Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
5 februarie 2021
1.*BREAKING Calendarul de înscriere în clasa pregătitoare 2021 a fost pus în dezbatere: pe 15 martie încep înscrierile / Greșeală în metodologie, care spune că maximul este de 25 de elevi la clasă, deși legea prevede cel mult 22 elevi în învățământul primar
Ministerul Educației a pus, vineri, în dezbatere publică proiectul calendarului de înscriere a copiilor în învățământul primar, pentru anul școlar 2021-2022, precum și proiectul metodologiei de înscriere în învățământul primar pentru anul școlar viitor. Procedurile încep pe 10 martie, iar înscrierea începe pe 15 martie, cu evaluarea copiilor și emiterea recomandării de înscriere la școală. Proiectul de metodologie are o greșeală: stipulează că maximul de elevi la clasă este de 25 de elevi, deși legea educației prevede din august 2020 că sunt cel mult 22 elevi la clasă în învățământul primar.
Proiectul de metodologie prevede că înscrierea în clasa pregătitoare nu este condiționată de frecventarea grupei mari de grădiniță. Precizarea vine în contextul în care anul acesta școlar este primul în care grupa mare a devenit obligatorie, în România.
O noutate legată de obligativitatea grupei mari de grădiniță intervine, însă, atunci când este vorba despre înscrierea la clasa pregătitoare a copiilor care fac 6 ani după 1 septembrie 2021. Concret, vor fi evaluați psihosomatic doar copiii care împlinesc 6 ani în perioada 1 septembrie – 31 decembrie 2021 inclusiv și care NU au frecventat grădinița sau care s-au întors din străinătate. Ceilalți, vor intra la școală pe baza unei recomandări primite de la grădiniță.
Ce spune metodologia: Părinții/ tutorii legal instituiți/ reprezentanții legali, ai căror copii împlinesc vârsta de 6 ani până la data de 31 august 2021 inclusiv, au obligația de a înscrie copiii în învățământul primar în clasa pregătitoare. Procesul de înscriere în învățământul primar nu este condiționat de frecventarea grupei mari a învățământului preșcolar. De asemenea, și părinții ai căror copii împlinesc vârsta de 6 ani în perioada 1 septembrie – 31 decembrie 2021 inclusiv, pot să își înscrie copiii în învățământul primar, în clasa pregătitoare, dacă nivelul lor de dezvoltare este corespunzător.

2.*Redeschiderea unităților de învățământ este o ,,nebuloasă”, acuză Alianța studenților, care semnalează probleme birocratice și operaționale privind întoarcerea la școală / Măsurile propuse pentru studenți
Redeschiderea unităților de învățământ începând cu 8 februarie este descrisă de Alianța Națională a Organizațiilor Studențești din România (A.N.O.S.R.), într-un comunicat transmis alături de Consiliul Național al Elevilor (C.N.E.), drept o ,,nebuloasă” care, spun organizațiile, persistă și în condițiile ordinului publicat vineri de Ministerul Educației și Ministerul Sănătății.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
2 februarie 2021
1.* Şcolile gimnaziale s-au redeschis astăzi în toată Grecia, alături de liceele din regiunile mai puţin afectate de pandemia de coronavirus, după o pauză de două luni şi jumătate pe durata căreia aceste unităţi de învăţământ au rămas închise. Totodată, Grecia a început luni pregătirile pentru al treilea val al pandemiei, în contextul în care Ministerul Sănătăţii se teme de o posibilă creştere a noilor cazuri de infectare cu SARS-CoV-2, transmite Agerpres.
„Prioritatea noastră este redeschiderea şcolilor, adoptând în continuare măsurile necesare pentru siguranţa voastră şi pentru sănătatea publică”, a declarat luni în faţa elevilor şi profesorilor eleni ministrul grec al Educaţiei, Niki Kerameus, care a vizitat o şcoală gimnazială de la marginea Atenei.

2.* Sunt prea puține cabinete și cadre medicale în școli, stocurile de măști trebuie verificate, sute de unități de învățământ nu au autorizație sanitară, avertizează Consiliul Elevilor, înaintea deciziei privind reluarea școlii
Capacitatea cabinetelor școlare de a realiza teste rapide este semnificativ scăzută, iar multe dintre cadrele medicale școlare, și așa puține sunt în acest moment detașate către alte instituții, arată Consiliul Național al Elevilor într-o poziție publicată înaintea deciziei ministerelor Educației și al Sănătății cu privire la modul în care va începe al doilea semestru, posibil în format fizic. Organizația mai apreciază că milioanele de măști anunțate de ministrul Cîmpeanu ca fiind disponibile în școli trebuie verificate pentru conformitate, având în vedere incidentele cu alte stocuri comercializate.

