrierilor
9:00 – 9:30 – Festivitatea de deschidere (în AMFITEATRU I din clădirea Ion N Angelescu ASE)
9:30 – 10:00 – Pregătirea proiectelor pentru prezentare în zonele alocate de organizatori
10:00 – 13:00 – Jurizarea proiectelor (program specific în funcție de probă)
13:00 – 13:30 – Pauză de masă
13:30 – 17:00 – Jurizarea proiectelor (program specific în funcție de probă)
17:15 – Termen limită pentru depunerea contestațiilor

18:00 – Afișarea rezultatelor parțiale (la probele concursului)
18:00 – 18:45 – Organizarea și desfășurarea probelor de baraj
Duminică, 2 noiembrie 2025
10:00 – Afișarea rezultatelor finale pe site-ul oficial al concursului:
12:00 – Premierea participanților în format hibrid.
Vă așteptăm să fiți alături de tinerii inovatori care modelează viitorul roboticii în România!

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
6 mai 2025

Studenții, masteranzii și doctoranzii ar putea primi burse de studiu în străinătate, printr-un concurs național organizat de Ministerul Educației – proiect de Hotărâre de Guvern

Tinerii români interesați să studieze în afara țării ar putea să primească burse finanțate din bugetul de stat și din fonduri speciale ale Ministerului Educației și Cercetării, potrivit unui proiect de Hotărâre de Guvern pus în consultare publică. Bursele sunt destinate pentru licență, masterat, doctorat, dar și pentru cercetare sau cursuri de vară și vor fi acordate prin concurs național, prevede proiectul.
Fondul de burse „se poate constitui atât din sume de la bugetul de stat cât și din veniturile proprii ale Ministerului Educației și Cercetării provenite din procentul de 5% din încasările în valută aferente taxelor percepute de instituțiile de învățământ superior de stat de la studenții și cursanții străini”, este menționat în proiectul de hotărâre.
Bursele în străinătate pot acoperi, total sau parțial, cheltuielile cu taxele de școlarizare, cazare, hrană, întreținere în străinătate etc.
Potrivit notei de fundamentare, bursele vor fi disponibile pentru:
studii universitare complete și parțiale de licență, de masterat și de doctorat;
studii postuniversitare și postdoctorale;
stagii de cercetare/specializare;
stagii de formare postuniversitară și postdoctorală;
cursuri de vară.
Bursele se vor obține prin concurs național organizat de Ministerul Educației și Cercetării, iar regulamentul de concurs urmează să fie elaborat.
Numărul de luni de bursă, tipurile de bursă, domeniile pentru care se acordă bursele, precum și cuantumul bursei lunare, în euro, pe țări/pe tip de bursă se vor stabili anual prin ordin al ministrului Educației și Cercetării, care se publică în Monitorul Oficial al României.
Mai mult, „Ministerul Educației și Cercetării asigură o sumă necesară acoperirii
asigurării medicale, doar în cazul în care aceasta nu este acoperită de regulamentele
europene în vigoare, precum și transportul internațional din România până la locul de
stagiu și retur, o singură dată pe an universitar, dacă acesta nu este asigurat de partea
primitoare”, mai este menționat în documentul oficial.
Domeniile de interes pentru România, pentru care vor fi acordate bursele, sunt următoarele:
energie; bioeconomie; tehnologia informațiilor și a comunicațiilor; spațiu și securitate; mediu și schimbări climatice; eco-nano-tehnologii și materiale avansate; sănătate…

Ședințele vechiului și noului Senat al UO

Vineri, la Universitatea din Oradea

Ședințele vechiului și noului Senat al UO

Astăzi (vineri, 10 februarie 2012), a avut loc ședința vechiului Senat al Universității din Oradea, urmată de ședința noului Senat validat.

