Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

O sută de zile de învățământ Freinet

Premiera națională din toamnă își arată primele roade... în iarnă!

O sută de zile de învățământ Freinet

În toamnă, la începutul acestui an școlar, scriam despre premiera națională de la Școala cu clasele I-VIII nr. 11 din Oradea – înființarea primelor două clase gimnaziale Freinet din țară!

Luni (20 februarie 2012), în cele patru clase Freinet (din cele cinci existente la nivelul școlii), au fost sărbătorite primele o sută de zile de școală în alternativa pedagogică Freinet. Așadar, la nivelul Școlii nr. 11 din Oradea funcționează cinci clase de învățământ Freinet: clasa I A – înv. prof. Marcela Gherghel, clasa I B (secția maghiară, înv. Loscher Ildiko), clasa a II-a B (secția maghiară, înv. Kor Maria) și două clase de-a V-a: a V-a A – secția română, prof. diriginte Ciogu Zoia și a V-a B – secția maghiară, prof. diriginte Coroianu Agnes (fiind singura școală din județul Bihor în care a fost implementată această alternativă pedagogică), pe lângă alternativa Step by step (o clasă) și 31 de clase de învățământ tradițional, clasic.
„Dacă la alternativa Step by step nu vorbim încă despre o continuitate și la gimnaziu, în cazul claselor Freinet asigurăm continuitatea. Actualele clase I vor absolvi nouă clase în alternativa pedagogică Freinet, a ținut să sublinieze doamna director, prof. drd. Adelina Iacob.
Profesorii care implementează pedagogia Freinet au formarea corespunzătoare, respectiv avizul A.R.S.M. (Asociația Română pentru o Școală Modernă) „Celestin Freinet” Timișoara.
Răspundem astfel unor cerințe care se regăsesc în textul noii legi (Legea Educației Naționale nr. 1/ 2011) – pluralismul educațional, tratarea individualizată, precum și investiția pe linia profilului conturat în idealul educațional stipulat de noua lege. Toate acestea în condițiile în care respectăm curriculumul național; deși avem tehnici specifice de evaluare, competențele elevilor sunt convertite în note, a mai precizat doamna director.
Ne-am bucurat și ne bucurăm de susținerea Inspectoratului Școlar Județean Bihor, a dlui inspector școlar general, profesor Dorel Luca, dar și a consilierilor locali, membri ai consiliului de administrație al școlii noastre, dl Liviu Andrica și dl Szabo Jozsef”.
„Visați să modernizați viața clasei”?
Vorbind despre această pedagogie, considerăm potrivit să ne reamintim esența sa: Fiecare copil învață în ritmul său; grupul de elevi descoperă singur cunoștințele; clasa este deschisă către lumea înconjurătoare; copiii sunt în interrelații cu alți copii și adulți în procesul de învățare.
Principiile pedagogiei Freinet: pedagogie centrată pe copil, pedagogia muncii motivate, pedagogie personalizată, pedagogia comunicării și cooperării.
Tehnici: jurnalul școlar, textul liber, corespondența școlară, ancheta documentară, exprimarea plastică, exprimarea corporală, creația manuală, exprimarea dramatică și ieșirea școlară.
Forme de organizare: clasa cooperativă, munca în echipă, trăiește-ți proiectul. Clasa cooperativă e o instituție cu structurile sale, regulile sale și funcționarea sa democratică.  
„Sărbătoare și floare” – la clasa I A
La clasa I A ( înv. prof. Marcela Gherghel), ziua de luni a fost o zi specială, care a debutat cu obișnuita întâlnire de dimineață (cu rugăciunea), întâlnire condusă de eleva Diana Herlaș – în calitate de președinte al zilei, ajutată de Carina Mocan (în postura de secretar) și Andreea Dulău (în rol de observator).
Activitatea pe grupe (patru grupe) a purtat genericul „Sărbătoare și floare”, în sensul că toate gândurile și bucuria zilei aniversare au fost exprimate prin desen, adică o exprimare plastică; fiecare a desenat pe câte o petală, după care din cinci petale s-a constituit o floare; fiecare grupă a avut floarea sa. La ceas de sărbătoare, ei au primit vizita colegilor de la alternativa Step by step, care au venit să-i felicite.
Următoarea activitate a fost exprimarea literară scrisă, intitulată „Clasa mea Freinet”, prilej cu care fiecare și-a exprimat bucuria în scris prin mesaje.
„La final, toate desenele și mesajele au fost expuse, iar la ora 12, părinții le-au putut admira și citi, înainte să fie pus tortul pe masă. Cu acest prilej am adaptat o frumoasă melodie, ca Imn al clasei noastre: „Freinet, tu ești/ Zâna (frumoasa) din povești/Tu reușești/ Vise să-mplinești!”, ne-a declarat doamna profesor Marcela Gherghel.
La clasa a V-a A, mesajele zilei de suflet au fost așternute pe frunzele unui copac – copacul clasei! (Ovidiu DAN)
P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: O sută de zile de învățământ Freinet.

Trimite email
sâmbătă, 27 aprilie 2024, 04:12:16 Ora de vară a Europei de Est