Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
6 mai 2025

Studenții, masteranzii și doctoranzii ar putea primi burse de studiu în străinătate, printr-un concurs național organizat de Ministerul Educației – proiect de Hotărâre de Guvern

Tinerii români interesați să studieze în afara țării ar putea să primească burse finanțate din bugetul de stat și din fonduri speciale ale Ministerului Educației și Cercetării, potrivit unui proiect de Hotărâre de Guvern pus în consultare publică. Bursele sunt destinate pentru licență, masterat, doctorat, dar și pentru cercetare sau cursuri de vară și vor fi acordate prin concurs național, prevede proiectul.
Fondul de burse „se poate constitui atât din sume de la bugetul de stat cât și din veniturile proprii ale Ministerului Educației și Cercetării provenite din procentul de 5% din încasările în valută aferente taxelor percepute de instituțiile de învățământ superior de stat de la studenții și cursanții străini”, este menționat în proiectul de hotărâre.
Bursele în străinătate pot acoperi, total sau parțial, cheltuielile cu taxele de școlarizare, cazare, hrană, întreținere în străinătate etc.
Potrivit notei de fundamentare, bursele vor fi disponibile pentru:
studii universitare complete și parțiale de licență, de masterat și de doctorat;
studii postuniversitare și postdoctorale;
stagii de cercetare/specializare;
stagii de formare postuniversitară și postdoctorală;
cursuri de vară.
Bursele se vor obține prin concurs național organizat de Ministerul Educației și Cercetării, iar regulamentul de concurs urmează să fie elaborat.
Numărul de luni de bursă, tipurile de bursă, domeniile pentru care se acordă bursele, precum și cuantumul bursei lunare, în euro, pe țări/pe tip de bursă se vor stabili anual prin ordin al ministrului Educației și Cercetării, care se publică în Monitorul Oficial al României.
Mai mult, „Ministerul Educației și Cercetării asigură o sumă necesară acoperirii
asigurării medicale, doar în cazul în care aceasta nu este acoperită de regulamentele
europene în vigoare, precum și transportul internațional din România până la locul de
stagiu și retur, o singură dată pe an universitar, dacă acesta nu este asigurat de partea
primitoare”, mai este menționat în documentul oficial.
Domeniile de interes pentru România, pentru care vor fi acordate bursele, sunt următoarele:
energie; bioeconomie; tehnologia informațiilor și a comunicațiilor; spațiu și securitate; mediu și schimbări climatice; eco-nano-tehnologii și materiale avansate; sănătate…

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 februarie 2025

Pregătire gratuită pentru Bacalaureat 2025 la toate disciplinele și platformă cu materiale și resurse didactice pentru elevii din toată țara, oferite de Universitatea de Vest din Timișoara, UVT. Prima sesiune are loc sâmbătă, 1 martie
Universitatea de Vest din Timișoara, UVT, începe sâmbătă, 1 martie, ediția din acest an a programului de pregătire pentru examenul de Bacalaureat 2025, la toate cele 14 discipline, pentru elevii din întreaga țară. Sesiunile se vor desfășura săptămânal, sâmbăta, în format online, până în data de 7 iunie 2025 și participarea este gratuită.
Exemple de materiale oferite pe platforma bac.uvt.ro:
Pregătire pentru Bacalaureat 2025. Scrierea cu unu, cu doi sau cu trei de „i” / Explicații pentru elevii de liceu, oferite de Universitatea de Vest din Timișoara
Textul argumentativ pentru Bacalaureat 2025. Structură, conectori – explicații și model de rezolvare pentru elevii de liceu, oferite de Universitatea de Vest din Timișoara
Sesiunile de pregătire se organizează pentru toate cele 14 discipline pentru care elevii urmează să susțină probe scrise:
Disciplina aferentă probei 1: limba și literatura română;
Disciplinele aferente probei 2: matematică nivel M1 și M2, istorie;
Disciplinele aferente probei 3: biologie, chimie, economie, filosofie, fizică, geografie, informatică, logică, argumentare și comunicare, psihologie și sociologie.
Înscrierea pentru participarea la programul de pregătire se realizează prin completarea ACESTUI FORMULAR și este gratuită, iar detaliile complete sunt disponibile aici: https://bac.uvt.ro/
Informații și orar
Orarul modulelor de pregătire, pentru fiecare zi de sâmbătă din perioada 01.03 – 07.06.2025, este următorul, fiind stabilit în așa fel încât să permită elevilor participarea la programul de pregătire pentru toate disciplinele la care urmează să susțină proba scrisă în cadrul examenului de bacalaureat:
9.00 – 10.30 – Limba și literatura română;
10.45 – 12.15 – Matematică (nivel M1 și M2) și Istorie;
12.30 – 14.00 – Biologie, Chimie, Economie, Filosofie, Fizică, Geografie, Informatică, Logică, argumentare și comunicare, Psihologie, Sociologie.
De asemenea, pe platforma bac.uvt.ro elevii din întreaga țară și pot găsi, pe lângă informații despre programul de pregătire pentru examenul de bacalaureat organizat de UVT la toate disciplinele și celelalte oportunități din cadrul programului UVT pentru elevi, și materiale didactice suport realizate de cadre didactice din cadrul UVT cu conținuturile teoretice pentru fiecare disciplină de la examenul de bacalaureat și instrumente de testare, precum și lecții video (deocamdată doar pentru disciplina Limba și literatura română).
Programul de pregătire pentru examenul de bacalaureat organizat de Universitatea de Vest din Timișoara face parte din amplul program de sprijin intitulat UVT pentru elevi, care cuprinde, totodată, concursuri dedicate elevilor, webinare de dezvoltare personală, consiliere individuală în carieră și școala de vară West Summer University (WSU).
Infomații suplimentare:
Seria de webinare de dezvoltare personală dedicate elevilor, susținute de echipa Serviciului de Consiliere și Sprijin pentru Studenți (SCSS) din UVT va începe pe data de 12 martie 2025 cu webinarul Secretul unei vieți împlinite, urmând ca timp de 9 săptămâni, în fiecare miercuri, de la ora 15.00, să fie abordată o nouă tematică, până la momentul ulterior susținerii examenul de bacalaureat când programul se încheie cu al 2-lea webinar despre alegerea programului de studii potrivit.

