Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Iar și iară... clasa pregătitoare!

O nouă conferință de presă

Iar și iară... clasa pregătitoare!

O nouă conferință de presă Iar și iară... clasa pregătitoare! Cred că în învățământ nu mai e nimic de discutat decât despre clasa pregătitoare!!! Iar problema a devenit, după cum „cugetă” unii, o „isterie” națională!

Cât e ziua de mare, telefonul verde sună în neștire la I.S.J. Bihor, dacă tot e gratuit, nu-i așa? Din 23 ianuarie s-au primit 345 de apeluri. Unii chiar sună să se afle în treabă și să țină inspectorii țintuiți de telefon, de parcă nu ar avea ceva mai bun de făcut!
La conferința de presă de vineri (24 februarie 2012), inspectorul școlar general, dl prof. Dorel Luca, a pus din nou pe tapet clasa pregătitoare.
O nouă redimensionare a planului de școlarizare
S-au reorganizat circumscripțiile școlare, făcându-se arondarea străzilor din jurul școlilor, folosindu-se date de la evidența populației. „Nu s-a putut stabili cu exactitate câți copii vor merge la secția maghiară și câți la secția română. Am furnizat școlilor și listele de la grădinițe. Am solicitat directorilor de școli să afișeze la unitatea de învățământ arondarea străzilor. Până în 29 februarie trebuie să redimensionăm planul de școlarizare. Ni se arată că la unele școli va trebui să dăm mai multe clase...”.
Evaluarea psihosomatică a copiilor
Tot până în 29 februarie, copiii trebuie să se prezinte pentru evaluarea psihosomatică în unul din cele 15 centre existente la nivel de județ.
Din cei 248 de copii evaluați psihosomatic, 43 au primit recomandare pentru clasa I, 194 pentru clasa pregătitoare, iar 11 pentru a urma grupa mare la grădiniță.
Dacă copilul împlinește 6 ani până la 1 septembrie, el poate fi înscris în clasa I. E vorba în primul rând de responsabilitatea părintelui care ia decizia.
Invitată la conferința de presă, dna Simina Hinț (specialist, reprezentant al CJRAE) ne-a vorbit despre evaluarea psihosomatică, despre cele două probe de evaluare cu 12 și respectiv 14 itemi (timp de evaluare, circa 30 - 40 de minute), 12 itemi pentru copiii care nu au împlinit 6 ani și 14 pentru cei care au peste 6 ani. Din echipa de evaluare fac parte psihologi școlari, educatoare și învățători (institutori, profesori)
Ce se evaluează?
Funcționarea cognitivă, atenția memoria, recunoașterea culorilor, formelor geometrice, puterea de concentrare, deprinderile matematice, un limbaj adecvat, motricitatea, dar mai cu seamă competențele sociale și emoționale, relaționarea cu psihologul, educatoarea și învățătorul. Potrivit grilelor de calcul MECTS, un copil va avea succes la școală dacă reușește să ajungă la 75 la sută din itemii fiecărei probe. Tot ce depășește 75 la sută trece în clasa pregătitoare sau în clasa I, dacă nu, vor merge în grupa mare. Potrivit listelor, 1.056 de copii ar trebui să fie evaluați până în 29 februarie. După această dată, la nivel de județ va mai rămâne doar un singur centru de evaluare psihosomatică, din cele 15 existente la această oră. (Ovidiu DAN)  

Trimite email
vineri, 26 aprilie 2024, 09:23:22 Ora de vară a Europei de Est