Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
19 noiembrie 2025

Sindicatul din educație avertizează profesorii:
Nu semnați actele adiționale propuse de școli la contractele de muncă, este o tentativă de diminuare a veniturilor

Sindicatul Independent al Profesorilor Argeș – SIPA „Muntenia” avertizează că școlile, la presiunea factorului politic, intenționează să modifice unilateral contractele individuale de muncă, schimbând baza de calcul a sporului de suprasolicitare neuropsihică, potrivit unui comunicat primit de Edupedu.ro. SIPA Muntenia transmite profesorilor, printre altele, să nu semneze actele adiționale propuse și să nu permită modificarea unilaterală a Contractului de muncă.
„Conducerile unităților de învățământ, la presiunea factorului politic, intenționează să modifice unilateral contractele individuale de muncă, schimbând baza de calcul a sporului de suprasolicitare neuropsihică, fapt ce duce la diminuarea salariului”, se arată în comunicat.

Conform sursei citate, această modificare este ilegală, deoarece decizia ICCJ nr. 7/2021 stabilește că gradația de merit, dirigenția, învățământul simultan / special, indemnizațiile specifice (contabili) sunt majorări ale salariului de bază, iar sporul neuropsihic se calculează la salariul de bază majorat, nu la salariul din grilă.

Sindicatul transmite profesorilor să nu semneze actele adiționale propuse, să nu accepte diminuarea bazei de calcul a sporului neuropsihic și să nu permită modificarea unilaterală a Contractului de muncă.

„Orice presiune sau amenințare din partea angajatorilor trebuie comunicată imediat sindicatului”, conform informării SIPA Muntenia.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
3 noiembrie 2025

Dacă înveți 20 de tipuri de exerciții, poți lua peste 9 la Evaluarea Națională, la Matematică – analiză

Evaluarea Națională continuă să dirijeze învățarea în România, asta arată noile modele de subiecte publicate pentru 2026 de Ministerul Educației și Cercetării. Analiza Edupedu.ro asupra itemilor care construiesc testul arată același tip de șablon cu probleme repetitive și previzibile. Asta deși toți specialiștii și practicienii – de la profesori, la cercetători, până la OCDE – avertizează de ani de zile că Evaluarea Națională de la finalul clasei a VIII-a în forma actuală întreținută deliberat de Centrul Național de Curriculum și Evaluare și Ministerul Educației și Cercetării menține aceleași rutine care duc elevii doar spre memorare, algoritmi, pregătire pentru notă, nu pentru înțelegere.
Reamintim, Evaluarea Națională pentru elevii clasei a VIII-a (EN VIII) reprezintă modalitatea de evaluare externă sumativă a competențelor dobândite pe parcursul învățământului gimnazial. Examenul se desfășoară, anual, într-o singură sesiune, iar în ultimul an a existat și o sesiune specială. Atât candidații proveniți din învățământul de stat, cât și cei din învățământul particular au dreptul să susțină examenul fără taxă, potrivit Ministerului Educației.
O analiză comparativă făcută de Edupedu.ro asupra subiectelor oficiale date la Evaluarea Națională de la finalul clasei a VIII-a între anii 2022–2025, în care am inclus și modelul publicat de minister pe 3 noiembrie pentru EN 2026, arată că fiecare exercițiu din testul propus este o reluare fidelă a unuia anterior. În cinci ani, examenul nu a introdus niciun tip nou de problemă, nicio cerință de gândire, nicio situație aplicată. Practic, cine identifică și rezolvă intensiv aceste câteva tipuri de exerciții poate lua lejer o notă peste 9, potrivit analizei Edupedu.ro.

„Înființarea unor programe de C+D în domeniul noului management public în cadrul facultăților de științe economice din instituțiile de învățământ superior din județele Hajdú-Bihar și Bihor”

Vineri, la Ramada, conferința internațională

„Înființarea unor programe de C+D în domeniul noului management public în cadrul facultăților de științe economice din instituțiile de învățământ superior din județele Hajdú-Bihar și Bihor”

Vineri, 24 februarie 2012, a avut loc la Hotel Ramada din Oradea conferința internațională cu titlul „Înființarea unor programe de C+D în domeniul noului management public în cadrul facultăților de științe economice din instituțiile de învățământ superior din județele Hajdú-Bihar și Bihor” organizată cu prilejul finalizării proiectului cu același titlu. Proiectul a fost implementat în parteneriat de Facultățile de Științe Economice din Universitatea din Debrecen, respectiv Universitatea din Oradea.

La acest eveniment au fost prezentate rezultatele obținute în urma cercetării comune realizate de către cele două facultăți în 60 de instituții ale administrației publice din județele Bihor și Hajdu-Bihar - 30 de fiecare parte a graniței. De asemenea au fost prezentate concluzii și reflecții ale unor experți în domeniul administrației publice atât din România, cât și din Ungaria. Doamna profesor universitar doctor Alecxandrina Deaconu de la Academia de Studii Economice din București și domnul Kezy Bela de firma de consultanță Mekagom din Ungaria au prezentat analize asupra celor mai serioase probleme ale instituțiilor publice și mai ales modele de bune practici și sugestii cu privire la modalitățile de remediere ale acestor probleme.
La finalul evenimentului a fost lansat manualul realizat prin proiectul menționat: „Guvernare modernă în administrația publică”, realizat de Komadi Monika, Kezy Bela și Barabas Eszter și tradus în limba română de lect. univ. dr. Andreea Hamburg.
Informații
suplimentare legate de acțiunile realizate în cadrul proiectului, precum și prezentările susținute la această conferință pot fi găsite pe pagina de internet a proiectului, la adresa http://www.huro-orgref.eu/index.php?lang=ro
(Tomina Săveanu)
P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: „Înființarea unor programe de C+D în domeniul noului management public în cadrul facultăților de științe economice din instituțiile de învățământ superior din județele Hajdú-Bihar și Bihor”.

Trimite email
sâmbătă, 20 decembrie 2025 la 00:37:47 Ora standard a Europei de Est