Înscrierea pentru participarea la webinarele de dezvoltare personală se realizează prin completarea formularului, iar detaliile complete sunt disponibile pe site-ul universității.

UVT, prin facultățile componente, a pregătit și un număr de 26 de concursuri pentru elevi, din 16 domenii de studii, o parte dintre acestea oferind condiții speciale în procesul de admitere la UVT elevilor care obțin distincții. Regulamentele de organizare și desfășurare a concursurilor, dar și alte detalii, sunt disponibile pe site-ul universității.

Consilierea în carieră
Serviciul de de Consiliere și Sprijin pentru Studenți (SCSS) al UVT pune la dispoziția elevilor care au nevoie de suport pentru alegerea traseului educațional și profesional și sesiuni individuale de consiliere în carieră, pentru care aceștia se pot programa prin completarea formularului. O altă resursă de care elevii pot beneficia, în scopul unei mai bune orientări spre un anumit traseu educațional și profesional, este platforma YTM, un instrument de testare psiho-vocațională dezvoltat de Universitatea de Vest din Timișoara. Mai multe detalii despre serviciile de consiliere în carieră și despre platforma YTM sunt disponibile pe site-ul universității.

Ședințele vechiului și noului Senat al UO

Vineri, la Universitatea din Oradea

Ședințele vechiului și noului Senat al UO

Astăzi (vineri, 10 februarie 2012), a avut loc ședința vechiului Senat al Universității din Oradea, urmată de ședința noului Senat validat.

