Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Iar și iară... clasa pregătitoare!

O nouă conferință de presă

Iar și iară... clasa pregătitoare!

O nouă conferință de presă Iar și iară... clasa pregătitoare! Cred că în învățământ nu mai e nimic de discutat decât despre clasa pregătitoare!!! Iar problema a devenit, după cum „cugetă” unii, o „isterie” națională!

Cât e ziua de mare, telefonul verde sună în neștire la I.S.J. Bihor, dacă tot e gratuit, nu-i așa? Din 23 ianuarie s-au primit 345 de apeluri. Unii chiar sună să se afle în treabă și să țină inspectorii țintuiți de telefon, de parcă nu ar avea ceva mai bun de făcut!
La conferința de presă de vineri (24 februarie 2012), inspectorul școlar general, dl prof. Dorel Luca, a pus din nou pe tapet clasa pregătitoare.
O nouă redimensionare a planului de școlarizare
S-au reorganizat circumscripțiile școlare, făcându-se arondarea străzilor din jurul școlilor, folosindu-se date de la evidența populației. „Nu s-a putut stabili cu exactitate câți copii vor merge la secția maghiară și câți la secția română. Am furnizat școlilor și listele de la grădinițe. Am solicitat directorilor de școli să afișeze la unitatea de învățământ arondarea străzilor. Până în 29 februarie trebuie să redimensionăm planul de școlarizare. Ni se arată că la unele școli va trebui să dăm mai multe clase...”.
Evaluarea psihosomatică a copiilor
Tot până în 29 februarie, copiii trebuie să se prezinte pentru evaluarea psihosomatică în unul din cele 15 centre existente la nivel de județ.
Din cei 248 de copii evaluați psihosomatic, 43 au primit recomandare pentru clasa I, 194 pentru clasa pregătitoare, iar 11 pentru a urma grupa mare la grădiniță.
Dacă copilul împlinește 6 ani până la 1 septembrie, el poate fi înscris în clasa I. E vorba în primul rând de responsabilitatea părintelui care ia decizia.
Invitată la conferința de presă, dna Simina Hinț (specialist, reprezentant al CJRAE) ne-a vorbit despre evaluarea psihosomatică, despre cele două probe de evaluare cu 12 și respectiv 14 itemi (timp de evaluare, circa 30 - 40 de minute), 12 itemi pentru copiii care nu au împlinit 6 ani și 14 pentru cei care au peste 6 ani. Din echipa de evaluare fac parte psihologi școlari, educatoare și învățători (institutori, profesori)
Ce se evaluează?
Funcționarea cognitivă, atenția memoria, recunoașterea culorilor, formelor geometrice, puterea de concentrare, deprinderile matematice, un limbaj adecvat, motricitatea, dar mai cu seamă competențele sociale și emoționale, relaționarea cu psihologul, educatoarea și învățătorul. Potrivit grilelor de calcul MECTS, un copil va avea succes la școală dacă reușește să ajungă la 75 la sută din itemii fiecărei probe. Tot ce depășește 75 la sută trece în clasa pregătitoare sau în clasa I, dacă nu, vor merge în grupa mare. Potrivit listelor, 1.056 de copii ar trebui să fie evaluați până în 29 februarie. După această dată, la nivel de județ va mai rămâne doar un singur centru de evaluare psihosomatică, din cele 15 existente la această oră. (Ovidiu DAN)  

Trimite email

miercuri, 19 iunie 2019