Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Concursul local de proiecte pentru tineret

În perioada 26 martie - 27 aprilie

Concursul local de proiecte pentru tineret

Direcția Județeană pentru Sport și Tineret Bihor anunță organizarea concursului local de proiecte pentru tineret în perioada 26 martie -27 aprilie 2012.

Concursul se va desfașura în doua etape, una de evaluare a proiectelor și una de evaluare a eligibilității ONGT-urilor.
Proiectele se depun la sediul DJST Bihor, personal sau prin poștă, în plic sigilat. 
Perioada de depunere a proiectelor este 26-30 martie  până la orea 16.00, iar dosarul suport pentru evaluarea eligibilității ONGT-urilor se depune în perioada 9-12 aprilie 2012.
Perioada de derulare a proiectelor trebuie să fie cuprinsă între 5 mai - 1 decembrie 2012. Evaluarea proiectelor de tineret va avea loc în 2 aprilie, iar evaluarea eligibilității ONGT-urilor va avea loc în 13 aprilie 2012. Rezultatele pentru etapa I vor  fi afișate în 3 aprilie, iar pentru etapa a II-a, în 18 aprilie.
Metodologia de concurs și informații suplimentare se pot obține de la Compartimentul pentru Tineret din cadrul Direcției Județene pentru Sport și Tineret Bihor (str. Mihai Eminescu, nr.11, Oradea) sau de pe site-ul Autorității Naționale pentru Sport și Tineret www.anst.gov.ro.
 
Prioritățile pentru concursul local de proiecte pentru tineret
1. PARTICIPAREA CIVICĂ:
*sprijinirea de acțiuni specifice de voluntariat;
*sprijinirea înființării de structuri de/pentru tineret; dezvoltarea și diversificarea celor existente;
*facilitarea consultării între autoritățile centrale și locale și structurile reprezentative de tineret;
*dezvoltarea de parteneriate între structurile de/pentru tineret și administrația publică centrală și locală;
*dezvoltarea și diversificarea acțiunilor privind implicarea tinerilor în viața comunității
2. PARTICIPAREA ECONOMICĂ:
*stimularea activității economice a tinerilor;
*stimularea creativității tinerilor în domeniul economic și social.
3. PARTICIPARE CULTURALĂ:
*facilitarea accesului la actul de cultură și creșterea consumului cultural la tineri
*sprijinirea și stimularea creativității culturale
4. PARTICIPARE LA EDUCAÞIE:
*dezvoltarea și diversificarea ofertei educaționale nonformale pentru tineri;
*sprijinirea procesului de educare și formare continuă
*facilitarea mobilității tinerilor între sistemul de învățământ și piața muncii
*sprijinirea de acțiuni privind informarea, consilierea și orientarea în carieră
*dezvoltarea și  diversificarea acțiunilor de timp liber, vacanță, sport și turism pentru tineri.
5. REDUCEREA FACTORILOR DE RISC CARE CONDUC LA EXCLUDERE ȘI MARGINALIZARE SOCIALĂ
*prevenirea și combaterea șomajului în rândul tinerilor
6. SUSÞINEREA ACTIVITĂÞILOR DE TINERET SPECIFICE MINORITĂÞILOR NAÞIONALE, PENTRU ÎNTĂRIREA DIVERSITĂÞII ȘI INCLUZIUNEA SOCIALĂ A ACESTORA
7. PARTENERIATE CU CONSILIILE JUDEÞENE ȘI CONSILIUL NAÞIONAL AL ELEVILOR
8. 2 Mai – Ziua Națională a Tineretului (Săptămâna Națională a Tineretului)
Daniela Băltățescu

Trimite email
vineri, 19 aprilie 2024, 20:38:09 Ora de vară a Europei de Est