Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
19 noiembrie 2025

Sindicatul din educație avertizează profesorii:
Nu semnați actele adiționale propuse de școli la contractele de muncă, este o tentativă de diminuare a veniturilor

Sindicatul Independent al Profesorilor Argeș – SIPA „Muntenia” avertizează că școlile, la presiunea factorului politic, intenționează să modifice unilateral contractele individuale de muncă, schimbând baza de calcul a sporului de suprasolicitare neuropsihică, potrivit unui comunicat primit de Edupedu.ro. SIPA Muntenia transmite profesorilor, printre altele, să nu semneze actele adiționale propuse și să nu permită modificarea unilaterală a Contractului de muncă.
„Conducerile unităților de învățământ, la presiunea factorului politic, intenționează să modifice unilateral contractele individuale de muncă, schimbând baza de calcul a sporului de suprasolicitare neuropsihică, fapt ce duce la diminuarea salariului”, se arată în comunicat.

Conform sursei citate, această modificare este ilegală, deoarece decizia ICCJ nr. 7/2021 stabilește că gradația de merit, dirigenția, învățământul simultan / special, indemnizațiile specifice (contabili) sunt majorări ale salariului de bază, iar sporul neuropsihic se calculează la salariul de bază majorat, nu la salariul din grilă.

Sindicatul transmite profesorilor să nu semneze actele adiționale propuse, să nu accepte diminuarea bazei de calcul a sporului neuropsihic și să nu permită modificarea unilaterală a Contractului de muncă.

„Orice presiune sau amenințare din partea angajatorilor trebuie comunicată imediat sindicatului”, conform informării SIPA Muntenia.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
3 noiembrie 2025

Dacă înveți 20 de tipuri de exerciții, poți lua peste 9 la Evaluarea Națională, la Matematică – analiză

Evaluarea Națională continuă să dirijeze învățarea în România, asta arată noile modele de subiecte publicate pentru 2026 de Ministerul Educației și Cercetării. Analiza Edupedu.ro asupra itemilor care construiesc testul arată același tip de șablon cu probleme repetitive și previzibile. Asta deși toți specialiștii și practicienii – de la profesori, la cercetători, până la OCDE – avertizează de ani de zile că Evaluarea Națională de la finalul clasei a VIII-a în forma actuală întreținută deliberat de Centrul Național de Curriculum și Evaluare și Ministerul Educației și Cercetării menține aceleași rutine care duc elevii doar spre memorare, algoritmi, pregătire pentru notă, nu pentru înțelegere.
Reamintim, Evaluarea Națională pentru elevii clasei a VIII-a (EN VIII) reprezintă modalitatea de evaluare externă sumativă a competențelor dobândite pe parcursul învățământului gimnazial. Examenul se desfășoară, anual, într-o singură sesiune, iar în ultimul an a existat și o sesiune specială. Atât candidații proveniți din învățământul de stat, cât și cei din învățământul particular au dreptul să susțină examenul fără taxă, potrivit Ministerului Educației.
O analiză comparativă făcută de Edupedu.ro asupra subiectelor oficiale date la Evaluarea Națională de la finalul clasei a VIII-a între anii 2022–2025, în care am inclus și modelul publicat de minister pe 3 noiembrie pentru EN 2026, arată că fiecare exercițiu din testul propus este o reluare fidelă a unuia anterior. În cinci ani, examenul nu a introdus niciun tip nou de problemă, nicio cerință de gândire, nicio situație aplicată. Practic, cine identifică și rezolvă intensiv aceste câteva tipuri de exerciții poate lua lejer o notă peste 9, potrivit analizei Edupedu.ro.

„Învinge răul prin iubire!”

Sărbătorile inimii la Ianoșda

„Învinge răul prin iubire!”

Sub deviza „Învinge răul prin iubire!”, cadrele didactice și elevii de la Școala cu clasele I – VIII din Ianoșda au organizat și desfășurat în perioada 14 - 24 februarie 2012 o serie de activități în cinstea iubirii, singura stare capabilă să emoționeze sufletul.

Astfel sub îndrumarea doamnelor învățătoare Daniela Toma, Marcela Buta, Mirabela Toma și Delia Bughiu, elevii claselor I-IV și-au făcut cadouri, au confecționat inimioare inscripționate ,,Inima mea bate pentru...” pe care le-au dăruit celor dragi, mărțișoarele în formă de poșetuță cu inimioare au scos fetele la shopping, iar „Copacul prieteniei” a înmugurit cu cele peste 100 de frunzulițe în formă de inimi pe care toți elevii le-au agățat de câte o ramură și în care fiecare a scris câte un gând, o dedicație despre dragoste. Pe o inimioară sta scris „Unde dragoste nu e, nimic nu e”, pe alta „Inima mea bate pentru mama”, „Inima mea bate în piept”, pentru ca cei din clasa a VIII-a să scrie adevărate și emoționante declarații de dragoste. Clasele V-VIII, cu ajutorul doamnelor profesoare Anca Băican, Irina Rugea, Alina Popa, Ancuța Cionca și Manuela Suciu, au descoperit povestea Sf. Valentin și cea a Dragobetelui, au întocmit mini proiecte în care au analizat erosul în diferite cupluri celebre, precum: Cleopatra și Cezar, Hitler și Eva, Eminescu și Veronica, Romeo și Julieta, Tristan și Isolda, au căutat și citit poezii de dragoste din literatura română. Toate acestea au culminat cu concursul inedit organizat de prof. Daniela Botiș „Cu dragoste de Dragobete”, în care 10 perechi întruchipând diferite personaje au trecut împreună prin 10 probe haioase la sfârșitul cărora juriul a premiat toți concurenții, primele trei echipe (Othello și Desdemona, Rapunzel și Gheorghe, Făt-Frumos și Ileana Cosînzeana) primind și cadouri. Întreaga activitate a fost susținută de coordonatoarea școlii, doamna profesoară Balogh Ildiko și profesorul de educație fizică Zuh Ludovic. (Codruța Toma)
P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: „Învinge răul prin iubire!”

Trimite email
sâmbătă, 13 decembrie 2025 la 22:31:36 Ora standard a Europei de Est