La primul punct al ordinii de zi, membrii vechiul Senat au validat alegerile pentru funcția de membru al Senatului Universității din Oradea.
Următoarele puncte de pe ordinea de zi au fost:
a.Propunerea de reprogramare a alegerilor pentru funcția de președinte al Senatului (SUO). Conform calendarului de alegeri, ședința pentru alegerea președintelui Senatului UO era programată pentru 27 februarie. Conform Regulamentului de organizare și desfășurare a alegerilor și concursurilor pentru structurile de conducere la Universitatea din Oradea, art. 51 „candidaturile pentru funcția de președinte al Senatului se depun, la registratura universității, cu cel puțin 15 zile înaintea datei alegerilor”. Astfel, candidaturi se puteau depune doar până duminică, 12 februarie 2012.  Președintele Senatului trebuie să fie membru al acestuia. Având în vedere că astăzi a fost validat noul Senat, termenul avut la dispoziție de potențialii candidați pentru depunerea candidaturilor este destul de scurt, așa încât, s-a decis amânarea alegerilor pe 29 februarie. Astfel, candidaturile se pot depune la registratura UO, până marți, 14 februarie 2012, ora 15.
b.Validarea noului Senat – Senatul în exercițiu al UO s-a întrunit astăzi în ultima ședință pentru a valida structura noului Senat. Au fost validați 57 de candidați din partea facultăților. Din noul Senat fac parte 57 de cadre didactice și 19 studenți. Lista noilor senatori va fi afișată pe www.uoradea.ro, la butonul Alegeri academice 2011 – 2012; noi o inserăm la sfârșitul prezentului articol.
2.Contestația dlui prof. univ. dr. ing. Gheorghe Constantin Ionescu
Noul Senat s-a întrunit astăzi în prima sa ședință pentru a stabili, pe lângă alte subiecte organizatorice, Comisia de analiză și soluționare a contestației depuse de dl prof. univ. dr. Gheorghe-Constantin Ionescu. Senatul a decis constituirea unei comisii formate din 5 membri care să analizeze constestația. Comisia este compusă din conf. univ. dr. Boloș Marcel, lector univ. dr. Lavinia Onica Chipea, prof. univ. dr. ing. Sorin Curilă, conf. univ. dr. ing. Tudor Mitran și lector univ. dr. Adrian Popoviciu. Aceasta va trebui ca în termen de trei zile lucrătoare să vină cu un răspuns la constestație în fața Senatului UO. Răspunsul comisiei va trebui votat de Senatul UO în ședința programată marți, 14 februarie 2012, de la ora 13.
3.Alegerile pentru funcția de președinte al studenților din Senatul UO
Studenții, membri în SUO, s-au întrunit astăzi pentru a-și vota președintele, vicepreședintele și secretarul general al studenților din Senatul UO. În competiția pentru președinte s-au înscris doi candidați: Răzvan Tau și Adrian Vușca, ambii de la Facultatea de Științe Economice. Din 18 studenți prezenți, 15 au votat pentru Răzvan Tau și 3 pentru Adrian Vușca. Noul președinte al studenților din Senatul UO este Răzvan Lucian Tau. Pentru funcțiile de vicepreședinte și secretar general s-a înscris câte un singur candidat: Romeo Vasile Filip (Inginerie Electrică și Tehnologia Informației) care a obținut 18 voturi, respectiv Andra Nistor (Litere), care a fost votată de 17 studenți. Un buletin de vot a fost alb. (Olimpia Popoviciu)
Membrii noului Senat al Universității din Oradea
Vă prezentăm lista cadrelor didactice care au devenit membri ai Senatului UO în urma alegerilor desfășurate miercuri, 8 februarie 2012.
1.Mariș Hinsu Florin Marian (419 voturi), 2.Lazăr Valentin (375), 3.Știop Teofil Ioan (362), 4.Gaie Ștefan (349) – de la Facultatea de Arte; 5. Cîmpan Gabriela (401), 6. Gomboș Dan (390), 7.Luncan Andrei (339) - Facultatea de Construcții; 8.Onica Chipea Lavinia (415), 9.Bodea Radu (382) - Facultatea de Drept; 10.Grama Vasile (438), 11.Dinca Iulian (433), 12.Szabo Alexi Paul (407), 13.Pasztay Zoltan (404) - Facultatea de Geografie, Sport și Turism; 14. Curilă Sorin (501), 15.Silaghi Marius Alexandru (308), 16. Grava Cristian (278), 17.Moldovan Liviu (238) - Facultatea de Inginerie Electrică și Tehnologia Informației; 18. Andreescu Nicoleta Alina (390),19.Dzițac Simona Mirela (362), 20.Albu Adina Victoria (344) - Facultatea de Inginerie Energetică și Management Industrial; 21. Þarcă Ioan Constantin (415), 22.Băban Călin Florin (405), 23.Lucaciu Ioan (388), 24.Mitran Tudor (353) - Facultatea de Inginerie Managerială și Tehnologică; 25. Horga Ioan (313), 26. Popoviciu Adrian Claudiu (308), 27.Albu Ioana (257) - Facultatea de Istorie, Relații Internaționale, Științe Politice și Științele Comunicării; 28. Negruț Dan (399), 29.Indrieș Magdalena (386), 30.Vlad Daciana (380) - Facultatea de Litere; 31.Bodog Florian Dorel (438), 32.Cavalu Simona (410), 33.Mureșan Mariana Eugenia (398), 34.Burtă Ovidiu (374), 35.Drăgan Felicia (374), 36.Feder Bogdan (369), 37.Vîlceanu Alexandru Narcis (347) - Facultatea de Medicină și Farmacie; 38.Vicaș Simona Ioana (285), 39.Mintaș Olimpia Smaranda (258), 40.Brejea Radu Petru (249), 41.Lazăr Andra Nicoleta (248), 42.Bodog Marinela Florica (214) - Facultatea de Protecția Mediului; 43. Căuș Vasile Aurel (365), 44.Toderaș Adina Monica (335), 45.Sebeșan Mioara (308), 46.Covaciu Marcov Severus Daniel (298) - Facultatea de Științe; 47. Meșter Liana Eugenia (297), 48.Boloș Marcel Ioan (275), 49.Coita Dorin Cristian (263), 50.Bodog Simona Aurelia (247) - Facultatea de Științe Economice; 51. Pătroc Dan (357), 52.Drugaș Marius (334), 53.Maria Mihai (333), 54.Popa Berce Carmen (329) -  Facultatea de Științe Socio-Umane; 55. Þepelea Marius (487), 56. Cherescu Pavel (426) - Facultatea de Teologie Ortodoxă „ep. dr. Vasile Coman”; 57.Mandrea Laurențiu (479) - D.P.P.P.D.

Trimite email
luni, 3 noiembrie 2025, 10:03:43 Ora standard a Europei de Est

Poza zilei

Invitație BestMusic

Eros Ramazzotti va concerta, la
Laminor Arena, București,
miercuri, 22 aprilie 2026, ora 20.00 (acces de la 18.00).