Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Simpozionul de închidere a proiectului „HURO/0901/135 - Elaborarea strategiei de protecția solurilor pentru Munții Bihorului și zona Nyirség pe baza directivelor UE”

Vineri, Facultatea de Protecția Mediului a organizat

Simpozionul de închidere a proiectului „HURO/0901/135 - Elaborarea strategiei de protecția solurilor pentru Munții Bihorului și zona Nyirség pe baza directivelor UE”

Departamentul „Ingineria Mediului” din cadrul Facultății de Protecția Mediului a Universității din Oradea a organizat vineri (17 februarie 2012), la Hotel-Restaurant „Melody”, simpozionul de închidere a proiectului „HURO/0901/135 - Elaborarea strategiei de protecția solurilor pentru Munții Bihorului și zona Nyirség pe baza directivelor UE”.

Din prezidiul conferinței au făcut parte: prof. univ. dr. Ioan Mintaș, prodecanul Facultății de Protecția Mediului, prof. univ. dr. ing. Cornel Domuța, expert intern și coordonatorul P.A. al proiectului, prof. univ. dr. ing. Csep Nicolae Ioan, asistentul managerului de proiect și expert intern al proiectului, prof. univ. dr. ing. Gheorghe Ciobanu, expert intern al proiectului.
În deschiderea lucrărilor simpozionului, coordonatorul de proiect, dl prof. univ. dr. ing. Cornel Domuța, a făcut cunoscut scopul conferinței profesionale de închidere a proiectului, invitându-l pe prodecanul Facultății de Protecția Mediului, dl prof. univ. dr. Ioan Mintaș, să ia cuvântul.
Dl prodecan a felicitat echipa de proiect și pe coordonatorul de proiect pentru rezultatele obținute și produsele finale realizate, după care s-a referit la noile reglementări intervenite în derularea și finanțarea proiectelor, subliniind faptul că vor trebui găsite soluții pentru autofinanțare.
În cuvântul său, dl prof. univ. dr. ing. Gheorghe Ciobanu a apreciat importanța rezultatelor proiectului și a produselor finale, între care volumul „Eroziunea terenurilor în pantă din Bihor” - o lucrare de 200 de pagini – „un punct de reper pentru studenți, pentru specialiști și pentru toți cei interesați de strategia de protecție a solurilor, din țară, dar și din zona europeană”.
În cadrul primei prezentări în power point, dl prof. univ. dr. ing. Csep Nicolae Ioan a reluat datele generale ale proiectului „HURO 2007-2013: Cod  HURO/0901/135 - „Elaborarea strategiei de protecția solurilor pentru Munții Bihorului și zona Nyirség pe baza directivelor UE”; Axa prioritară: 2. Întărirea coeziunii sociale și economice în regiunea de frontieră; Domeniul major de intervenție: 2.2. Promovarea cooperării în domeniul C+D și inovației
Acțiunea: 2.2.3. Cooperare între diferitele sectoare implicate în C+D;
Denumirea partenerului leader: Universitatea din Debrecen, Ungaria; Denumirea partenerului român: Universitatea din Oradea, România;
Durata derulării proiectului pe partea română: 1 martie 2011 – 29 februarie 2012; scopul proiectului: Elaborarea strategiei de protecție a solului pe baza directivelor UE în două teritorii diferite privind caracteristicile și exploatarea – câmpie, respectiv terenuri în pantă, defavorizate, cu condiții naturale nefavorabile (zona Nyirseg, Munții Bihorului); strategia elaborată cuprinde studiul eroziunii eoliene, eroziunea solului, compactarea solurilor, fertilizarea, schimbarea regimului de apă care duce la degradarea solurilor, regimul materiei organice, sistemul de exploatare, posibilitățile de ameliorare (bentonita, nămol din epurare, biogaz, respectiv agrotehnică adecvată terenurilor în pantă, fertilizare organo-minerală, îngrășăminte verzi)...; beneficiarii direcți și indirecți ai proiectului (Universitatea din Debrecen – ca partener leader și partenerul român – Universitatea din Oradea, prin Facultatea de Protecția Mediului), fiind subliniate bunele relații de colaborare care se dezvoltă de ani buni între cei doi parteneri în cadrul proiectelor transfrontaliere; membrii echipelor de proiect și sursele de co-finanțare; în partea a doua a prezentării, asistentul managerului de proiect s-a oprit asupra realizările pachetului de activități nr. 3 (pe subactivități).
1cm de sol se formează în 100 de ani!
În prezentarea sa, coordonatorul de proiect, dl prof. univ. dr. ing. Cornel Domuța, a insistat pe realizările pachetului de activități nr. 8, evidențiind rezultatele obținute de membrii echipei de proiect, fiecare în domeniul cercetat, cu exemplificări susținute de grafice, tabele și imagini, precum: .8.1.Efectul eroziunii solului asupra proprietăților fizice ale solurilor (cercetat de conf. univ. dr. ing. Șandor Maria și prof. univ. dr. ing. Bucurean Elena); 8.2.Efectul eroziunii solului asupra proprietăților chimice ale solurilor în pantă (prof. univ. dr. ing. Ciobanu Gheorghe și prep. drd. ing. Vușcan Adrian); 8.3.Efectul eroziunii solului asupra regimului de apă al solurilor în pantă și al fertilității acestora (prof. univ. dr. ing. Sabău Nicu Cornel și șef. lucrări dr. ing. Borza Ioana); 8.4.Pierderea cantităților de sol pe terenurile în pantă și efectul eroziunii asupra producției plantelor (șef lucrări dr. ing. Brejea Radu și conf. univ. dr. ing. Bara Camelia); 8.5.Agrotehnica și regimul de fertilizare a terenurilor în pantă (prof. univ. dr. ing. Domuța Cornel și prof. univ. dr. ing. Ciobanu Cornelia), cu elaborarea PA 8/5, raport, asolamente diferite pentru terenurile în pantă, fertilizare ameliorativă, rotație și combinația acestora asupra caracteristicilor solurilor în pantă și a producției plantelor cultivate, tehnologii, precum și problemele protecției culturilor în pantă.
Prezentările au fost urmate de discuții și concluzii.
Să mai spunem că partea ungară va avea Conferința de închidere a activităților de proiect în 24 februarie 2012 la Universitatea din Debrecen, Centrul de Științe Agricole și Management Economic Aplicat. (Ovidiu DAN)
P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: Simpozionul de închidere a proiectului „HURO/0901/135 - Elaborarea strategiei de protecția solurilor pentru Munții Bihorului și zona Nyirség pe baza directivelor UE”.

Trimite email
marți, 23 aprilie 2024, 15:59:36 Ora de vară a Europei de Est