Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
19 noiembrie 2025

Sindicatul din educație avertizează profesorii:
Nu semnați actele adiționale propuse de școli la contractele de muncă, este o tentativă de diminuare a veniturilor

Sindicatul Independent al Profesorilor Argeș – SIPA „Muntenia” avertizează că școlile, la presiunea factorului politic, intenționează să modifice unilateral contractele individuale de muncă, schimbând baza de calcul a sporului de suprasolicitare neuropsihică, potrivit unui comunicat primit de Edupedu.ro. SIPA Muntenia transmite profesorilor, printre altele, să nu semneze actele adiționale propuse și să nu permită modificarea unilaterală a Contractului de muncă.
„Conducerile unităților de învățământ, la presiunea factorului politic, intenționează să modifice unilateral contractele individuale de muncă, schimbând baza de calcul a sporului de suprasolicitare neuropsihică, fapt ce duce la diminuarea salariului”, se arată în comunicat.

Conform sursei citate, această modificare este ilegală, deoarece decizia ICCJ nr. 7/2021 stabilește că gradația de merit, dirigenția, învățământul simultan / special, indemnizațiile specifice (contabili) sunt majorări ale salariului de bază, iar sporul neuropsihic se calculează la salariul de bază majorat, nu la salariul din grilă.

Sindicatul transmite profesorilor să nu semneze actele adiționale propuse, să nu accepte diminuarea bazei de calcul a sporului neuropsihic și să nu permită modificarea unilaterală a Contractului de muncă.

„Orice presiune sau amenințare din partea angajatorilor trebuie comunicată imediat sindicatului”, conform informării SIPA Muntenia.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
3 noiembrie 2025

Dacă înveți 20 de tipuri de exerciții, poți lua peste 9 la Evaluarea Națională, la Matematică – analiză

Evaluarea Națională continuă să dirijeze învățarea în România, asta arată noile modele de subiecte publicate pentru 2026 de Ministerul Educației și Cercetării. Analiza Edupedu.ro asupra itemilor care construiesc testul arată același tip de șablon cu probleme repetitive și previzibile. Asta deși toți specialiștii și practicienii – de la profesori, la cercetători, până la OCDE – avertizează de ani de zile că Evaluarea Națională de la finalul clasei a VIII-a în forma actuală întreținută deliberat de Centrul Național de Curriculum și Evaluare și Ministerul Educației și Cercetării menține aceleași rutine care duc elevii doar spre memorare, algoritmi, pregătire pentru notă, nu pentru înțelegere.
Reamintim, Evaluarea Națională pentru elevii clasei a VIII-a (EN VIII) reprezintă modalitatea de evaluare externă sumativă a competențelor dobândite pe parcursul învățământului gimnazial. Examenul se desfășoară, anual, într-o singură sesiune, iar în ultimul an a existat și o sesiune specială. Atât candidații proveniți din învățământul de stat, cât și cei din învățământul particular au dreptul să susțină examenul fără taxă, potrivit Ministerului Educației.
O analiză comparativă făcută de Edupedu.ro asupra subiectelor oficiale date la Evaluarea Națională de la finalul clasei a VIII-a între anii 2022–2025, în care am inclus și modelul publicat de minister pe 3 noiembrie pentru EN 2026, arată că fiecare exercițiu din testul propus este o reluare fidelă a unuia anterior. În cinci ani, examenul nu a introdus niciun tip nou de problemă, nicio cerință de gândire, nicio situație aplicată. Practic, cine identifică și rezolvă intensiv aceste câteva tipuri de exerciții poate lua lejer o notă peste 9, potrivit analizei Edupedu.ro.

„Sărbătoare și prietenie de Valentine’s Day”

Marți,

„Sărbătoare și prietenie de Valentine’s Day”

La Școala cu clasele I-VIII ,,Miron Pompiliu”, Ștei, s-a desfășurat marți, 14 februarie 2012, activitatea cultural-artistică intitulată „Sărbătoare și prietenie de Valentine’s Day”.

Programul a fost organizat de profesor Liana Moruț, Cristian Bunta, Gabriel Vancea și institutor Ileana Tomescu, alături de ,,micii cupidoni” Oana Popa și Dan Popescu (din clasa a IV-a D).
Protagoniștii au fost elevi ai claselor a VIII-a A, B, C și D care au participat la un concurs cu probe ingenioase.
Pentru început, concurenții au trebuit să descope răvașul din turta dulce. Apoi au făcut complimente partenerului (după ce au descoperit ce era scris pe răvaș). S-au descurcat relativ bine la recunoașterea „cuplurilor celebre” din povești și desene animate. A urmat proba „Declarațiilor trăsnite”. Cu ajutorul a patru cuvinte (care rimează), concurenții au avut sarcina ca în cinci minute să compună un catren folosindu-se de acele cuvinte. Concursul a continuat cu proba de aruncare a săgeților spre „panoul cu  inimioare”.
Membrii juriului (doamna director - prof. Georgeta Mușet, prof. Sanda Merce, prof. Romulus Fășie, prof. Bogdan Baciu și înv. Florina Creț) au apreciat calitatea și ingeniozitatea răspunsurilor. Premiile acordate au fost următoarele: „Cea mai perspicace pereche” - Ovidiu Făt și Corina Paulas (VIII D); „Cea mai dinamică pereche” - Giorgiana Fofiu și Lolea Sergiu (VIII B); „Cea mai intuitivă pereche” - Mihai Sabou și Sandra Stelea; „Cea mai perseverentă pereche” -  Andrei Mrege și Mihaela Vârtoga.
La finalul activității, prof. Cristian Bunta a creionat o frumoasă întâmplare (plină de înțelesuri și subînțelesuri) având ca mesaj „Fii bun și înțelept, asumă-ți responsabilități, corectează greșelile!” (Ileana Tomescu & Vancea Gabriel)

Trimite email
joi, 18 decembrie 2025 la 03:30:53 Ora standard a Europei de Est