Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Ședințele vechiului și noului Senat al UO

Vineri, la Universitatea din Oradea

Ședințele vechiului și noului Senat al UO

Astăzi (vineri, 10 februarie 2012), a avut loc ședința vechiului Senat al Universității din Oradea, urmată de ședința noului Senat validat.

La primul punct al ordinii de zi, membrii vechiul Senat au validat alegerile pentru funcția de membru al Senatului Universității din Oradea.
Următoarele puncte de pe ordinea de zi au fost:
a.Propunerea de reprogramare a alegerilor pentru funcția de președinte al Senatului (SUO). Conform calendarului de alegeri, ședința pentru alegerea președintelui Senatului UO era programată pentru 27 februarie. Conform Regulamentului de organizare și desfășurare a alegerilor și concursurilor pentru structurile de conducere la Universitatea din Oradea, art. 51 „candidaturile pentru funcția de președinte al Senatului se depun, la registratura universității, cu cel puțin 15 zile înaintea datei alegerilor”. Astfel, candidaturi se puteau depune doar până duminică, 12 februarie 2012.  Președintele Senatului trebuie să fie membru al acestuia. Având în vedere că astăzi a fost validat noul Senat, termenul avut la dispoziție de potențialii candidați pentru depunerea candidaturilor este destul de scurt, așa încât, s-a decis amânarea alegerilor pe 29 februarie. Astfel, candidaturile se pot depune la registratura UO, până marți, 14 februarie 2012, ora 15.
b.Validarea noului Senat – Senatul în exercițiu al UO s-a întrunit astăzi în ultima ședință pentru a valida structura noului Senat. Au fost validați 57 de candidați din partea facultăților. Din noul Senat fac parte 57 de cadre didactice și 19 studenți. Lista noilor senatori va fi afișată pe www.uoradea.ro, la butonul Alegeri academice 2011 – 2012; noi o inserăm la sfârșitul prezentului articol.
2.Contestația dlui prof. univ. dr. ing. Gheorghe Constantin Ionescu
Noul Senat s-a întrunit astăzi în prima sa ședință pentru a stabili, pe lângă alte subiecte organizatorice, Comisia de analiză și soluționare a contestației depuse de dl prof. univ. dr. Gheorghe-Constantin Ionescu. Senatul a decis constituirea unei comisii formate din 5 membri care să analizeze constestația. Comisia este compusă din conf. univ. dr. Boloș Marcel, lector univ. dr. Lavinia Onica Chipea, prof. univ. dr. ing. Sorin Curilă, conf. univ. dr. ing. Tudor Mitran și lector univ. dr. Adrian Popoviciu. Aceasta va trebui ca în termen de trei zile lucrătoare să vină cu un răspuns la constestație în fața Senatului UO. Răspunsul comisiei va trebui votat de Senatul UO în ședința programată marți, 14 februarie 2012, de la ora 13.
3.Alegerile pentru funcția de președinte al studenților din Senatul UO
Studenții, membri în SUO, s-au întrunit astăzi pentru a-și vota președintele, vicepreședintele și secretarul general al studenților din Senatul UO. În competiția pentru președinte s-au înscris doi candidați: Răzvan Tau și Adrian Vușca, ambii de la Facultatea de Științe Economice. Din 18 studenți prezenți, 15 au votat pentru Răzvan Tau și 3 pentru Adrian Vușca. Noul președinte al studenților din Senatul UO este Răzvan Lucian Tau. Pentru funcțiile de vicepreședinte și secretar general s-a înscris câte un singur candidat: Romeo Vasile Filip (Inginerie Electrică și Tehnologia Informației) care a obținut 18 voturi, respectiv Andra Nistor (Litere), care a fost votată de 17 studenți. Un buletin de vot a fost alb. (Olimpia Popoviciu)
Membrii noului Senat al Universității din Oradea
Vă prezentăm lista cadrelor didactice care au devenit membri ai Senatului UO în urma alegerilor desfășurate miercuri, 8 februarie 2012.
1.Mariș Hinsu Florin Marian (419 voturi), 2.Lazăr Valentin (375), 3.Știop Teofil Ioan (362), 4.Gaie Ștefan (349) – de la Facultatea de Arte; 5. Cîmpan Gabriela (401), 6. Gomboș Dan (390), 7.Luncan Andrei (339) - Facultatea de Construcții; 8.Onica Chipea Lavinia (415), 9.Bodea Radu (382) - Facultatea de Drept; 10.Grama Vasile (438), 11.Dinca Iulian (433), 12.Szabo Alexi Paul (407), 13.Pasztay Zoltan (404) - Facultatea de Geografie, Sport și Turism; 14. Curilă Sorin (501), 15.Silaghi Marius Alexandru (308), 16. Grava Cristian (278), 17.Moldovan Liviu (238) - Facultatea de Inginerie Electrică și Tehnologia Informației; 18. Andreescu Nicoleta Alina (390),19.Dzițac Simona Mirela (362), 20.Albu Adina Victoria (344) - Facultatea de Inginerie Energetică și Management Industrial; 21. Þarcă Ioan Constantin (415), 22.Băban Călin Florin (405), 23.Lucaciu Ioan (388), 24.Mitran Tudor (353) - Facultatea de Inginerie Managerială și Tehnologică; 25. Horga Ioan (313), 26. Popoviciu Adrian Claudiu (308), 27.Albu Ioana (257) - Facultatea de Istorie, Relații Internaționale, Științe Politice și Științele Comunicării; 28. Negruț Dan (399), 29.Indrieș Magdalena (386), 30.Vlad Daciana (380) - Facultatea de Litere; 31.Bodog Florian Dorel (438), 32.Cavalu Simona (410), 33.Mureșan Mariana Eugenia (398), 34.Burtă Ovidiu (374), 35.Drăgan Felicia (374), 36.Feder Bogdan (369), 37.Vîlceanu Alexandru Narcis (347) - Facultatea de Medicină și Farmacie; 38.Vicaș Simona Ioana (285), 39.Mintaș Olimpia Smaranda (258), 40.Brejea Radu Petru (249), 41.Lazăr Andra Nicoleta (248), 42.Bodog Marinela Florica (214) - Facultatea de Protecția Mediului; 43. Căuș Vasile Aurel (365), 44.Toderaș Adina Monica (335), 45.Sebeșan Mioara (308), 46.Covaciu Marcov Severus Daniel (298) - Facultatea de Științe; 47. Meșter Liana Eugenia (297), 48.Boloș Marcel Ioan (275), 49.Coita Dorin Cristian (263), 50.Bodog Simona Aurelia (247) - Facultatea de Științe Economice; 51. Pătroc Dan (357), 52.Drugaș Marius (334), 53.Maria Mihai (333), 54.Popa Berce Carmen (329) -  Facultatea de Științe Socio-Umane; 55. Þepelea Marius (487), 56. Cherescu Pavel (426) - Facultatea de Teologie Ortodoxă „ep. dr. Vasile Coman”; 57.Mandrea Laurențiu (479) - D.P.P.P.D.

Trimite email
vineri, 19 aprilie 2024, 22:34:05 Ora de vară a Europei de Est