La primul punct al ordinii de zi, membrii vechiul Senat au validat alegerile pentru funcția de membru al Senatului Universității din Oradea.
Următoarele puncte de pe ordinea de zi au fost:
a.Propunerea de reprogramare a alegerilor pentru funcția de președinte al Senatului (SUO). Conform calendarului de alegeri, ședința pentru alegerea președintelui Senatului UO era programată pentru 27 februarie. Conform Regulamentului de organizare și desfășurare a alegerilor și concursurilor pentru structurile de conducere la Universitatea din Oradea, art. 51 „candidaturile pentru funcția de președinte al Senatului se depun, la registratura universității, cu cel puțin 15 zile înaintea datei alegerilor”. Astfel, candidaturi se puteau depune doar până duminică, 12 februarie 2012.  Președintele Senatului trebuie să fie membru al acestuia. Având în vedere că astăzi a fost validat noul Senat, termenul avut la dispoziție de potențialii candidați pentru depunerea candidaturilor este destul de scurt, așa încât, s-a decis amânarea alegerilor pe 29 februarie. Astfel, candidaturile se pot depune la registratura UO, până marți, 14 februarie 2012, ora 15.
b.Validarea noului Senat – Senatul în exercițiu al UO s-a întrunit astăzi în ultima ședință pentru a valida structura noului Senat. Au fost validați 57 de candidați din partea facultăților. Din noul Senat fac parte 57 de cadre didactice și 19 studenți. Lista noilor senatori va fi afișată pe www.uoradea.ro, la butonul Alegeri academice 2011 – 2012; noi o inserăm la sfârșitul prezentului articol.
2.Contestația dlui prof. univ. dr. ing. Gheorghe Constantin Ionescu
Noul Senat s-a întrunit astăzi în prima sa ședință pentru a stabili, pe lângă alte subiecte organizatorice, Comisia de analiză și soluționare a contestației depuse de dl prof. univ. dr. Gheorghe-Constantin Ionescu. Senatul a decis constituirea unei comisii formate din 5 membri care să analizeze constestația. Comisia este compusă din conf. univ. dr. Boloș Marcel, lector univ. dr. Lavinia Onica Chipea, prof. univ. dr. ing. Sorin Curilă, conf. univ. dr. ing. Tudor Mitran și lector univ. dr. Adrian Popoviciu. Aceasta va trebui ca în termen de trei zile lucrătoare să vină cu un răspuns la constestație în fața Senatului UO. Răspunsul comisiei va trebui votat de Senatul UO în ședința programată marți, 14 februarie 2012, de la ora 13.
3.Alegerile pentru funcția de președinte al studenților din Senatul UO
Studenții, membri în SUO, s-au întrunit astăzi pentru a-și vota președintele, vicepreședintele și secretarul general al studenților din Senatul UO. În competiția pentru președinte s-au înscris doi candidați: Răzvan Tau și Adrian Vușca, ambii de la Facultatea de Științe Economice. Din 18 studenți prezenți, 15 au votat pentru Răzvan Tau și 3 pentru Adrian Vușca. Noul președinte al studenților din Senatul UO este Răzvan Lucian Tau. Pentru funcțiile de vicepreședinte și secretar general s-a înscris câte un singur candidat: Romeo Vasile Filip (Inginerie Electrică și Tehnologia Informației) care a obținut 18 voturi, respectiv Andra Nistor (Litere), care a fost votată de 17 studenți. Un buletin de vot a fost alb. (Olimpia Popoviciu)
Membrii noului Senat al Universității din Oradea
Vă prezentăm lista cadrelor didactice care au devenit membri ai Senatului UO în urma alegerilor desfășurate miercuri, 8 februarie 2012.
1.Mariș Hinsu Florin Marian (419 voturi), 2.Lazăr Valentin (375), 3.Știop Teofil Ioan (362), 4.Gaie Ștefan (349) – de la Facultatea de Arte; 5. Cîmpan Gabriela (401), 6. Gomboș Dan (390), 7.Luncan Andrei (339) - Facultatea de Construcții; 8.Onica Chipea Lavinia (415), 9.Bodea Radu (382) - Facultatea de Drept; 10.Grama Vasile (438), 11.Dinca Iulian (433), 12.Szabo Alexi Paul (407), 13.Pasztay Zoltan (404) - Facultatea de Geografie, Sport și Turism; 14. Curilă Sorin (501), 15.Silaghi Marius Alexandru (308), 16. Grava Cristian (278), 17.Moldovan Liviu (238) - Facultatea de Inginerie Electrică și Tehnologia Informației; 18. Andreescu Nicoleta Alina (390),19.Dzițac Simona Mirela (362), 20.Albu Adina Victoria (344) - Facultatea de Inginerie Energetică și Management Industrial; 21. Þarcă Ioan Constantin (415), 22.Băban Călin Florin (405), 23.Lucaciu Ioan (388), 24.Mitran Tudor (353) - Facultatea de Inginerie Managerială și Tehnologică; 25. Horga Ioan (313), 26. Popoviciu Adrian Claudiu (308), 27.Albu Ioana (257) - Facultatea de Istorie, Relații Internaționale, Științe Politice și Științele Comunicării; 28. Negruț Dan (399), 29.Indrieș Magdalena (386), 30.Vlad Daciana (380) - Facultatea de Litere; 31.Bodog Florian Dorel (438), 32.Cavalu Simona (410), 33.Mureșan Mariana Eugenia (398), 34.Burtă Ovidiu (374), 35.Drăgan Felicia (374), 36.Feder Bogdan (369), 37.Vîlceanu Alexandru Narcis (347) - Facultatea de Medicină și Farmacie; 38.Vicaș Simona Ioana (285), 39.Mintaș Olimpia Smaranda (258), 40.Brejea Radu Petru (249), 41.Lazăr Andra Nicoleta (248), 42.Bodog Marinela Florica (214) - Facultatea de Protecția Mediului; 43. Căuș Vasile Aurel (365), 44.Toderaș Adina Monica (335), 45.Sebeșan Mioara (308), 46.Covaciu Marcov Severus Daniel (298) - Facultatea de Științe; 47. Meșter Liana Eugenia (297), 48.Boloș Marcel Ioan (275), 49.Coita Dorin Cristian (263), 50.Bodog Simona Aurelia (247) - Facultatea de Științe Economice; 51. Pătroc Dan (357), 52.Drugaș Marius (334), 53.Maria Mihai (333), 54.Popa Berce Carmen (329) -  Facultatea de Științe Socio-Umane; 55. Þepelea Marius (487), 56. Cherescu Pavel (426) - Facultatea de Teologie Ortodoxă „ep. dr. Vasile Coman”; 57.Mandrea Laurențiu (479) - D.P.P.P.D.

Trimite email
luni, 16 iunie 2025, 14:55:24 Ora de vară a Europei de Est