Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

„De Dragobete… ne distrăm românește!”

Vineri, la Oradea Shopping City

„De Dragobete… ne distrăm românește!”

Vineri, de Dragobete (24 februarie 2012), circa o sută de elevi din patru școli ( „Avram Iancu” din Oradea – coordonatoarea de proiect, „Nicolae Bălcescu”, „Octavian Goga” și Școala din Sîntandrei) s-au distrat de minune pe scena de la Oradea Shopping City, în cadrul proiectului județean „De Dragobete… ne distrăm românește!”

Concurenții gimnaziști din cele patru școli au fost organizați în perechi (fată – băiat), fiecare purtând un număr de concurs. În derularea probelor, cei doi formau o echipă, mobilizându-se pentru a câștiga cât mai multe puncte.
După prezentarea proiectului și a concurenților, organizatorii ne-au introdus în atmosfera specifică, prin intermediul prezentării în power point a sărbătorii de Dragobete. Înaintea primei probe de concurs, dansatorii din clasa a VI-a de la „Avram Iancu” (instruiți de Florin Culda) au prezentat o parodie, pregătind astfel concurenții pentru proba de dans. În pauza dintre probe, alți și alți artiști de la școala coordonatoare au evoluat pe scenă pentru a le da o șansă concurenților să-și tragă sufletul. Înaintea celei de-a doua probe au cântat și încântat: Laura - Denisa, Amalia și Vereș, în cadrul unor cupluri celebre. Cea de-a doua probă a fost una de pantomimă (un partener trebuia să ghicească ceea ce îi comunica „jumătatea” sa prin gesturi... „disperate”). Pentru o schimbare de registru, după proba de dans, pe scenă au urcat „Dușmancele”, dar și frumoasa din „La oglindă”. În repriza a III-a li s-a cerut concurenților să recunoască pe monitor trei obiecte folosite în gospodăria țărănească. În cadrul momentului artistic următor au evoluat titrații dansatori ai școlii, din a VI-a și a II-a C (foștii și actualii elevi ai prof. Stelieana Cârciumaru), instruiți de Florin Culda, în cadrul a două colaje, cu tema „Primăvara”, iar în final Andreea Barat ne-a surprins plăcut cu un număr de balet. Proba nr. 4 avea să-i distreze cel mai tare pe partenerii aflați față-n față; unul trebuia să-l picteze pe celălalt, în ideea de a-i scoate în evidență ceea ce apreciază el cel mai mult la partenerul său. După această probă de „capă și spadă”, fără nicio legătură cu concurenții, organizatorii s-au pus să spună bancuri. Proba a cincea (și ultima) i-a dat gata cu piramida din pahare (de unică folosință), construită de unii și dărâmată de alții cu aerul eliberat dintr-un balon umflat. După mai bine de două ore și jumătate, prof. Claudia Span și Violeta Juhăleanu – coordonatori de proiect - respirau ușurate văzând atmosfera ce se încinsese pe ringul de dans în timp ce membrii juriului deliberau (prof. Felicia Goina, Furtos Gabriela, Andrada Mezea, Clonda Veronica, Janina Miaro și Emil Prodan).
„Copiii sunt minunați, iar întrecerea lor a fost o lecție de angajare și responsabilizare, care le-a pus în evidență calitățile și competențele, dar și frumoase trăsături de voință și caracter. Cu toții sunt câștigătorii unui eveniment care a omagiat iubirea, cel mai frumos, mai înalt și onorant sentiment uman”, ne-a declarat prof. Claudia Span.
Premianții
Locul I - Andreea Raita și Mihai Nemeș
Locul II – Raul Popa și Bianca Venter
Locul III – Miruna Cojocaru și Andrei Bîzgan
Pentru ocupanții primelor trei locuri, Eponge Fashion Paris a pus la bătaie vouchere de cumpărături în valoare de 150, 100 și respectiv 50 de lei. În plus cei clasați pe prima treaptă a podiumului s-au mai ales și cu câte un bilet la cinema Cortina. Dar, gazda și sponsorul concursului, Oradea Shopping City, a avut premii de participare pentru toți concurenții. (Ovidiu DAN)
P.S. Pentru mai multe poze (100 de poze), accesați Galeria foto: „De Dragobete… ne distrăm românește!”

Trimite email
vineri, 19 aprilie 2024, 12:38:31 Ora de vară a Europei de Est