Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
19 noiembrie 2025

Sindicatul din educație avertizează profesorii:
Nu semnați actele adiționale propuse de școli la contractele de muncă, este o tentativă de diminuare a veniturilor

Sindicatul Independent al Profesorilor Argeș – SIPA „Muntenia” avertizează că școlile, la presiunea factorului politic, intenționează să modifice unilateral contractele individuale de muncă, schimbând baza de calcul a sporului de suprasolicitare neuropsihică, potrivit unui comunicat primit de Edupedu.ro. SIPA Muntenia transmite profesorilor, printre altele, să nu semneze actele adiționale propuse și să nu permită modificarea unilaterală a Contractului de muncă.
„Conducerile unităților de învățământ, la presiunea factorului politic, intenționează să modifice unilateral contractele individuale de muncă, schimbând baza de calcul a sporului de suprasolicitare neuropsihică, fapt ce duce la diminuarea salariului”, se arată în comunicat.

Conform sursei citate, această modificare este ilegală, deoarece decizia ICCJ nr. 7/2021 stabilește că gradația de merit, dirigenția, învățământul simultan / special, indemnizațiile specifice (contabili) sunt majorări ale salariului de bază, iar sporul neuropsihic se calculează la salariul de bază majorat, nu la salariul din grilă.

Sindicatul transmite profesorilor să nu semneze actele adiționale propuse, să nu accepte diminuarea bazei de calcul a sporului neuropsihic și să nu permită modificarea unilaterală a Contractului de muncă.

„Orice presiune sau amenințare din partea angajatorilor trebuie comunicată imediat sindicatului”, conform informării SIPA Muntenia.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
3 noiembrie 2025

Dacă înveți 20 de tipuri de exerciții, poți lua peste 9 la Evaluarea Națională, la Matematică – analiză

Evaluarea Națională continuă să dirijeze învățarea în România, asta arată noile modele de subiecte publicate pentru 2026 de Ministerul Educației și Cercetării. Analiza Edupedu.ro asupra itemilor care construiesc testul arată același tip de șablon cu probleme repetitive și previzibile. Asta deși toți specialiștii și practicienii – de la profesori, la cercetători, până la OCDE – avertizează de ani de zile că Evaluarea Națională de la finalul clasei a VIII-a în forma actuală întreținută deliberat de Centrul Național de Curriculum și Evaluare și Ministerul Educației și Cercetării menține aceleași rutine care duc elevii doar spre memorare, algoritmi, pregătire pentru notă, nu pentru înțelegere.
Reamintim, Evaluarea Națională pentru elevii clasei a VIII-a (EN VIII) reprezintă modalitatea de evaluare externă sumativă a competențelor dobândite pe parcursul învățământului gimnazial. Examenul se desfășoară, anual, într-o singură sesiune, iar în ultimul an a existat și o sesiune specială. Atât candidații proveniți din învățământul de stat, cât și cei din învățământul particular au dreptul să susțină examenul fără taxă, potrivit Ministerului Educației.
O analiză comparativă făcută de Edupedu.ro asupra subiectelor oficiale date la Evaluarea Națională de la finalul clasei a VIII-a între anii 2022–2025, în care am inclus și modelul publicat de minister pe 3 noiembrie pentru EN 2026, arată că fiecare exercițiu din testul propus este o reluare fidelă a unuia anterior. În cinci ani, examenul nu a introdus niciun tip nou de problemă, nicio cerință de gândire, nicio situație aplicată. Practic, cine identifică și rezolvă intensiv aceste câteva tipuri de exerciții poate lua lejer o notă peste 9, potrivit analizei Edupedu.ro.

Iubirea înflorește primăvara!

La Drăgești

Iubirea înflorește primăvara!

Iubirea este cel mai frumos sentiment. Cel mai înălțător. În numele iubirii s-au zidit imperii, s-au purtat bătălii, dar ea, iubirea a rămas aceeași, pură, serena, gingașa făptură.

Purtând în suflet și în priviri strălucirea primelor raze de soare, după norii grei de troiene care aproape ne-au acoperit, 16 elevi de la Școala cu clasele I-VIII Drăgești au adus mai aproape de noi sentimentul profund al iubirii revărsate din inimile lor mari de copii frumoși și talentați. Această activitate este de fapt o încununare a unei munci de o lună de zile, derulată în cadrul proiectului „Februarie - martie, lunile iubirii”, coordonat de doamna prof. Adina Goman.
În cadrul acestui proiect, elevii gimnaziști au demarat un concurs structurat pe trei secțiuni: secțiunea de creație literară - realizarea de eseuri și poezii pe tema dragostei; secțiunea de interpretare a poeziilor în limba franceză, la care s-au remarcat elevii: Olar Patricia, Sandra Ana, Reștea Adelin și Dărăban Sergiu, toți din clasa a VII-a, precum și trei eleve din clasa a V-a: Sandra Felicia, Buda Bianca și Sandra Ionela. Cea de-a treia secțiune, cea artistică, a fost preferata elevilor participanți, ei trebuind să confecționeze felicitări și desene cu ocazia Sfântului Valentin, a Dragobetelui, de 1 Martie și 8 Martie. La prima secțiune, cea de creație, s-au evidențiat Botizan Andrei și Cosman Claudia din clasa a VIII-a, Buboi Diana din a VI-a, dar și alții.
La realizarea acestor lucrări, elevii participanți au folosit materiale confecționate de ei înșiși, folosindu-și fiecare îndemânarea și creativitatea în făurirea acestor mici comori de suflet.
Cu acest prilej, toți elevii au fost declarați câștigători, premiile urmând a fi înmânate la începutul lunii martie. Dl director, prof. Bara Gavril, a felicitat grupul de elevi, încurajându-i să mai participe și la alte proiecte, deoarece împreună suntem mai puternici. (Adina Goman)
P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: Iubirea înflorește primăvara!

Trimite email
sâmbătă, 6 decembrie 2025, 08:19:09 Ora standard a Europei de Est