Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Cercurile pedagogice ale cadrelor didactice

Între 23 și 29 noiembrie 2007

Cercurile pedagogice ale cadrelor didactice

Spre bucuria generală a elevilor orădeni, astăzi (luni, 26 noiembrie), ei au avut zi liberă, iar locul lor în bănci a fost luat (în școlile organizatoare) de cadrele didactice, care au luat parte la cercurile pedagogice.

Învățătorii (de la secția română) au participat la activități specifice organizate pe nivel de clase la Liceul Pedagogic ,,Iosif Vulcan”  din Oradea și Liceul Teoretic „Onisifor Ghibu”, la Școala cu clasele I-VIII „George Coșbuc” (cei de la sistemul Step by step, precum și limbile maghiară și germană), la școlile gimnaziale din Sântandrei, Ceica și Tileagd (învățătorii din sectoarele Oradea-Vest-Sud și Est), învățământul preșcolar (în limba română) a ținut cercul pedagogic din sectorul Oradea la Grădinița nr. 41 (GPN), iar profesorii de la gimnaziu și liceu, pe discipline, la „Ady Endre”, „Partenie Cosma”,”Emanuel”, „Constantin Brâncuși”, „Szent Laszlo”, „Mihai Eminescu”,”Emanuil Gojdu”, „Aurel Lazăr”, „Mihai Viteazul”, Transilvania”, „Andrei Șaguna”, „Don Orione”, Liceul de Artă, Lic. Greco-Catolic, școlile gimnaziale „Oltea Doamna”, „Andrei Mureșanu”, „Ioan Slavici”, „Octavian Goga”,  nr. 16, școlile din Borș, Diosig, Nojorid, Roșiori, Biharia și Girișu de Criș, iar cadrele didactice din învățământul special și special integrat, la S.A.M. „Ioan Bococi” și „George Barițiu”, la centrele școlare de educație incluzivă din Oradea și Tileagd, la „George Coșbuc” Oradea, „Nicolae Jiga” Tinca, „Arany Janos” Salonta…
Cercurile pedagogice au debutat în 23 noiembrie la nivelul  învățământului preșcolar (în limbile maghiară și germană) – cu activitățile desfășurate la Grădinița Reformată „Csillgocska” din Oradea, și vor continua și în zilele următoare (în 27, 28 și 29 noiembrie), la grădinițele nr. 52, 23, 31, 35, 26, 22 (G.P.P.), precum și la Școala cu clasele I-VIII din Șinteu (pentru educatoarele, învățătorii și profesorii de limbă slovacă).
Activitatea diferențiată și „Teoria inteligențelor multiple”
Învățătorii din școlile orădene au participat la cercurile pedagogice organizate la Liceul Pedagogic „Iosif Vulcan” și Liceul Teoretic „Onisifor Ghibu”, cu tema: „Strategii didactice de învățare diferențiată la clasele I-IV”.
Pe nivele de clase, în 45 de minute, doi sau chiar patru învățători (după caz) au prezentat secvențe filmate din lecții ținute anterior în cadrul temei propuse pentru cercul pedagogic, lucrând diferențiat, pe grupe (ba chiar și individual). Astfel că în intervalul de timp al unei ore, s-au prezentat mai multe lecții, la discipline diferite, lecții de dobândire de cunoștințe, de fixare sau de evaluare, după ce, în prealabil, aceiași propunători sau alții (după caz) au prezentat în power point suportul teoretic al temei – Activitatea diferențiată (la clasă). „Teoria inteligențelor multiple” (după Andrei Roșca), emisă de Howard Gardner (în 1985), considerată de Jean Piaget „cea mai importantă descoperire în domeniul pedagogiei”. Potrivit lui Gardner, există opt tipuri de inteligență: verbală/lingvistică, matematică/logică, vizuală/spațială, ritmică/muzicală,  corporală/chi(ki)nestezică, interpersonală, intrapersonală și naturalistă (dar, la o revenire, a mai adăugat una – inteligența existențială, însă nu a reușit să determine care zonă cerebrală este responsabilă de activitatea acestei inteligențe).
În același context (al inteligenței), dna inst. Maria Donca (de la Liceul Pedagogic) a prezentat și „Teoria triarhică a inteligenței”, lansată de R. Sternberg (în 1984), conform căreia inteligența umană include trei aptitudini de bază (inteligența componențială, experiențială și contextuală), admițând astfel trei tipuri de inteligență: analitică, creativă și practică.
Rezultatul?
Pentru orice educator, părinte, formator sau învățăcel, concluziile sunt evidente – spunea dna inst. Maria Donca – gândim, învățăm și creăm în moduri diferite; dezvoltarea potențialului nostru depinde de ceea ce învățăm și de cum învățăm, de inteligența noastră specifică; inteligența este fluidă, nu este fixă; experiența bogată și variată amplifică inteligența…
Secvențele filmate
La Liceul Pedagogic „Iosif Vulcan” au fost prezentate, simultan, la cele patru nivele de clasă, în cadrul unei ore nu mai puțin de 14 secvențe filmate, din tot atâtea lecții susținute la clasa I - de inst.Georgeta Tifor (la Lb. română și Abilități practice), inst. Rodica Panti (Lb. română), înv. Adriana Puie (Abilități practice) și inst. Aurelia Susan (Lb. română); la clasa a II-a – de institutoarele Maria Donca (la Lb. română), Maria Duma (Lb. română), Lavinia Sabău (Ed. plastică) și Ioana Abrudan (Lb. română și Ed. plastică); la clasa a III-a – de înv. Elena Șarba (la Matematică) și înv. Maria Dronca ( la Cunoașterea mediului); la clasa a IV-a – de inst. Angela Clonda (la Geografie) și inst. Maria Constăngioară (la Istorie).
La Liceul Teoretic „Onisifor Ghibu” au prezentat secvențe filmate din lecțiile susținute la clasa I – înv. Marioara Pantea (la Științe) și înv. Iosif Româneac (Ab. practice); la clasa a II-a – inst. Florica Pirtea (la Lb. română) și Lucia Cioria (la Ab. practice); la clasa a III-a – Kocsis Iuliana (la Matematică) și Aurelia Vesa (Științe); la clasa a IV-a – Cornelia Lăzurean (la Geografie) și Mărioara Mateiaș (la Istorie).
Testarea tipului de inteligență
Activitatea de cerc nu s-a rezumat doar la receptarea mesajului teoretic și vizionarea secvențelor filmate. La Liceul Pedagogic, spre exemplu, în debutul activității, fiecare participant și-a testat tipurile dominante de inteligență, parcurgând cele 79 de enunțuri ale unui chestionar, iar la final, pe nivel de clase, prin cooperare (în cadrul grupelor constituite), s-au realizat fișe de lucru și postere, s-au schimbat impresii, s-au formulat judecăți de valoare. Astfel că, inst. Violeta Taichiș, inspector școlar de specialitate, se poate declara mulțumită de reușita manifestării, întrucât scopul a fost realizat. „Ne-am propus o schimbare, un alt mod de a gândi cercul pedagogic, astfel încât în 45 de minute să nu vedem doar o singură lecție, ci mai multe, prin intermediul secvențelor filmate, dar și mai multe tipuri de lecții, nu doar lecții de predare, de dobândire de cunoștințe, ci și lecții de consolidare și recapitulare, toate bazate pe activitate diferențiată…”, ne-a declarat doamna inspectoare Violeta Taichiș.
 Ovidiu DAN 
  P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: Cercurile pedagogice ale cadrelor didactice.

Trimite email
sâmbătă, 20 aprilie 2024, 14:03:39 Ora de vară a Europei de Est