3.* Rectorul SNSPA Remus Pricopie, considerații despre ministrul Sănătății Vlad Voiculescu: Ușurința partidelor de a promova la ministere oameni fără pregătire în domeniu și fără experiență în gestionarea sistemelor mari este “cât se poate de periculoasă”
Școala Națională de Studii Politice și Administrative (SNSPA) a emis, luni, un comunicat în care sunt citate considerațiile rectorului acestei instituții, Remus Pricopie, prezentat și în calitate de fost ministru al Educației și Cercetării, despre nevoia de competență profesională în poziții de conducere ministerială. Singurul exemplu folosit în comunicat este cel al ministrului Sănătății, Vlad Voiculescu, despre care rectorul arată că nu este medic, în condițiile în care promovarea în funcții ministeriale a unor oameni fără pregătire în domeniul acoperit ar fi “cât se poate de periculoasă”.

4.* VIDEO Cîmpeanu: În Europa doar trei țări nu au deschise cel puțin grădinițele și școlile primare – Germania, Danemarca și Portugalia / Ne concentrăm atenția pentru pregătirea școlilor în eventualitatea unei decizii favorabile mâine (astăzi – n.n.)
Doar trei state din cele 27 ale Uniunii Europene nu au deschise cel puțin grădinițele și școlile primare sau nu au luat încă o decizie pentru deschiderea lor, a declarat ministrul Educației, Sorin Cîmpeanu. Acesta a mai spus că se fac pregătiri pentru deschiderea școlilor în eventualitatea unei decizii de reluare fizică a cursurilor în clase.
,,La acest moment (luni, 1 februarie 2021 – n.n.) pot să vă spun că interesul major pentru deschiderea școlilor cu prezență fizică se păstrează”.

Concursul local de proiecte pentru tineret

În perioada 26 martie - 27 aprilie

Concursul local de proiecte pentru tineret

Direcția Județeană pentru Sport și Tineret Bihor anunță organizarea concursului local de proiecte pentru tineret în perioada 26 martie -27 aprilie 2012.

Concursul se va desfașura în doua etape, una de evaluare a proiectelor și una de evaluare a eligibilității ONGT-urilor.
Proiectele se depun la sediul DJST Bihor, personal sau prin poștă, în plic sigilat. 
Perioada de depunere a proiectelor este 26-30 martie  până la orea 16.00, iar dosarul suport pentru evaluarea eligibilității ONGT-urilor se depune în perioada 9-12 aprilie 2012.
Perioada de derulare a proiectelor trebuie să fie cuprinsă între 5 mai - 1 decembrie 2012. Evaluarea proiectelor de tineret va avea loc în 2 aprilie, iar evaluarea eligibilității ONGT-urilor va avea loc în 13 aprilie 2012. Rezultatele pentru etapa I vor  fi afișate în 3 aprilie, iar pentru etapa a II-a, în 18 aprilie.
Metodologia de concurs și informații suplimentare se pot obține de la Compartimentul pentru Tineret din cadrul Direcției Județene pentru Sport și Tineret Bihor (str. Mihai Eminescu, nr.11, Oradea) sau de pe site-ul Autorității Naționale pentru Sport și Tineret www.anst.gov.ro.
 
Prioritățile pentru concursul local de proiecte pentru tineret
1. PARTICIPAREA CIVICĂ:
*sprijinirea de acțiuni specifice de voluntariat;
*sprijinirea înființării de structuri de/pentru tineret; dezvoltarea și diversificarea celor existente;
*facilitarea consultării între autoritățile centrale și locale și structurile reprezentative de tineret;
*dezvoltarea de parteneriate între structurile de/pentru tineret și administrația publică centrală și locală;
*dezvoltarea și diversificarea acțiunilor privind implicarea tinerilor în viața comunității
2. PARTICIPAREA ECONOMICĂ:
*stimularea activității economice a tinerilor;
*stimularea creativității tinerilor în domeniul economic și social.
3. PARTICIPARE CULTURALĂ:
*facilitarea accesului la actul de cultură și creșterea consumului cultural la tineri
*sprijinirea și stimularea creativității culturale
4. PARTICIPARE LA EDUCAÞIE:
*dezvoltarea și diversificarea ofertei educaționale nonformale pentru tineri;
*sprijinirea procesului de educare și formare continuă
*facilitarea mobilității tinerilor între sistemul de învățământ și piața muncii
*sprijinirea de acțiuni privind informarea, consilierea și orientarea în carieră
*dezvoltarea și  diversificarea acțiunilor de timp liber, vacanță, sport și turism pentru tineri.
5. REDUCEREA FACTORILOR DE RISC CARE CONDUC LA EXCLUDERE ȘI MARGINALIZARE SOCIALĂ
*prevenirea și combaterea șomajului în rândul tinerilor
6. SUSÞINEREA ACTIVITĂÞILOR DE TINERET SPECIFICE MINORITĂÞILOR NAÞIONALE, PENTRU ÎNTĂRIREA DIVERSITĂÞII ȘI INCLUZIUNEA SOCIALĂ A ACESTORA
7. PARTENERIATE CU CONSILIILE JUDEÞENE ȘI CONSILIUL NAÞIONAL AL ELEVILOR
8. 2 Mai – Ziua Națională a Tineretului (Săptămâna Națională a Tineretului)
Daniela Băltățescu

Trimite email

luni, 1 martie 2021

Poza zilei

Felicitări de 1 Martie!

Bucurii și felicitări de 1 Martie!
Artiștii... tot artiști, indiferent de situație!